بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21242
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 2 مهر 94 6:41 ب.ظ

معاون میراث فرهنگی کشور:

سیراف در فهرست موقت یونسکو قرار دارد/ شباهت سیراف به ماسوله

ثلاث-محمد حسن طالبیان با اشاره به شباهت‌ها بندر تاریخی سیراف در جنوب و روستای ماسوله در شمال کشور، افزود: سیراف از بنادر قدیمی ایران است که در گذشته رونق بسیار زیادی داشته است.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ۱۱ قنات کشور در قالب قنات ایرانی ثبت جهانی می‌شود.

به گزارش ثلاث و به نقل از مهر، محمد حسن طالبیان ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: امروز شاهد راه‌اندازی انجمن میراث فرهنگی در استان بوشهر هستیم که به عنوان بیست‌ویکمین انجمن میراث فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به عضویت بیش از ۱۲۰ هزار نفر در انجمن های میراث فرهنگی، خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایام امسال شاهد راه‌اندازی این انجمن‌ها در دیگر استان‌های کشور باشیم.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ثبت ۳۱ هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی کشور در فهرست آثار ملی، بیان کرد: ۱۹ اثر تاریخی کشور به ثبت جهانی رسیده است و پرونده قنات ایرانی نیز برای ثبت جهانی آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ قنات کشور در این زمینه به ثبت جهانی می‌رسد، اضافه کرد: مراحل ثبت ۲۰۰ هزار هکتار از بیابان دشت لوت نیز به عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعی کشور در دست پیگیری است.

طالبیان با بیان اینکه جنگ‌تحمیلی باعث شد تا ثبت جهانی آثار ایران عقب بیافتد، ادامه داد: بندر تاریخی سیراف یکی از ۵۰ اثر کشور است که در فهرست موقت یونسکو قرار دارد.

وی با اشاره به شباهت‌ها بندر تاریخی سیراف در جنوب و روستای ماسوله در شمال کشور، افزود: سیراف از بنادر قدیمی ایران است که در گذشته رونق بسیار زیادی داشته است.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن