بروز شده در : جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 9:51 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21882
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 25 مهر 94 2:55 ب.ظ

خلیج فارس"

پرونده تعطیلی ۹ مرکز علمی کاربردی بوشهر به کجا رسید؟

هفته گذشته خبری مبنی بر پیشنهاد وزارت علوم در خصوص توقف فعالیت، عدم اختصاص رشته یا پذیرش دانشجوی جدید در ۹ مرکز جامع علمی کاربردی استان بوشهر منتشر شد که بازتاب های فراوانی داشت. به گزارش «خلیج فارس»؛ ماجرا از این قرار بود که ابتدا شورای نظارت دانشگاهها مستقر در دانشگاه خلیج فارس به دلیل […]

هفته گذشته خبری مبنی بر پیشنهاد وزارت علوم در خصوص توقف فعالیت، عدم اختصاص رشته یا پذیرش دانشجوی جدید در ۹ مرکز جامع علمی کاربردی استان بوشهر منتشر شد که بازتاب های فراوانی داشت.

به گزارش «خلیج فارس»؛ ماجرا از این قرار بود که ابتدا شورای نظارت دانشگاهها مستقر در دانشگاه خلیج فارس به دلیل تنزل سطح فعالیت ۹ مرکز علمی کاربردی، گزارش این موضوع را به وزارت علوم اعلام کرد.

متعاقب آن رییس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی در تاریخ ۴ مهرماه و طی نامه ای به مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی، پیشنهاد کرده بود که در مراکز ۹ گانه علمی کاربردی استان توقف فعالیت، عدم اختصاص رشته جدید یا دانشجوی جدید صورت بگیرد.

متعاقب اطلاع رسانی «خلیج فارس» از این نامه نگاری، روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان طی جوابیه ای اعلام کرد: «این موضوع از اختیارات شورای نظارت و ارزیابی وزارت علوم می باشد که تاکنون ابلاغی از طرف آن شورا به این دانشگاه اعلام نگردیده است و مراکز اشاره شده در آن خبر، مهرماه سال جاری دانشجو پذیرش نموده و کاملاً فعال می باشند.»

پس از این موضوع افکار عمومی خصوصا دانشجویان مراکز علمی کاربردی خواستار اطلاع رسانی شفاف تر درباره وضعیت مراکز ۹ گانه شدند.

مصلح: این وضعیت در شان استان نیست

در این خصوص با رییس دانشگاه خلیج فارس و رییس هیات نظارت دانشگاههای استان گفتگو کردیم.

دکتر عبدالمجید مصلح در گفتگو با «خلیج فارس» اظهار داشت: پس از بازدید و بررسی هیات نظارت استانی از مراکز علمی کاربردی، گزارش خود را به وزارت علوم ارائه کرده و پس از آن مرکز نظارت و ارزیابی وزارتخانه نیز پیشنهاداتی داده که تصمیم نهایی در این خصوص برعهده دفتر گسترش وزارت علوم می باشد.

مصلح درباره اینکه وضعیت دانشجویان جدید این مراکز در صورت تعطیلی آنها چه خواهد شد؟ تصریح کرد: هرحکمی صادر شود، برای جذب دانشجویان بعدی خواهد بود، از این رو دانشجویان کنونی تا مرحله فارغ التحصیلی برای ادامه تحصیل در این مراکز محدودیتی نخواهد داشت.

رییس دانشگاه خلیج فارس درباره این سوال که تصمیم نهایی دفتر گسترش وزارت علوم درباره مراکز ۹ گانه علمی کاربردی بوشهر چه زمان اعلام می شود، خاطرنشان کرد: در این خصوص زمان خاصی را نمی توان مشخص کرد، ولی به طور کلی دانشگاه علمی کاربردی باید اهتمام بیشتری برای ارتقا کیفیت و رعایت ضوابط ابلاغی وزارت علوم به خرج دهد، چرا که این وضعیت مطلوب استان نمی باشد.

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن