بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21334
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 6 مهر 94 3:17 ب.ظ

لاشه نهنگ ۱۵ متری در ساحل بوشهر+عکس

برای پنجمین بار در سالجاری، لاشه نهنگ به گل نشسته در سواحل استان بوشهر کشف شد، این بار در منطقه حفاظت شده حله و محدوده روستای گوابین بندر ریگ. به گزارش ثلاث و به نقل از  خلیج فارس  مدیرکل محیط زیست استان این خبر را اعلام کرده و گفته: براساس گزارش دریافتی طول لاشه نهنگ […]

برای پنجمین بار در سالجاری، لاشه نهنگ به گل نشسته در سواحل استان بوشهر کشف شد، این بار در منطقه حفاظت شده حله و محدوده روستای گوابین بندر ریگ.

به گزارش ثلاث و به نقل از  خلیج فارس  مدیرکل محیط زیست استان این خبر را اعلام کرده و گفته: براساس گزارش دریافتی طول لاشه نهنگ کشف شده درمنطقه حفاظت شده حله ۱۵ متر و از گونه نهنگ گرمسیری (براید) است.

حسین دلشب اضافه کرد: کارشناسان محیط زیست برای نمونه برداری و کشف علت اصلی مرگ به منطقه اعزام شده اند.

دلشب یادآورشد: نهنگ ها بزرگ ترین جانوران دنیا هستند که در اقیانوس ها و دریا ها زیست می کنند و به دلیل مسائل تغذیه ای و تولید مثلی از مهاجرت های طولانی بین مناطق گرمسیری و سرد برخوردار هستند.

وی ادامه داد: بدلایل ناشناخته، گونه هایی از نهنگ وارد خلیج فارس شده و به دلیل تردد زیاد انواع شناورها در این منطقه و خطر برخورد با ادوات صیادی احتمال تلف شدن این جانوران وجود دارد.

دلشب بیان کرد: پستانداران دریایی در زنجیره غذایی دریایی از نقش ارزشمند اکولوژیک برخوردار هستند و درمواردی به دلیل حادثه یا دیگر عوامل مانند تعقیب صید تا ساحل و گرفتاری در جزر و یا عوارض طبیعی ممکن است این پستانداران بزرگ در خشکی گرفتار شوند.

وی اضافه کرد: صید و صیادی و تردد شناورها از عمده ترین تهدیدهای زیست بوم های دریایی است و رعایت نکردن ممنوعیت در مناطق تحت مدیریت و حساس به عنوان مهمترین عوامل تهدید آمیز در اکوسیستم های دریایی است.

از آغاز سال جاری تاکنون لاشه پنج نهنگ در سواحل شهرستان های دیر، تنگستان، عسلویه و بوشهر کشف شده است.

برچسب ها: ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن