بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 1826
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:یکشنبه 22 تیر 93 10:56 ق.ظ

خلیج فارس

شنیده های هفتگی/مدیرکل جدید بهزیستی استان/ محل منطقه آزاد بوشهر/ قبوض عجیب گاز در بوشهر/زمین هزارمیلیاردی در عسلویه

خبر می رسد با توجه به اینکه جزایر نگین و صدف برای ایجاد تاسیسات منطقه آزاد بوشهر نهایی شده، براساس دستور یک نهاد نظارتی قرار است تا پایان تیرماه آخرین هماهنگی با دستگاههای مربوطه برای تثبیت مالکیت دولتی در این اراضی و جلوگیری از ایجاد معارضین احتمالی نهایی شود. با توجه به جدی شدن تفکیک […]

  • خبر می رسد با توجه به اینکه جزایر نگین و صدف برای ایجاد تاسیسات منطقه آزاد بوشهر نهایی شده، براساس دستور یک نهاد نظارتی قرار است تا پایان تیرماه آخرین هماهنگی با دستگاههای مربوطه برای تثبیت مالکیت دولتی در این اراضی و جلوگیری از ایجاد معارضین احتمالی نهایی شود.
  • با توجه به جدی شدن تفکیک شهرستان های شمالی استان از حوزه انتخابیه بوشهر در انتخابات مجلس آتی، یکی از نامزدهای جدی اصولگرایان از هم اکنون نشست های منظمی را در برخی بخش های گناوه و دیلم آغاز کرده است. وی در یکی از این جلسات گفته با مستقل شدن شهرستان های شمالی در انتخابات مجلس پیروزی وی قطعی است.
  • به زودی محمد غلامی به عنوان مدیرکل بهزیستی استان بوشهر معارفه می شود. این چهره جوان هم اکنون قائم مقام بهزیستی بوشهر می باشد. این اداره کل از اردیبهشت ماه سالجاری به دلیل بازگشت عزیزنژاد به دانشگاه علوم پزشکی، به صورت سرپرستی اداره می شود.
  • یکی از مدیران جدید استان که با گذشت ۴ ماه از انتصابش تنها توانسته یک مدیر شهرستانی را معرفی کند، به دلیل آنچه نادیده گرفتن اختیارات مدیریتی اش توسط برخی فرمانداران عنوان کرده، به یک مقام ارشد گلایه و بیان کرده: با این وضعیت قادر به ادامه کار نبوده و استعفا خواهد داد. در آخرین مورد از مشکلات پیش آمده، با وجودی که با فرماندار برای معارفه مدیر شهرستانی هماهنگ شده بود، اما فرماندار در نشستی در دفترش خواستار انتصاب یک خانم به این سمت شده که به دلیل عدم توافق، معارفه نیز لغو شد.
  • یک موسسه مالی که در ماههای گذشته برای بازپرداخت سپرده های مردم دچار مشکل شده، قرار است ساختمان ادارای خود را بفروشد. گفته می شود عمده نقدینگی این مرکز در اختیار یکی از متهمان اختلال در نظام اقتصادی بوده که اخیرا بازداشت و حساب هایش مسدود شده است.
  • با گذشت ۲ سال از کلنگ زنی پروژه آرامستان جدید بوشهر در جاده نیروگاه اتمی، عملیات اجرایی آن آغاز نشده است. با این حال در بودجه امسال شهرداری نیز ۵۰۰ میلیون تومان برای ایجاد تاسیساتی در این محل پیش بینی شده، اما خبر می رسد برای این زمین معارضانی پدید آمده که موضوع را پیچیده کرده است. گفته می شود احتمال دارد با طولانی شدن روند تامین خواسته معارضان، مکان دیگری برای ایجاد آرامستان جدید بوشهر تعیین شود. گفته می شود ظرفیت آرامستان بهشت صادق بوشهر تنها برای ۲ سال دیگر کفایت می کند.
  • خبر می رسد هادی اخلاقی گزینه بخشداری شنبه و طسوج است. این بخشداری طی یک سال گذشته توسط زارعی معاون سابق فرمانداری دشتی به صورت سرپرستی اداره می شد. اخلاقی کارمند فرمانداری دشتی است.
  • حسین هدایتی چهره متمول فوتبال ایران که با مالکیت باشگاه استیل آذین و عضویت در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس مطرح شد، در مصاحبه ای پیرامون شائبه برانگیز بودن اموال و ثروت هایش، دلیل آن را ورود از ۱۵ سالگی به بازار می داند و سپس ملاکی را از رموز موفقتش دانسته و به عنوان نمونه گفته: ۴۰۰ هکتار زمین در عسلویه خریدم ۷۰۰ میلیون تومان که ده سال پیش ارزشش به ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده بود و حالا هزار میلیارد تومان هم برایش کم است.
  • معاونان جدید اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر بزودی معارفه می شوند. براین اساس ۳ چهره بومی شامل سیاوش ارجمندزاده معاون دریایی بندری، محمدمهدی بنچاری معاون طرح و توسعه و محمدرضا فرهی معاون مالی و اداری خواهند شد و مسعود قاسیمان نیز معاون توسعه و تجهیز می شود.
  • در اغلب قبوض گاز که اخیرا در بوشهر توزیع شده، میزان آبونمان و عوارض بیش از بهای گاز مصرفی درج گردیده است. بسیاری از مشترکان با اشاره به کاهش مصرف گاز در ماههای اخیر به دلیل گرمای هوا، می گویند: انتظار نداشته اند بعضا میزان آبونمان و عوارض دو برابر هزینه گاز مصرفی شود. آنها خواستار پاسخگویی قانع کننده شرکت گاز استان در این خصوص هستند.
  • شنیده می شود با توجه به مجوزی که تبصره ۲ ماده ۵۷ قانون مدیریت خدمات کشوری به مسئولان دولتی مبنی بر امکان تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی کارمندان بدون نیاز به آزمون با رعایت سقف اعتبارات و مجوزهای استخدامی داده، اخیرا برخی دستگاه های دولتی در بوشهر فرآیند اجرایی تبدیل وضعیت کارمندان پیمانی به رسمی را آغاز کرده اند.
  • خبرهای تایید نشده حاکی از آن است که حکم زندان و جریمه ۶ مدیر نفتی که با شکایت سازمان محیط زیست در زمینه آلودگی سواحل جنوب کشور مقصر شناخته شده بودند، متوقف گردیده است. دلیل این امر تعامل وزارت نفت و محیط زیست به منظور اصلاح خطاهای گذشته در مناطقی نظیر عسلویه عنوان شده است.
  • خبر می رسد یکی از مجریان صداوسیمای بوشهر برای یک مسئولیت فرهنگی در استانداری بوشهر مدنظر مسئولان قرار گرفته است.
  • جمعی از کارگران شرکت صدرا از اقدام جدید مدیریت این شرکت مبنی بر تأسیس شرکت جدید خبر داده و ادعا کرده ‏اند هدف از این کار، انتقال اموال صدراست. آنها در نامه ای به امام جمعه بوشهر نسبت به مواردی چون انتقال کلیه دارایی‏ و سرمایه‏ های صدرا هشدار و ادعا کرده اند راکد کردن شرکت بزرگ صدرا و در نهایت اعلام ورشکستگی آن پیامد چنین انتقالی است. نویسندگان نامه اولین اقدام در این خصوص را انتقال اقلام و اجناس انبار کارخانه کشتی‏ سازی می‏ دانند و خواستار جلوگیری مسئولان استانی از این روند شده اند.
  • از “الف” یکی از کارمندان سابق استانداری بوشهر به عنوان گزینه احتمالی مدیریت ستاد بحران استان یاد می شود. وی که در معاونت عمرانی استانداری مشغول به کار بود، چندی پیش به دستگاهی دیگر منتقل شده و حالا با پایان ماموریتش مجددا به استانداری بازگشته است.
  • منبع: خلیج فارس
برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. ناشناس says:

    بوشهر شد منطقه ازاد؟ اقای احمدی نماینده محترم خسته نباشید

  2. mh says:

    با دقت رنگ متن ها رو انتخاب کنید لطفا

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن