بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 9427
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:شنبه 29 آذر 93 8:34 ب.ظ

هاشمی:

وضعیت ضعیف کتابخانه‌های کنگان/ فقط ۱۰ درصد کتاب‌ها استاندارد است

ثلاث – مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: وضعیت کتابخانه‌های کنگان ضعیف است.

به گزارش ثلاث و به نقل از مهر، سید علی هاشمی عصر شنبه در جمع مردم کنگان با بیان اینکه امروز رسالت آموزشی و اطلاع رسانی، فراهم آوردن امکانات برای پژوهش، تولید علم  و تعالی بخشیدن به روح و فکر بر عهده کتابخانه ها گذاشته شده است، اظهار داشت: این رسالت تنها شامل کشور ما نیست و در مابقی کشورها نیز فراگیر شده است.

وی بیان کرد: با توجه به سند چشم انداز ۱۴۰۴ کتابخانه‌های شهرستان کنگان از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند اما با توجه به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در رویکرد جدید کتابخانه‌ها، انشاءالله تغییرات خوبی ایجاد خواهد شد.

هاشمی گفت: با توجه به سند چشم انداز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بایستی در جمعیت ۱۰۰ هزار نفری شهرستان کنگان هشت هزار متر فضای مطالعه داشته باشیم که این رقم در این شهرستان به دو هزار و ۲۵۰ متر می رسد.

مدیر کل کتابخانه های استان با اشاره وضعیت منابع کتابخانه‌ای در این شهرستان عنوان کرد: با توجه به جمعیت شهرستان  باید ۴۰۰ هزار جلد کتاب داشته باشیم که این رقم در کتابخانه های کنگان فقط ۳۶ هزار نسخه است.

وی  با اشاره به اینکه  فلسفه وجودی کتابخانه‌های عمومی پاسخگویی به نیازمندی‌های جامعه بشری است از حمایت‌های امام جمعه کنگان تقدیر و اضافه کرد: حجت الاسلام محمودی خود از مروجان فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

هاشمی یادآور شد: از گروه‌های مرجع اعم از علما، روحانیون و مسئولین فرهنگی و سیاسی می خواهم که دست به دست هم دهند تا کتابخانه های شهرستان به چشم انداز ۱۴۰۴ دست پیدا کنند.

وی از فرماندار سابق و فعلی این شهرستان در خصوص تأمین اعتبارات و عنایت ویژه به مقوله کتاب و کتابخوانی تقدیر و تشکر کرد.

هاشمی با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه‌ای مترقی داشته باشیم، باید به کتاب و کتابخوانی توجه کنیم و به سراغ کتابخانه‌ها برویم اضافه کرد: اگر کتاب و کتابخانه ها به کنج و انزوا بروند جامعه نیز سیر قهقرایی خواهد پیمود.

وی گفت: کتاب و فرهنگ مطالعه تا جایی اهمیت دارد که رهبر فرزانه انقلاب بارها به آن اشاره کرده و در جاهایی فرموده اند هر وقت حرف از کتاب و کتابخوانی به میان می آید من قلبا غمگین و متاثر می‌شوم و در جایی دیگر نیز بیان داشته‌اند باید به تلخی اعتراف کنیم که در جامعه ما کمتر به کتاب و کتاب‌خوانی توجه شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر خاطر نشان کرد: من در محضر شما تعهد می کنم به سهم خود از توان و تجربه و ظرفیت های موجود برای ترویج فرهنگ کتابخوانی گام برداریم.

نظرات

  1. شهروند says:

    سلام.چرا ثلاث به مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر شهرستان کنگان که چهارشنبه ی گذشته در سالن فرمانداری برگزار شد هیچ اشاره ای نکرده؟

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن