بروز شده در : جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 9:51 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21676
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 21 مهر 94 1:30 ب.ظ

ایسنا"

علت رواج تولید آبلیموهای بدون لیموترش

مجتبی شادلو  اظهار کرد: به دلیل شرایط جوی و بیماری‌هایی مانند جارؤک جادوگر لیموترش، تولید این محصول در کشور حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است اما از نظر کیفی وضعیت بسیار مناسبی وجود دارد. وی افزود: بسیاری از تولید‌کنندگان آبلیموهای صنعتی از فرآیند طبیعی تولید آبلیمو خارج شده‌اند که اینجا وظایف دستگاه‌های نظارتی بیش از […]

مجتبی شادلو  اظهار کرد: به دلیل شرایط جوی و بیماری‌هایی مانند جارؤک جادوگر لیموترش، تولید این محصول در کشور حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است اما از نظر کیفی وضعیت بسیار مناسبی وجود دارد.

وی افزود: بسیاری از تولید‌کنندگان آبلیموهای صنعتی از فرآیند طبیعی تولید آبلیمو خارج شده‌اند که اینجا وظایف دستگاه‌های نظارتی بیش از پیش نمایان می‌شود و باید نظارت خود را بیش از پیش در تولید این محصول اعمال کنند.

نایب رییس اتحادیه باغداران تصریح کرد: آبلیمو پایه و اساس تمام غذاهای طبخ شده ایرانی است که متاسفانه در بازار امروز و در بسیاری از غرفه‌های عرضه‌کننده آبلیمو شاهدیم که آبلیمویی تولید می‌شود که در آن خبری از لیمو نیست و برخی با استفاده از مواد شیمیایی به گونه‌ای تقلب می‌کنند که نه تنها مردم، بلکه تولید‌کنندگان هم توان تشخیص آبلیموی طبیعی و غیرطبیعی را ندارند.

وی گفت: آبلیمو‌های غیرطبیعی که با مواد شیمیایی تولید می‌شوند هم از نظر رنگ و هم از نظر پالپ به گونه‌ای از سوی تولید‌کنندگان متخلف مورد تقلب واقع می‌شوند که هیچ تفاوتی با آبلیموهای طبیعی ندارند؛ لذا دستگاه‌های نظارتی باید با جدیت هرچه بیشتر به بازار آبلیمو وارد شوند و با متخلفان برخورد کنند.

شادلو قیمت هر کیلوگرم لیموی صنعتی را ۵۰۰۰ تومان و قیمت منطقی هر کیلوگرم آبلیموی واقعی را حدود ۸۰۰۰ تومان عنوان کرد و گفت: اگر لیموترش صنعتی نباشد و دارای شرایط خاص از نظر کیفیت باشد طبیعی است که حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد گران‌تر از لیموهای صنعتی مخصوص آبگیری است.

 
منبع: ایسنا

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن