بروز شده در : جمعه 28 اردیبهشت 1403 ساعت 2:07 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 47677
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 21 اردیبهشت 97 6:32 ب.ظ

در گفتگو با فوق تخصص کلیه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

افراد دارای دیابت و فشارخون بالا هر سه ماه یک‌بار به پزشک مراجعه کنند

فوق تخصص بیماری‌های کلیوی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: افرادی که مبتلابه بیماری دیابت و فشارخون هستند، لازم است هر سه ماه یک‌بار جهت کنترل مشکلشان به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان، دکتر مهدی محمود پور در حاشیه ویزیت رایگان بیماران بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان افزود: افرادی که فشارخون و دیابت دارند باید به‌صورت منظم تحت نظر پزشک متخصص داخلی باشند که در صورت بروز اختلال در کار کلیه در همان مراحل اولیه آسیب به کلیه،  شناسایی شود و مانع رسیدن سرانجام کار به دیالیز شویم و این کار شدنی است.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: درگذشته به دلیل نبود تخصص و امکانات کافی، بیمار به‌راحتی دچار دیالیز می‌شد ولی امروزه راه‌های زیادی برای جلوگیری از اینکه یک بیمار، دیالیزی شود وجود دارد و یا اگر قرار باشد منتج به دیالیز شود می‌توان این روند را به تأخیر انداخت و قابل‌کنترل است.
این فوق تخصص بیماری‌های کلیوی تأکید کرد: افرادی که مبتلابه بیماری دیابت و فشارخون هستند، لازم است هر سه ماه یک‌بار جهت کنترل مشکلشان به پزشک مربوطه مراجعه کنند؛ افرادی که دارای حداقل ۲۰ سال سن و بدون هیچ‌گونه سابقه بیماری خانوادگی هستند نیز باید معاینات دوره‌ای را انجام دهند.
دکتر محمود پور اظهار داشت: برخی از بیماری‌های کلیه تا یک‌زمان ممکن است هیچ علامتی نداشته باشد و زمانی علایم آن مشخص می‌شود که آسیب به کلیه جدی‌تر شده باشد؛ مثلاً ممکن است یک فرد دچار فشارخون بالا باشد ولی بدن او با شرایط فشار تطابق پیداکرده باشد و هیچ‌گونه علایم ظاهری از خود بروز ندهد، بنابراین لازم است حداقل یک‌بار آزمایش داده و فشارخون خود را چک کند.
فوق تخصص بیماری‌های کلیوی خاطرنشان کرد: افراد نباید بدون مشورت با پزشک مرتبط به‌راحتی هر دارویی را استفاده کنند مخصوصاً داروهای تبلیغاتی یا طب سنتی؛ زیرا می‌تواند عوارض منفی روی کلیه‌ها داشته باشد و موجب آسیب زدن به کلیه‌ها شود.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن