بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 59444
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 12 فروردین 99 9:09 ب.ظ

هنرمندانی که به علت شیوع بیماری کرونا ازکار بیکار شده‌اند مشمول بیمه بیکاری می‌شوند

ثلاث-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت:آن دسته از اهالی فرهنگ و هنر که با شیوع کرونا از کار خود بیکار شده و آسیب دیدند، می توانند با مراجعه به سایت ‪Bimebikari.mcls.gov.ir‬ برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کنند.


به گزارش ثلاث-فاطمه کرمپور در حاشیه نخستین شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر در سال ١٣٩٩ ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: ضروری است مردم فهیم بوشهر در روز طبیعت با تداوم کمپین «در خانه بمانیم» نهایت همکاری را با مسئولان  داشته باشند تا قطع زنجیره انتقال کرونا و در نتیجه سلامت جامعه و افراد تضمین شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر  با اشاره به توجه به لزوم حفظ آئین‌ها، آداب و رسوم ملی و مذهبی در نقاط مختلف کشورمان گفت: امسال با شیوع بیماری همه‌گیرکرونا در شرایط ویژه ای قرار هستیم،پس در خانه ماندن در روز طبیعت و مراقبت از خود،خانواده و هم‌وطنانمان از درجه اهمیت زیادی برخوردار است.
 
کرمپور از شهروندانی که نکات پیشگیرانه را رعایت کردند،تشکر کرد و گفت: از هم‌استانی‌تای عزیزی که کرونا را جدی نگرفتند درخواست می کنیم به توصیه‌های کادر درمان عمل کنند.
 
وی از تلاش اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم در بحران کرونا تشکر کرد و گفت: از اهالی رسانه،خبرنگاران و هنرمندانی که در کنار کادر درمان استان با جانبازی اخبار را به اطلاع عمومی می‌رسانند تشکر می‌کنیم.

کرمپور اضافه کرد: آن دسته از اهالی فرهنگ و هنر که با شیوع کرونا از کار خود بیکار شده و آسیب دیدند، می توانند با مراجعه به سایت ‪Bimebikari.mcls.gov.ir‬ برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کنند.

وی با اشاره به اینکه این موضوع شامل کلیه کسانی که صرفا به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده اند و کارگاه آنان تعطیل شده است، می‌شود گفت: افرادی که زیر یکسال سوابق بیمه در سال ۹۸ دارند،در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری می بایست ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس http://Bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند که مهلت ۳۰ روزه آنان رد نشود.

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: تمام مشاغلی که بصورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده اند شامل قانون بیمه بیکاری خواهند شد. کسانی که در سامانه فوق ثبت نام میکنند حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیر مترقبه انتخاب کنند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن