بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 1891
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 23 تیر 93 5:16 ب.ظ

دکتر احمدی خبر داد:

رفع مشکل تداخل مالکیتی اراضی کشاورزی/ مخالفت با حذف عوارض از صادرات نفت

نماینده جنوب استان : پایان بررسی اساسنامه شرکت ملی نفت در کمیسیون انرژی مجلس – مخالفت با حذف عوارض از صادرات نفت خام /رفع مشکل تداخل و تعارض مالکیتی اراضی کشاورزی

به گزارش ثلاث ؛ موسی احمدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت از پایان بررسی اساسنامه شرکت ملی نفت در جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس خبرداد و گفت: در این جلسه بررسی مفاد اساسنامه پایان یافت و ابهامات و پیشنهادات نمایندگان مطرح شد و مقرر شد کمیته تخصصی بررسی اساسنامه مجددا با در نظر گرفتن ابهامات و پیشنهادات این طرح را بازنگری و مجددا به کمیسیون ارایه کند.

نماینده مردم کنگان، جم، دیر و عسلویه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه رایگیری درباره کلیات این طرح به جلسه روز سه شنبه کمیسیون موکول شد گفت: بر روی ماده ۸۲ این طرح بحث های زیادی انجام شد و نمایندگان پیشنهاد حذف این ماده را دادند چرا که در این ماده آمده بود که صادرات نفت وگاز و میعانات نفتی و گازی ازعوارض منطقه ای ملی و محلی و حقوق گمرکی معاف شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه عوارض دریافتی صرف همان محل و منطقه ای می شود که نفت از آنجا صادر شده است، حذف عوارض با منافع ملی منافات دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دراین جلسه وزارت راه و شهرسازی مخالفت خود را با ماده ۷۶ این اساسنامه مطرح کرد، افزود: در این ماده آمده است که درآمد حاصل از میعانات نفت و گاز و حمل و نقل آن در داخل و خارج به حساب خزانه واریز شود و خزانه آن را به حساب شرکت ملی نفت واریز کند./

 ***

به گزارش ثلاث و به نقل از مهر حجت الاسلام دکتر موسی احمدی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران از رفع مشکل تداخل  و تعارض مالکیتی اراضی کشاورزی خبر داد.

وی اظهار داشت: شغل بسیاری از روستاییان استان بوشهر کشاورزی است و بعضی از کشاورزان حوزه انتخابیه بارها از تداخل زمین های کشاورزی خود با طرح های ملی و موات و عدم حل وفصل آنها گلایه داشتند.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر تصریح کرد: در اجرای ماده ۹ قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و به منظور رفع تداخل ناشی از اجرای قوانین و مقررات در اراضی کشاورزی و حل و فصل اختلاف اراضی تحت مالکیت و بهره برداری کشاورزان با منابع ملی بس از بحث‌های تخصصی بخشنامه‌ای توسط وزارت جهاد کشاورزی برای رفع مشکل صادر شد.

وی اضافه کرد: کشاورزان زحمت‌کش که اراضی آنها دارای مشکل تداخل و تعارض مالکیتی است با ارائه مدارک خود به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برای حل و فصل اختلاف اراضی اقدام کنند.

احمدی ادامه داد: کشاورزی نقش بسیار مهمی درتولید و اشتغال و درامدزایی دارد و همه باید تلاش کنیم تا مشکلات کشاورزان را حل کرده تا بتوانند محصولات بیشتر و با کیفیت‌تری را تولید کنند./مهر

برچسب ها: ,

نظرات

  1. امید says:

    انشاالله که این مشکلات بزرگ اراضی مردم این شهر حل شود
    خدا قوت احمدی

  2. کشاورز says:

    سلام اگر امکان داره درمورد موضوع اخری ازنماینده مان بخواهید توضیحات بیشتری بدهد

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن