بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 25907
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 11 اسفند 94 11:20 ب.ظ

یادواره ۱۵ شهید غواص استان بوشهر در کنگان برگزار شد

ثلاث- یادواره ۱۷۵ شهید غواص عملیات والفجر ۴ و ۱۵ شهید غواص استان بوشهر و تنها شهید مدافع حرم استان بوشهر روز سه شنبه در کنگان برگزار شد

یادواره ۱۷۵ شهید غواص عملیات والفجر ۴ و ۱۵ شهید غواص استان بوشهر و تنها شهید مدافع حرم استان بوشهر روز سه شنبه در کنگان برگزار شد.

 

به گزارa ثلاث و به نقل از  ایرنا، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در این آیین که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور کنگان برگزار شد  گفت: حفظ قداست شهدا رسالت جامعه امروزی است و جامعه نیازمند نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت است.
سردار علی رزمجو بیان داشت: شهدای غواص اسوه های ایثارگری بودند که فرهنگ ایثار و شهادت را تعالی بخشیده و خاطرات آنها برای همیشه در تاریخ ثبت و ضبط شد.
وی گفت: به برکت انفاس قدسی امام راحل عظیم الشان و شهدای والمقام بویژه ۱۷۵ شهید مظلم غواص ، فرهنگ ایثار و شهادت در کشور بویژه مراکز علمی و دانشگاهی نهادینه شده است.
فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود با تبیین و تشریح نحوه دستگیری سربازان آمریکایی در آبهای خلیج فارس گفت: به تعبیر عالی فرماندهی کل قوا این کار بزرگ در حقیق کار خدا بود.
رزمجو بیان داشت: دستگیری سربازان آمریکایی در روزی که رییس جمهوری آمریکا ادعا می کرد قوی ترین ارتش دنیا را دارد، حیثیت آمریکا را بر باد داد و آنها را مجبور کرد تا از موضع ضعف و ملتمسانه خواهان آزادی سربازان خود شوند.
وی همچنین با تجلیل از مقام شامخ شهید احمدی جوان اولین شهید مدافع حرم گفت: استان بوشهر با پیشینه ای دیرینه در مبارزه با استکبار و ظلم و جور همواره طلایه دار روحیه ایثار ، جهاد و مقاومت در کشور است.
امام جمعه کنگان نیز گفت: مهمترین پیام شهدای غواص غیرت دینی است و آنچه امروز مهم است پاسداری از آرمانها و ارزشهای شهدا و تداوم راه سترگ آنهاست.
حجت الاسلام محمود محمودی در ارتباط با بازداشت سربازان آمریکایی در آب های سرزمینی ایران نیز بیان کرد: این اقدام شجاعانه و بهنگام هیمنه پوشالی سردمدار استکبار را در هم شکست.
در این آئین از خانواده ۱۵ شهید غواص و شهید مدافع حرم تجلیل و تابلوی یادبودی به پاس شجاعت سردار رزمجو به وی اهدا شد.

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن