بروز شده در : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 ساعت 7:18 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 46861
تعداد نظرات:۴ دیدگاه
تاریخ انتشار:شنبه 25 فروردین 97 6:42 ب.ظ

شهردر کنگان پاسخ می دهد

اِلمان های بندر کنگان را بهتر بشناسید+ جزئیات و عکس

ثلاث- المان ها علاوه بر ایجاد زیبایی بصری در نشانه سازی و ادرس دهی نیز نقش اساسی دارند؛ شهرداری بندر کنگان اخیرا اقدام به احداث چندین اِلمان جدید نموده است.

 

ثلاث: امروزه مبلمان به بخش مهمی از هویت شهری هر منطقه تبدیل شده است. مبلمان های شهری یکی از مواردی هستند که بر زیبایی سیمای شهر و فضایی که ما برای زندگی انتخاب کرده ایم، تاثیر دارد.

المان ها علاوه بر ایجاد زیبایی بصری در نشانه سازی و ادرس دهی نیز نقش اساسی دارند.

نباید فراموش کرد که نورپردازی نیز بخش مهمی از زیباسازی مبلمان شهری ست و می تواند چهره یک شهر را در هنگام شب، بسیار زیبا و متفاوت کند.

قطعا اِلمان ها می توانند نقش مهمی در معرفی و شناساندن شهرها داشته باشند. المان ها چنانچه از طراحی خاصی برخوردار باشند، می توانند یک شهر را در کل کشور و حتی در فراتر از مرزهای کشور به جهانیان معرفی کند.

شهر کنگان نیز از این قائده مستثنی نیست. با طراحی و احداث المانی زیبا و منحصر به فرد، می توان در کنار زیبایی بصری، به انتشار تبلیغات مختلف آن در محدوده جغرافیایی وسیع امیدوار بود.

شهر کنگان نیازمند حداقل یک اِلمان منحصربه فرد با طراحی فوق العاده است. با یک مثال منظور را اندکی روشن تر بیان می کنیم: وقتی تصویر دوستمان را مثلا در کنار دروازه قران می بینیم، بدون هیچ راهنمایی دیگر فورا می گوییم اینجا شیراز است و در واقع از طریق آن المان متوجه می شویم که دوستمان یا هر فرد دیگری این تصویر را در شیراز گرفته است؛ همینطور اِلمان های مخصوص به شهرهای دیگر که معرف ان منطقه و شهر در سطح کشور و حتی جهان می باشد؛ بنابراین اِلمان ها نقش بسیار اساسی در معرفی شهرها دارند به شرطی که طراحی آن حرفی برای گفتن داشته باشد.( اِلمان ها، یکی از ده ها موارد معرفی شهرها می باشد)

 

شهرداری و شورای اسلامی بندر کنگان در راستای زیباسازی شهر، چندیست اقدام به ایجاد اِلمان هایی در سطح شهر نموده است و این کار همچنان ادامه دارد. در این خصوص گفتگویی را با شهردار  بندر کنگان ترتیب دادیم که در وهله اول به کلیات این موضوع خواهیم پرداخت.

تندیس پرواز

رحیم جمالی شهردار کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث، اظهار داشت:  امروزه مبلمان به بخش مهمی از هویت شهری هر منطقه تبدیل شده است.  بنابراین ساماندهی و توسعه مبلمان شهری توسط مدیران مسئول، افراد حرفه ای و طراحان متخصص ، علاوه بر پاسخگویی به نیازهای انسانی و افزایش رضایت استفاده کنندگان موجب شکل‌دهی منطقی محیط، و زیبایی فضای شهر و خواهد شد. در همین راستا از چندی پیش اقدام به ایجاد و احداث اِلمان هایی در سطح شهر کنگان نموده ایم.

وی ضمن اشاره به بحث ایجاد اِلمان های جدید در شهر کنگان، ابراز داشت: روز گذشته المان “پرواز” (رهایی) را در سر خیابان وحدت نصب نمودیم که مفهوم آن بیشتر فلسفی است. تندیس پرواز ساخته مجسمه ساز برجسته استان است.

وی توضیح داد: “تندیس پرواز” راوی پرواز انسان از فرش به عرش است. در این تندیس، انسانی را که از قید و بندهای جسمانی رها شده در حال عروج تداعی میکند، در حالی که پرندگانی ( سبکبالی روح ) ایشان را مشایعت می کنند.

 

اِلمان مطالعه

جمالی عنوان کرد: اِلمان دیگر ما ( ظرف همین هفته) در میدان شهید بهشتی نصب خواهد شد که مربوط به فردی در حال مطالعه است.

تندیس ناخدا

وی اضافه کرد: اِلمان ” ناخدا” مورد دیگریست که در انتهای خیابان وحدت اجرا شده و فقط نورپردازی ان هنوز انجام نشده است.

 

میدان کوزه گری

شهردار کنگان گفت: در میدان محله کوزه گری نیز پس از طراحی و ایجاد فضای سبز و کف سازی، چند کوزه نسبتا بزرگ را به عنوان اِلمان در ان محل احداث خواهیم کرد.

 

میدان گردشگری

شهردار کنگان اظهار داشت: میدان روبروی دهکده گردشگری نیز برنامه دیگر ماست که آن را انجام خواهیم داد؛ نام این میدان ” گردشگری” خواهد بود. طرح و اِلمان بزرگ و بسیار زیبایی را نیز در وسط آن اجرا خواهیم کرد.

 

المان پلاک شهید گمنام

جمالی در مورد اِلمان پلاک شهید نیز گفت: نوشته های این المان در واقع پلاک یکی از شهدای ماست. پلاک های زمان جنگ تحمیلی به شکل دو تکه بودند که شماره مربوط به هر رزمنده را روی هر دو تکه حک می کردند. این المان را برای شهدای گمنام احداث کرده ایم؛ یک تکه از این پلاک به شکل واضح می باشد و تکه دیگر ناخوانا و نا واضح است که مفهوم شهید گمنام را می رساند. A.K نیز به معنی آزاده کربلا می باشد.

 

المان کره زمین

وی افزود: المان دیگر ما کره زمین می باشد که قبل از ورودی خیابان وحدت( کنار کیوسک راهنمایی و رانندگی سابق) احداث شده است. این طرح هنوز کامل نمی باشد و چند شعار یا نوشته( بیشتر محیط زیستی) نیز روی آن قرار می گیرد.

شهردار کنگان در خصوص اِلمان” کره زمین” تشریح کرد: این المان از فلز براق ساخته شده است که نشانه نو بودن صنعت در جنوب استان است؛ فلز این اِلمان را در کل به معنای صنعت منطقه به کار برده ایم. این فلز به شکل سیال و شناور در فضا است که نشانه تکنولوژی می باشد. چند مفهوم همزمان در این اِلمان وجود دارد. جنس این المان از استیل خالص می باشد و لذا نو بودن و براق بودن مفهوم را بهتر تداعی می کند.

 

اِلمان المپیک

شهردار کنگان خاطرنشان کرد: اِلمان المپیک از جمله دیگر طرح هاییست که در شهر کنگان و روبروی اداره ورزش و جوانان ایجاد کرده ایم.

 

تابلوهای راهنمای شهری

جمالی گفت: در تابلوها و راهنمای شهری، طی سه ماه آینده تحول زیادی ایجاد خواهیم کرد. سنگ نوشته هایی که در شهر اجرا شد، ضمن اینکه هیچ جای ایران وجود ندارد، بخشی کوچک از این کار( ایجاد تابلوها و راهنمای شهری جدید) است.

 

برج ساعت در میدان شهید بهشتی احداث می شود

وی گفت:  یک برج ۱۸ متری بنام ساعت نیز در میدان شهید بهشتی طی شش ماهه نخست امسال احداث خواهیم کرد که طرح بزرگ و زیبایی خواهد بود. در قسمت بالایی این برج طرح بادگیری است که ایده آن از قلعه نصوری سیراف گرفته شده و به نوعی بومی منطقه می باشد.

 

کانال هدایت آب در میدان کوزه گری تکمیل می شود

شهردار کنگان در خصوص آبگرفتگی اطراف فلکه محله کوزه گری اظهار داشت: در خصوص آبگرفتگی هایی که بعضا در اطراف فلکه محله کوزه گری شاهدیم باید خدمت شهروندان گرامی عرض کنم، تمام تلاش ما برای قبل از عید نوروز بود تا بتوانیم آسفالت خیابان های ان محدوده را جهت تردد آسان وسایل نقلیه انجام دهیم.

وی عنوان کرد: کارهای مربوط به طراحی کانال انتقال آبِ آن محدوده نیز انجام شده و انشاءالله پیمانکار در همین هفته کار را شروع خواهد کرد. با اتمام این طرح، آبهای روان و سطحی آن محدوده توسط این کانال به سمت دریا منتقل خواهد شد.

—-

خبرنگار: مصطفی صفایی

نظرات

  1. محمدزاده says:

    باتشکر از شهردار محترم.لطفا آدرس محله کوزه گری را فراموش نفرمایند.کوزه گری تنها محله بی آدرس در کشور ایران است.

  2. شهروند says:

    کارهای قشنگی انجام شده اما کوچه های که چاله و چوله پر شدن کی درست میشه انگار با تراکتور شخمش زدن کارهای اهم و اهم تر از یه المان زدن وجود داره

  3. کوزه گران says:

    چرا آسفالت کوچه‌های شهر مرمت و جوی یا (جوب ) های آن حذف نمی شود چون که اکثر منازل آبهای شستشو در کوچه رها می کنند باعث کثیفی شهر شده است

  4. شهروند says:

    سلام. کنگان خیلی خوب شده ولی متاسفانه بعضی از خیابان ها و شهرک ها اسفالت نیست و بعضی از کوچه ها هم کثیف هستند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن