بروز شده در : شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 10:36 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 47208
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 10 اردیبهشت 97 6:33 ب.ظ

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر:

گره اشتغال با حضور نیروهای توانمند بومی در بدنه نفت حل می شود

ثلاث : مشکل اشتغال جوانان این استان بویژه جنوب استان بدون حضور نیروهای توانمند حل نخواهد شد.

دکتر مهرداد ستوده در همایش تجلیل از شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان کنگان با نکوداشت سالروز شوراهای اسلامی افزود: انتخابات شورا در حقیقت تمرین جمهوریت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اداره امور به دست مردم و مشارکت آنها در کانون های تصمیم گیری برای تعیین سرنوشت خود است.
وی بیان کرد: شوراها کانون حضور نخبگان است و باید از این حلقه های وصل بین ملت و دولت بهترین استفاده را برد.
معاون عمرانی استانداری بوشهر در بخش دیگر با اشاره به مسئله اشتغال اظهار داشت: تا زمانی که نخبگان و افراد توانمند بومی استان در مدیریت مجموعه نفت در منطقه سهمی نداشته باشند مشکل اشتغال جوانان این استان بویژه جنوب استان حل نخواهد شد.
ستوده در ادامه با تاکید بر لزوم نوآوری در شهرداری ها و درآمدزایی توسط آنها گفت: هم اکنون وضعیت شهرداری های استان بگونه ای است که اگر برخی اعتبارات مانند ارزش افزوده از آنان گرفته شود بالای ۳۰ شهرداری استان فلج خواهد شد.
این مقام مسئول بیان کرد: سال گذشته از بالای ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استان فقط حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و مابقی آن بطور صحیح و حساب شده هزینه نشده است.
ستوده به ظرفیت های بالای گردشگری و جایگاه سومی استان بوشهر در خصوص ورود مهمانان نوروزی به این استان در تعطیلات سال جاری اشاره و عنوان داشت: استان بوشهر بویژه شهرستان کنگان ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی در حوزه سرمایه گذاری و گردشگری دارد و باید به این صنعت توجه بیشتری شود.
وی در خصوص مسئله اسکله کنگان نیز گفت: اولویت اول استان بوشهر در سفر استانی هیات دولت احداث اسکله کنگان خواهد بود.
معاون استاندار در پایان از قول پیگیری حل مشکل شهرها و روستاهای شهرستان کنگان بویژه در حوزه زیرساخت های آموزشی ، درمانی ، انرژی و حل مشکل حریم در برخی شهرها و روستاها و بررسی طرح تفصیلی تعدادی از شهرهای این منطقه خبر داد.
فرماندار کنگان نیز گفت: ثبت نام ۱۰۱ داوطلب در انتخابات سال گذشته شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان کنگان نشان از اقبال مردم به حضور در کانون های تصمیم گیری و تعیین سرنوشت به دست خود است.
فتح الله نوروزی افزود: شوراهای اسلامی رکن رکین در اداره امور و مظهر تجلی اراده مردم در تعیین سرنوشت خود اند.
وی در بخش دیگر به موضوع ارزش افزوده اشاره و بیان کرد: در دولت یازدهم افزون بر ۱۴۳ میلیارد تومان بحساب شهرداری ها و دهیاری ها واریز که این مهم حکایت از اهتمام دولت به توسعه و عمران شهری و روستایی است.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از احداث داروخانه شهربنک ، حل مشکل آب شرب روستاهای لاورده و لاورگل تا هفته دولت سال جاری ، پیگیری اخذ مجوز شبانه روزی شدن درمانگاه سیراف ، احداث مدرسه در روستای چاه مجنون ، حل مشکل حریم ها در برخی شهرها و روستاها و نیز ایجاد تقاطع غیرهم سطح در مسیر اتوبان کنگان خبر داد.
امام جمعه کنگان نیز گفت: شوراها به مثابه پارلمان محلی و حجتی برای مردم و حاکمیت اند.
حجت الاسلام محمود محمودی افزود: تفویض امور به مردم و حلقه وصل میان دولت و ملت مهمترین دلایل فلسفه وجودی شوراها است.
وی پسوند اسلامی را مسئولیتی سنگین بر دوش شوراها دانست و بیان کرد: بر این اساس هر اقدام ، کار و مصوبه ای که مهر اسلامیت به آن نخورد رسمیتی ندارد.
امام جمعه در پایان با تقدیر از خدمات شوراها و شهرداری ها و دهیاری ها خواستار راه اندازی مرکز مشاوره با حضور صاحبنظران و اساتید مجرب در حوزه های مختلف توسط شوراها ، برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذار ، اتخاذ تدبیر برای دفع پسماندها و بالا زدن آستین همت برای خدمت بیشتر و بهتر به مردم در شهرها و روستاها شد.
در این نشست روسای شوراها ی اسلامی شهر و روستا و برخی دهیاران به بیان مسائل و مشکلات شهری و روستایی پرداختند.
ضرورت احداث اسکله تجاری در کنگان ، الزام شهرداری ها و دهیاری ها به حمایت از نیروی کار و تولید ایرانی ، مدیریت یکپارچه شهری ، برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذاری ، شبانه روزی شدن درمانگاه سیراف ، تسریع در پروژه های شهر بنک بویژه مجتمع فرهنگی و احداث داروخانه برای این شهر ، حل مشکل حریم گاز در روستای شیرینو ، حل گمرک سیراف ، برطرف کردن مشکل آب شرب و گاز در روستاهای لاورده و لاورگل ، احداث جاده ساحلی روستایی ، لایروبی اسکله شیرینو و پرک ، احداث خانه بهداشت در برکه چوپان ، اشتغال جوانان روستایی در صنعت ، حل مشکل معدن دفن زباله در کنگان و احداث دبیرستان در شیرینو و پیگیری بخش شدن سیراف و شهر شدن شیرینو و پرک از مهمترین مسائل مطرح شده در این نشست بود.
در پایان شوراهای اسلامی شهر و روستا مورد تجلیل قرار گرفتند.

ابوذر حسین پور

برچسب ها: , ,

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن