به گزارش ثلاث و به نقل از کوگانا؛ هر شهر پیکره ی عمرانی و نسبتا پیچیده دارد، عناصری متعدد در چشم انداز آن با هم درگیر شده و تداخل دارند. ابعاد هندسی و مناظر به چشم آمده در نگاه اول، جذابیتها و چندش ها را برایتان در یک شهرردیف می کنند. معیارها و سبک مدیریت […]
به گزارش ثلاث و به نقل از کوگانا؛ هر شهر پیکره ی عمرانی و نسبتا پیچیده دارد، عناصری متعدد در چشم انداز آن با هم درگیر شده و تداخل دارند.
ابعاد هندسی و مناظر به چشم آمده در نگاه اول، جذابیتها و چندش ها را برایتان در یک شهرردیف می کنند.
معیارها و سبک مدیریت شهری و جغرافیای اجتماعی نماد باب فرهنگی برآمده از طرح های روزمره شهری و طرحهای عمرانی است هرگاه یک یا همه پایه ها برای معیار لازم در این عرصه خود نمائی نکند، دید کلی و قضاوت فوری برای راننده و مسافر تازه وارد از منظره ی شهر در ذهن او حک می شود.
ممکن است این ذهنیت گرچه برای یکبار و آخرین بار در عبور از سطح یک شهر بوده در هر کجا و هر زمان، نام این شهر تداعی کننده آن منظره فوری کوتاه و کلی شود و اگر عکس این قضیه، سلیقه دیواره ی سایه روشن در جغرافیای شهر وآراستگی شهر برجسته می شود.
بخصوص در موضوع تبلیغات بیلبوردها، پلاکارد، تابلو و بنرها با معیار های منطبق بر زینت و آرایش کالبدی و ظاهری شهر محسوب می شوند.
همچنان در ذهن شهروندان و مسافرین یک بار مثبت و بازخوردی معنا دار بدنبال خواهد داشت که البته رویکرد مثبت نسبت به این روند خود نیازمند به چند نکته است:
انسجام با محیط اطراف خود که هندسه شهری زنجیروار در چشم تعقیب کننده به قطع و وصل در این ارتباط گیری با مهندسی شهر هر چند ساده و دیدنی به چشم می آید برخی از این بنرها و تابلوها مانند خط تیره و پارازیت در نگاه ممتد یک شهروند یا یک مسافر نقش ناخوشایندی بازی می کنند.
همبستگی بین مفهوم تکامل دانش عمران و فنون تابلو نویسی و دانش زیبا شناسی که احتیاج فطری و نظری بشر است در این جا همدیگر را تکمیل کرده یا نقض می کنند.
آیا ما مشوق نصب کارهای تبلیغاتی عموما در فاصله ها و فضای مناسب بوده ایم، یا صرفا جاهای شلوغ تر!
چه معیارها و چهارچوب و سبکی برای توزیع هدفمند تبلیغاتی تعریف کرده ایم.
پراکندگی تابلوها و قطع کردن همدیگر با فشردگی هرچه تمام، سخت کردن عبور و مرور عابرین و خطر آفرینی این تابلوها و کاهش دادن به دید عرضی و طولی عابرین و رانندگان، چقدر در بهبود ارتباط تبلیغات و اجتماع موثر بوده است؟
نصب و جمع آوری پلاکارد وبنر تابلو چگونه به ایفای نقش بروز کردن ارتباط رسانه ای تبلیغات و مردم می پردازد تابلوها چند دسته اند:۱- تابلوها اداری و راهنمایی و رانندگی ۲- تجاری ۳- حرفه ای ۴- مناسبت ها ۵- تبلیغات متفرقه ۶- پیام های عمومی؛ آیا هر کدام با محل نصب و ادای وظیفه سنخیت تام دارند؟ آیا نمی توان با در نظر گرفتن رنگ وشکل هندسی متناسب با هر حوزه فعالیتی در تابلو و بیلبورد و پلاکارد و بنر به کمک این رسانه های ثابت؛ تحرکی جان افزا به نمای موقت و مرتب در حال تغییر خیابان و….داد؟؟؟
متن
بسام کریمی- من بی ثوادم و این مهمترین ...
مش مختار گفت: چته ملا مُنگ الدین اول ...
ندارد روغنی فانوس فرهنگ در این ...
از آسانسور که برگردند برمی گردند ...
بسام کریمی: وقتی در سال ۲۰۱۶ میلادی ...
یه صبح دیگه و یه سلام دوباره به همه شما ...
بسام کریمی (هامور) و اما امروزه ...
خب حضار گرانقدر... همه شما با بیوگرافی ...
ایهاالناس... دولتمردان گرام، سران ...
آقا من اعتراض دارم… یعنی نه تنها من ...