بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 33355
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 26 شهریور 95 12:59 ب.ظ

با چنگ و دندان قرآن را حفظ کنید

کارگاه تثبیت و حفظ قرآن کریم هر دو هفته پنجشنبه‌ها ساعت ۱۰ صبح در سالن اجتماعات اداره امور قرآنی استان برگزار می‌شود.

مراسم ترتیل خوانی در حرم امامزاده صالح

حافظ بین‌المللی قرآن کریم با تاکید بر اینکه حفظ قرآن را از دست ندهید و با چنگ و دندان سعی به حفظ قرآن داشته باشید، گفت: آنچه ما را از حفظ قرآن باز می‌دارد مشغله‌های روزمره است ولی با سازماندهی زمان می‌توان به حفظ قرآن نائل آییم.

به گزارش ثلاث به نقل از  ایسنا، عیسی خورشیدی ۲۵ شهریور در کارگاه تثبیت و حفظ قرآن کریم که با حضور حافظان کل قرآن استان و در سالن اجتماعات اداره امور قرآنی استان برگزار شد، اظهار کرد: برای حفظ قرآن باید از فرصت‌ها استفاده کرد و از زمان‌های مرده باید نهایت استفاده را برد.

وی با اشاره به اینکه روش دیگری که می‌شود با آن محفوظات قرآنی را تثبیت کرد گوش دادن به قرآن است، افزود: برای حفظ قرآن حتما باید وقت گذاشت و دو تا سه ساعت در روز زمان نیاز است.

خورشیدی با تاکید بر اینکه بهترین سن برای حفظ قرآن ۱۵ تا ۲۰ سال است، اظهار کرد: خانواده‌ها نباید کودکان خود را تحت فشار قرار دهند تا در سنین کودکی تمام قرآن را حفظ کنند زیرا همه توانایی انجام این کار را ندارند.

حافظ بین‌المللی قرآن با بیان اینکه آیت‌الله خویی در ۸۰ سالگی شروع به حفظ قرآن کرد، تصریح کرد: حفظ قرآن به سن، مدرک، مقام و جایگاه سیاسی یا اجتماعی بستگی ندارد بلکه عزم راسخ را می‌طلبد.

خورشیدی با تاکید بر اینکه حفظ قرآن را از دست ندهید و با چنگ و دندان سعی به حفظ قرآن داشته باشید، گفت: آنچه ما را از حفظ قرآن باز می‌دارد مشغله‌های روزمره است ولی با سازماندهی زمان می‌توان به حفظ قرآن نائل آییم.

وی با اشاره به اینکه شرایط زندگی جدید و مواد غذایی و امواج بر سلول‌های مغزی ما تاثیر مخرب گذاشته است، افزود: سلول‌های مغز انسان در سنین بالاتر پیر می‌شوند لذا باید در سنین جوانی بر محفوظات قرآنی مسلط شوید.

خورشیدی در پایان گفت: حافظان و قاریان کتاب وحی باید در مجالس و مسابقات قرآنی شرکت کرده و خود را محک بزنند هرچند موفق به کسب رتبه نشوند.

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن