بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 12836
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 29 بهمن 93 1:46 ب.ظ

سالم آبادی:

افزایش ۱۸ درصدی تلفات جانی موتور سواران استان طی ۹ ماهه نخست امسال/ اهدا ۱۰۰ کلاه ایمنی به موتورسواران برکه چوپان

اختصاصی ثلاث- رئیس اداره ایمنی ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر گفت: با مقایسه ۹ ماهه نخست امسال با مدت مشابه در سال گذشته شاهد افزایش ۱۸٫۵ درصدی تلفات و آمار کشته های راکبین موتورسیکلت از ۴۴ نفر به ۵۴ نفر افزایش داشته است.

پنجمین محله اجرای طرح موتورسواران ایمن در مسجد الحسین روستای برکه چوپان با اهدای ۱۰۰ کلاه ایمنی به ساکنین برگزار شد.گفتنی است این طرح از سال ۸۷ در استان بوشهر آغاز شده است.

رئیس اداره ایمنی ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر گفت: طی پنج سال گذشته با احتساب ۱۱ ماه گذشته قریب به ۵۰۰ نفر تلفات تصادفات موتورسیکلت داشته ایم.

غلامحسین سالم آبادی گفت: اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان برنامه مدونی برای آموزش موتورسوران و تجهیز انها به وسایل ایمنی نظیر کلاه داشته و در این راستان پنجمین مرحله از طرح موتورسوران ایمن را در روستای برکه چوپان از توابع شهرستان کنگان برگزار کرد.

وی افزود: هدف جلوگیری از تجربه تلخ خانواده ها در از دست دادن عزیزان شان و داغدار شدن خانواده ها است که امیدواریم با همکاری همه جانبه مردم موفقیت های خوبی را به دست آوریم.

 وی به اشاره به آمار مقایسه ای تلفات تصادف موتورسیکلت در استان بوشهر بین سال های اخیر اظهار داشت: با مقایسه آماری شاهد کاهش تصادفات موتورسیکلت در سطح استان هستیم و می بینیم که در سال ۹۰ آمار تصادفات منجر به فوت توسط موتورسیکلت ۱۰۱ نفر است در حالی که این آمار در سال ۹۱ به ۱۱۲ نفر افزایش پیدا کرد؛ ولی در سال بعد از آن تصادفات منجر به فوت با کاهش ۳۸ درصدی به ۷۰ نفر تنزل پیدا کرد.

سالم آبادی گفت:البته با مقایسه ۹ ماهه نخست امسال با مدت مشابه در سال گذشته شاهد افزایش ۱۸٫۵ درصدی تلفات هستیم و آمار کشته های راکبین موتورسیکلت از ۴۴ نفر به ۵۴ نفر افزایش داشته است.

وی افزود: امکان دارد در بازه ای از زمان آمر تلفات نوساناتی داشته باشد ولی هیچ گاه به آمار ۱۱۲ نفری سال ۹۱ نخواهیم رسید و تمام تلاش ما برای کاهش تلفات به زیر ۵۰ نفر در سال است.

رئیس اداره ایمنی ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر گفت: در سال گذشته در کل کشور رتبه اول کاهش تلافات موتورسواران را نسبت به سال ماقبل آن داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی امری مهم و نیازمند همتی گروهی است و باید تمام نهاد های مرتبط با جدیت تمام در این زمینه ورود کنند، افزود: آموزش فرهنگ عبور و مرور به دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها از برنامه های مهم این نهاد برای کاهش تصادفات بوده که نتایج خوبی را در پی داشته است.

رئیس اداره ایمنی ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر گفت: در همین راستا دوازدهمین طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راهها در استان بوشهر در حال برگزاری است و با روش ها مختلف دانش آوزان را ترغیب به یادگیری قوانین عبور و مرور می کنیم.

 

مربی آموزشی پنجمین طرح موتورسواران ایمن  در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت:ایران کشوری با ظرفیت و توانمند در همه زمینه ها است ولی در فرهنگ ترافیک در سطح بین المللی ضعیف عمل کرده و جایگاه قابل قبولی را به خود اختصاص نداده است.

سرهنگ کوروش بهادری گفت:متاسفانه در بحث فرهنگ ترافیک ارزش ها، ضد ارزش و ضد ارزش ها ، ارزش شده اند.

وی گفت: کشور ما جزو خطرناک ترین کشورهای جهان از لحاظ تصادفات جاده ای است.

وی افزود: موتورسیکلت وسیله نقلیه ای سبک، کم مصرف با میزان کمتر آلایندگی نسبت به وسایل دیگر است اما در عین حال خطرناک ترین وسیله نیز به شمار می رود.

بهادری گفت: در سال ۹۰ بالاترین تلفات حوادث رانندگی به ترتیب مربوط به استان های فارس با یک هزار و ۶۲۳ نفر کشته، تهران با یک هزار و ۶۰۹ کشته و خراسان رضوی با یک هزار و ۵۹۹ کشته بود که با گذشته زمان و انجام برنامه های مختلف و فرهنگ سازی بین مردم؛ استانی که بیشترین تلفات را داشت به رتبه نخست کاهش تلفات جاده ای دست یافت.

وی افزود: در ۵ماهه نخست امسال تنها ۲هزار و ۳۴۸ نفر موتورسوار جان خود را از دست دادند که این آمار تنها ۲۶ درصد از ۹هزار و ۳۸ نفر کشته ای است که در سوانح جاده ای فوت شده اند.

وی با اشاره به عامل انسانی در تصادفات اظهار داشت: ۷۵ الی ۸۰ درصد از تصادفات جاده ای مربوط به نقش عوامل انسانی است و بقیه مربوط به شرایط و وسایل نقلیه است.

کلاه-ایمنی-برکه-چوپان (۱) کلاه-ایمنی-برکه-چوپان (۲) کلاه-ایمنی-برکه-چوپان (۳) کلاه-ایمنی-برکه-چوپان (۴) کلاه-ایمنی-برکه-چوپان (۵) کلاه-ایمنی-برکه-چوپان (۶) کلاه-ایمنی-برکه-چوپان (۷) کلاه-ایمنی-برکه-چوپان (۸) کلاه-ایمنی-برکه-چوپان (۹) کلاه-ایمنی-برکه-چوپان (۱۰) کلاه-ایمنی-برکه-چوپان (۱۱) کلاه-ایمنی-برکه-چوپان (۱۲)

نظرات

  1. دلسوز says:

    باسلام
    ممنون از اقای رضایی دهیار واعضایرشورای اسلامی روستای ساحلی برکه. چوپان

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن