بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 23749
تعداد نظرات:۸ دیدگاه
تاریخ انتشار:پنجشنبه 19 آذر 94 3:36 ب.ظ

نخستین نشست صنعت نفت با هنرمندان کنگانی

آنچه در نشست رئیس روابط عمومی منطقه ویژه پارس با هنرمندان کنگانی گذشت+عکس

ثلاث- در نشست رئیس روابط عمومی منطقه ویژه پارس با هنرمندان کنگانی مسائل و مشکلات این حوزه مطرح و بررسی شد.

به گزارش ثلاث،قبل از ظهر امروز به همت معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار شهرستان کنگان و با همکاری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، ایوب بنوی رئیس روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نشستی صمیمی را با هنرمندان و اصحاب رسانه این شهرستان در اداره ارشاد برگزار نمود.

در این نشست که در نوع خود برای نخستین بار در سطح شهرستان انجام می شد، مسائل، مشکلات و پیشنهاداتی از جانب هنرمندان شهرستان ارائه شد.

مهندس بنوی نیز در این نشست ضمن تشکر از معاون سیاسی – اجتماعی فرماندار کنگان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بابت تشکیل این نشست با اشاره به این مطلب که تمام دغدغه های مطرح شده هنرمندان در این نشست بجاست، افزود: معاونت محترم سیاسی فرماندار کنگان همیشه و در هر تماس و ارتباطی، مسائل و مشکلات مهم شهرستان از جمله مسائل فرهنگی و هنری را به سازمان منتقل می کند.

وی ضمن اظهار امیدواری جهت توسعه این نوع نشست ها و همکاری ها، عنوان کرد: آماده استفاده از ظرفیت هنرمندان این منطقه در برنامه های خود هستیم و در این راه با نگاه مثبت، این موضوع را پیگیری می کنم.

احمد خاکنژاد معاون سیاسی فرماندار شهرستان کنگان نیز در این نشست به بیان مسائل زیر بنایی فرهنگ شهرستان پرداخت و گفت: هنرمندان منطقه بسیار توانمند هستند و می توان از ظرفیت آنان در بخش های مختلف استفاده نمود. امروز شهرستان کنگان صاحب هنرمندانی بسیار توانا در سطح استان و کشور است.

وی افزود: جهت حمایت از هنرمندان می توان از ظرفیت آنها در برنامه های فرهنگی، جشن های شرکت ها، صنایع و نهادهای دولتی و غیر دولتی بهره برد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگان نیز در این نشست گفت: خوشحالم که برای نخستین بار در طول تاریخ صنایع نفتی در کنگان، مسئولی ارشد پای درد و دل هنرمندان این خطه نشسته است.

حسن مختارزاده افزود: امیدوارم مطالب مطرح شده ما در دو بحث سخت افزار و نرم افزار به همت جناب مهندس بنوی و صنعت نفت جامه عمل بپوشد.

 

مختصری از مطالب مطرح شده را در ادامه می خوانید:

–  ایجاد نگارخانه دائمی در کنگان

–  عدم وجود یک نمایشگاه دائمی؛ علاوه بر اینکه هزینه های زیادی را بر دوش هنرمندان می گذارد، باعث پایین آمدن کیفت اجرایی نمایشگاه خواهد شد و مشکلاتی از قبیل هزینه های داربست( با هزینه بالا)، چادر، برق کشی و روشنایی، دکور، حفظ و نگهداری، بهداشت و… در بر دارد، ضمن اینکه وزش تند بادها، باران و تگرگ، شرجی، گرما وآفتاب، باعث تخریب آثار و حتی عدم حضور بازدیدکنندگان خواهد شد.

تعامل دو سویه:

تعامل دو سویه از طرف هنرمندان بومی و منطقه ویژه پارس نیز از موارد دیگری بود که در این نشست مطرح شد. نادیده گرفتن این تعامل باعث می شود هر دو طرف متضرر بشوند؛ منطقه ویژه به واسطه استفاده از هنرمندان کشوری، مجبور است هزینه هایی بسیار کلان بپردازد که این هزینه شامل، حق الزحمه و ایاب و ذهاب و… می باشد و از طرفی دیگر هنرمندان بومی این منطقه که عمدتا صاحب رزومه کشوری هستند محروم واقع می شوند و توانایی های آنها نادیده گرفته می شود.

 این هنرمندان با هزینه هایی به مراتب پایین تر می توانند هنر خود را در سطح بسیار بالایی ارائه دهند.

خوشنویسی، شعر و ادب، عکاسی، هنرهای تجسمی، تئاتر، موسیقی و شروه، رسانه و خبرنگاری از جمله مواردیست که در آن افراد توانمند زیادی فعال هستند و می توانند کارهای با کیفیت بالا ارائه دهند.

 

 

۲۳۸

برچسب ها: , ,

نظرات

  1. دیروز - امروز و فردا ! says:

    یعنی ما “عایق ” هستیم؟خدارا شکر که ما را دعوت نمی کنید . و این جلسات مبارکتان باشد.

    • ناشناس says:

      سلام دوست عزیز
      این جلسه با حضور مسوولان انجمن های هنری شهرستان برگزار شد .دعوت بصورت گسترده نبود

    • عبدالناصر says:

      بنظربنده مسعولین برگزاری جلسات بخود بیایندوفکری به حال اشتغال جوانان باسواد بکنندثوابش صدبرابره جمع کنید جلسات غیرضرور کمی بفکر طبقه محروم باشید

  2. هنرمندكنگانى says:

    والا مسولان هم دعوت نکردن-در کل هنرمندان کنگان هیچ کاره اند و نادیدشون میگیرن با توجه به استعداد درخورشون(پس لطفاً کلمه حضور هنرمندان رو از توى این خبر اصلاح کنید)/ماکه امیدواریم روزى هنرمندان کنگانى مطرح بشن اگرکه مسولین زرنگ باشند باید از حضور منطقه ویژه استفاده لازم رو ببرن هنرمندان کنگان لایق بهترین اند

  3. همشهری says:

    سلیقه شخصی رییس ارشاد همیشه به هنرمندان و هنر کنگان لطمه زده است گرچه کسی پاسخگو نیست

  4. یه نفر says:

    اگر این جلسه برای اولین بار بوده همین نشان ضعف عملکرد ارشاد کنگان است که تا کنون نتوانسته با پارس جنوبی تامل داشته باشد و باعث حمایت از هنرمندان شود

  5. یه نفر says:

    رییس ارشاد نمیخواهد پاسخ دهند چرا جشنواره تاتر دفاع مقدس منطقه ویژه که حق کنگان است الان چند سال است در شهر دیر برگزار میشود این ضعف ارشاد کنگان وتامل خوب ارشاد دیر نیست ؟؟

  6. من says:

    پس جلسه مسولین انجن بوده با مسولین /جلسه مسولین با مسولین / پس هنرمندان کجا هستند اقای ناشناس ؟؟؟

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن