بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 65563
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 17 مرداد 00 8:23 ق.ظ

صبحانه‌ای که ایمنی بدن کودکان را تقویت می‌کند

ثلاث-کارشناسان تغذیه می‌گویند صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است که گنجاندن برخی مواد در آن می‌تواند ایمنی بدن کودکان را در برابر بیماری‌ها از جمله کرونا تقویت کند.

به گزارش ثلاث، زالی کارشناس تغذیه بوشهر گفت: کودکی که صبحانه نمی‌خورد ساعت ۹ تا ۱۰ صبح با افت قند خون رو به رو می‌شود و در یادگیری دچار مشکل خواهد شد.

او افزود: داشتن خواب کافی و منظم شبانه، و مصرف صبحانه مقوی برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و به پیشگیری از بیماری کرونا کمک می‌کند.

این کارشناس تغذیه ادامه داد: در روز‌های گرم سال مخلوط شیر و میوه‌ها در وعده‌های صبحانه می‌تواند به شادابی کودک کمک کند. همچنین نان، پنیر،گردو و سبزی یا نان، تخم مرغ و سبزی می‌تواند انتخاب مناسبی برای صبحانه در تمام فصول سال باشد.

زالی، عسل را از مواد مغذی برای کودکان بالای یک سال عنوان کرد و گفت: می‌توان از عسل به جای قند و شکر در شیرین کردن نوشیدنی‌های ولرم مانند شیر استفاده کرد.

او با اشاره به مفید بودن مصرف جوانه‌ها به صورت تازه یا پودر برای رشد و تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان، به والدین توصیه کرد، این ماده غذایی در حد یک قاشق غذاخوری در کنار پنیر و شیر مصرف شود.

این کارشناس تغذیه، عدسی، شله زرد و حلیم را از دیگر مواد غذایی مفید برای صبحانه کودکان برشمرد و عنوان کرد:کشمش، مویز، توت خشک و خرما به جای قند و شکر می‌تواند باعث غنی‌تر شدن صبحانه همچنین آموزش سبک تغذیه مناسب برای کودکان شود.

زالی بیان کرد: یک تکه شکلات تلخ بدون شکر و کرم هم برای کودکان مفید است زیرا منیزیم، منگنز، مس و آنتی‌اکسیدان‌ دارد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن