بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 11188
تعداد نظرات:۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 4 بهمن 93 5:08 ب.ظ

به بهانه سفر رئیس جمهور/

سهم توسعه شهرستان در سفر اخیر دولت به استان بوشهر چقدر است؟

ثلاث – عبدالمجید اورا: بسیاری از کارشناسان امور توسعه بر این باورند که «کیفیت و کمیت طرح مطالبات مردم» و «شفافیت در میزان بودجه و ارائه سازکارهای عملی مربوطه بصورت اختصاصی و نحوه ی توزیع خدمات جدید » دو عنصر اساسی موثر و تعیین کننده در توسعه هر منطقه هستند .

ثلاث – عبدالمجید اورا: بسیاری  از کارشناسان امور توسعه بر این باورند که «کیفیت و کمیت طرح مطالبات مردم» و «شفافیت در میزان بودجه و ارائه سازکارهای عملی مربوطه  بصورت اختصاصی و نحوه ی توزیع خدمات جدید » دو عنصر اساسی موثر و تعیین کننده در توسعه هر منطقه هستند .

در تعامل با اهداف دولت در امر توسعه مناطق نیز عموماً مجموعه « گروهها وافراد مسئول و نخبه های مختلف اجتماعی، و…»، «موسسات و مجامع  منتخب فرهنگی( رسانه ها ،معتمدین محلی، و…)، اقتصادی، سیاسی رسمی و غیر رسمی(مردمی)» ،«برنامه ریزان و طراحان پروژه های محلی و منطقه ای » و «گروههای تدوین آمارو محاسبات بودجه و اعتبارات ملی و استانی» بیشتر به چشم می آیند.

 بر پایه این مقدمه، می توان بحثی باز از نحوه ی توجه دولتمردان به شعارها و اهداف خود بویژه در سفرهای استانی و بازدید های شهرستانی مطرح نموده و به بررسی دستاوردهای آن، بدون جانبداری حزبی و شیرینکاری جناحی بپردازیم و این پروسه بدور از سیاه نمایی بحکم انصاف و فراتر از خودبینی و براساس توقعات منطقی بشکلی که به پژوهش ها و تحقیقات مفصل بی پایان نیاز نداشته باشد مورد اطلاع رسانی واقع گردد تا براساس افکار مطرح شده ضروری و فوری برای ضمانت اجرا به حجم انبوه اصرار و تکرار از کانال های متنوع مورد تمرکز قرار گیرند.

  اینگونه می توان به توسعه در پروژه های هدفمند دست یافت و بسیاری از رضایت مندی ها در زمان ها و مکان های متفاوت در ابعادی از پیش تعیین شده درک کرد.

 برای نمونه :وضعیت بسیاری از خواسته های مردمی  شهرستان کنگان در یک جدول فرضی بشرح زیر چقدر محقق شده است؟

 شاخص  تعاملی دو سویه :

 

روستا وبخش

شهر

محلات

موسسات فرهنگی ومردمی

توسعه ی خدماتی دستگاههای دولتی موسسات وغیردولتی

بخش خصوصی

میزان مطرح شدن نظرات/ درخواست

؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟

 استمرار مصوبات / از محل اعتبارات ملی ،استانی و…

؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟

 فراوانی خواسته (اولویت)

الف)؟

ب)؟

ت)؟

ث)؟

ج)؟

چ)؟

ننوع  ضوابط و ارتباط وزارتی یا سازمانی  موجود با مطالبات مردم

؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟

 توجیه قانونی و علمی

؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟
پاسخ دولت                                
؟
؟
؟
؟
؟
؟

ضمن تقدیر از همه ی عزیزانی که بنحوی از انحاء در انتقال دغدغه های مردم استان و بویژه شهرستان کنگان به هیات محترم دولت در سفر استانی اخیر تلاش داشته اند، استدعا داریم از مطالباتی که تا کنون محقق شده را به تفکیک مناطق و شهرستان های استان بوشهر و میزان اعتبارات تخصیصی اعلام فرمایند.

نظرات

  1. رضا says:

    اونموقع که داشتند شهم ما ناچیز بود.حالا که به گفته خودشون خزانه خالیه و…..

  2. کنگانی says:

    سلام
    سهم بندرکنگان؛
    ۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ریال

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن