بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 2562
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 5 مرداد 93 4:40 ب.ظ

ایرنا

دانشگاه فرهنگیان دشتی راه اندازی شد

ثلاث: دانشگاه فرهنگیان شهرستان دشتی روز یکشنبه در آیینی راه اندازی شد. به گزارش ثلاث؛ رییس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در این آیین گفت: این سومین دانشگاه فرهنگیان است که پس از بوشهر و دشتستان درشهرستان دشتی راه اندازی می شود. علی اکبر مولایی افزود: دانشگاه فرهنگیان حول سه محورتربیت وپرورش نیروی آموزشی برای آموزش […]

ثلاث: دانشگاه فرهنگیان شهرستان دشتی روز یکشنبه در آیینی راه اندازی شد.

به گزارش ثلاث؛ رییس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در این آیین گفت: این سومین دانشگاه فرهنگیان است که پس از بوشهر و دشتستان درشهرستان دشتی راه اندازی می شود.

علی اکبر مولایی افزود: دانشگاه فرهنگیان حول سه محورتربیت وپرورش نیروی آموزشی برای آموزش وپرورش، ارائه آموزش های کوتاه مدت ودوره های مهارتی ضمن خدمت و ارتقای سطح علمی ودانشگاهی فرهنگیان شاغل فعالیت می کند.

وی اضافه کرد: استان بوشهربا داشتن بیش از۱۸۰ دانش آموز بیش از۱۳ هزارنیروی آموزشی و کادراداری آموزش و پرورش دارد که با توجه به رشد جمعیت وبازنشسته شدن معلمان نیاز فوری به راه اندازی دانشگاه فرهنگیان برای تربیت کادرآموزشی متخصص داشته است.

مولایی بیان کرد: درسال ۹۳ بیش از۴۷۰معلم بازنشسته می شوند و برای چهار سال آینده بیش از یکهزارمعلم فقط درمقطع ابتدایی کم داریم که نیازاست این معلمان ازهم اکنون دراین دانشگاه های فرهنگیان مشغول به تحصیل شوند.

وی افزود: از مهرماه امسال دانشگاه فرهنگیان دشتی دانشجو درمقطع کاردانی وکارشناسی به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل می شوند که با توجه به نداشتن فرصت برای پذیرش دانشجو ازطریق دفترچه های ورودی امسال سعی می شود ازدانشجویان مرکز استان بوشهرکه مشکل خوابگاهی دارند پذیرش شوند.

وی افزود: از ۱۳هزار نفر کادر آموزشی و اداری استان بوشهر تنها ۱۲ نفر دارای مدرک دکترا هستند و۶۰۰ نفرنیزفوق لیسانس وهفت هزار نفر لیسانس دارند.

مولایی ادامه داد: چهار هزارو ۵۰۰ معلم دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم و یکهزار نفر دیپلم است که این معلمان در دانشگاه های فرهنگیان برای ارتقای تحصیلات از کاردانی به کارشناسی وازکارشناسی به کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل می شوند.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر افزود: با توجه به ظرفیت بالای نیروی انسانی در شهرستان دشتی وهمکاری واهتمام مسوولان انتظارمی رود دانشگاه فرهنگیان دشتی یکی ازدانشگاه های قوی و کارآمد علمی در کشور شود.

فرماندارشهرستان دشتی دراین آیین گفت: راه اندازی دانشگاه فرهنگیان دشتی یکی ازمطالبات بحق فرهنگیان دشتی است که امروز به همت پیگیری های مسوولان این شهرستان و استان بوشهر تحقق یافت.

غلامرضا مهرجو افزود: شهرستان دشتی با توجه به سابقه علمی وفرهنگی ودینی وعالم پروری همواره یکی ازمراکز تربیت معلم وعالم بوده است و راه اندازی این مرکز آموزش عالی نقش بسیار بزرگی درتوسعه پایدارشهرستان دشتی و تربیت نیروی انسانی متخصص برای تعلیم وتربیت استان بوشهر خواهد داشت.

وی اضافه کرد: کارهای لازم برای راه اندازی دانشکده ادبیات وعلوم اجتماعی دانشگاه ملی خلیج فارس نیز انجام شده وامید است بزودی این مرکز آموزش عالی نیز راه اندازی شود.

امام جمعه خورموج نیز از راه اندازی دانشگاه فرهنگیان درشهرستان دشتی در دولت تدبیروامید تقدیر کرد و افزود: همه مسوولان و مردم دشتی همه تلاش وسعی خود را برای موفقیت علمی این دانشگاه به کارمی گیرند.

حجت الاسلام عبدالحسین مصلح افزود: دراسلام هیچ موضوعی بالاتر و با ارزش ترازعلم ودانش نیست وامروز نیز زیر بنای هرتوسعه ای علم وتوسعه مراکز علمی است ودشتی با توجه به سابقه عالم پروری وعلمی وفرهنگی می تواند به یک قطب علمی دراستان بوشهر تبدیل شود.
منبع:ایرنا

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن