بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 46189
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 2 اسفند 96 10:45 ب.ظ

نخوردن صبحانه فرد را به سمت مصرف ریزه‌خواری بخصوص مصرف شیرینی‌ها می‌کشاند

ثلاث- نخوردن صبحانه فرد را به سمت مصرف ریزه‌خواری بخصوص مصرف شیرینی‌ها می‌کشاند.

به گزارش ثلاث، به نقل از پرتال خبری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، کارشناس مسئول واحد تغذیه مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: صبحانه جزو وعده‌های اصلی رژیم غذایی در تمامی گروه‌های سنی محسوب می‌شود و نخوردن صبحانه فرد را به سمت مصرف ریزه‌خواری بخصوص مصرف شیرینی‌ها می‌کشاند. 

  محمدصادق موجی در حاشیه مراسم پیاده‌روی کارکنان مرکز بهداشت شهرستان بوشهر به مناسبت بسیج ملی تغذیه افزود: افرادی که صبحانه نمی‌خورند از دریافت میزان قابل‌توجهی مواد مغذی ضروری و ویتامین محروم می‌شوند، این افراد دچار عوارضی مانند افت قند خون شده و درنتیجه عملکرد جسمی و ذهنی مناسبی جهت انجام فعالیت‌های روزانه نخواهند داشت.
وی اضافه کرد: نخوردن صبحانه باعث کاهش تدریجی قند خون در افراد می‌شود که این مسئله فرد را بیشتر به سمت مصرف ریزه‌خواری به‌خصوص شیرینی‌ها می‌کشاند و به‌تبع آن شخص تمایل بیشتری به خوردن غذاهای چرب و شیرین نشان می‌دهد، این امر منجر به دریافت انرژی بیشتر و احتمال بروز اضافه‌وزن و چاقی خواهد شد.
موجی صبحانه را جزو وعده‌های اصلی رژیم غذایی در تمامی گروه‌های سنی دانست و خاطرنشان کرد: غذاهایی از قبیل نان و پنیر و گردو، نان و تخم‌مرغ، نان و کره و مربا، نان و کره و خرما همراه با یک لیوان شیر را می‌توان به‌عنوان صبحانه سالم و مغذی برای بزرگ‌سالان و کودکان سنین مدرسه به شمار آورد.

نظرات

  1. شکر says:

    لطفن تیتر رو اصلاح بفرمایید .

  2. حمید س says:

    نخوردن صبحانه صحیح است….لطفا تیتر رو اصلاح کنید

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن