بروز شده در : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 12:33 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 49477
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 19 مرداد 97 7:28 ب.ظ

امام جمعه کنگان:

علاج مشکلات کشور برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی است

حجت الاسلام محمودی : راه مبارزه با مفاسد اقتصادی پرهیز از سیاسی کاری است و باید با پرهیز از نگاه های سیاسی و حزبی مفسدین اقتصادی به اشد مجازات برسند تا درسی برای دیگران شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به تاکید مکرر رهبری معظم انقلاب و درخواست مراجع عظام و دلسوزان نظام و مردم از متولیان امر در خصوص برخورد با مفاسد اقتصادی افزود: برخورد با مفسدین اقتصادی یک مطالبه عمومی است و برای برخورد با مفسدین همه قوا باید دستگاه قضایی را یاری کنند.

 

وی بیان کرد: راه مبارزه با مفاسد اقتصادی پرهیز از سیاسی کاری است و باید با پرهیز از نگاه های سیاسی و حزبی مفسدین اقتصادی به اشد مجازات برسند تا درسی برای دیگران شود.

 

محمودی گفت: انتظار ملت ایران از مسئولان کشوری بویژه دستگاه قضایی برخورد قوی و عملی با مفسدان اقتصادی است .

 

خطیب جمعه کنگان به موضوع خروج آمریکا از برجام اشاره و با تبیین این موضوع که انصاف اینست که این مسئله اگر چه مشکلاتی را در حوزه تحریم ها بوجود آورده اما عامل اصلی مشکلات کشور نیست ، تاکید کرد: بخشی از مشکلات ما مسائل داخلی است که تبدیل به زخمی شده و دشمن مانند مگسی روی این زخم می نشیند که باید به ترمیم این درد بپردازیم.

 

وی افزود: یکی از زخم های کشور مسامحه کاری در برخورد با متخلفین است که باید این رویه اصلاح شود.

 

محمودی به تغییرات صورت گرفته در تیم اقتصادی دولت اشاره و عنوان داشت: تغییر تنها اثرگذار نیست و باید بکارگیری افراد در تیم اقتصادی بر مبنای کارآمدی ، عدالت ، معنویت و عقلانیت باشد.

 

وی افزود: یکی از ریشه های مشکلات کشور در حوزه های مختلف کاهش تقوا در میان برخی مسئولان است و دست درازی به بیت المال ، رشوه خواری ، رانت و مانند آن ریشه در بی تقوایی دارد ، بر همین مبنا است که امیرالمومنین علی (علیه السلام) زمامداران حکومتی را مدام به تقوا توصیه می کند.

 

امام جمعه خاطر نشان ساخت: در سیستم اجرایی کشور و دیگر قوا باید مسئولانی با روحیه جهادی و انقلابی و ولایتمداری و دارای سعه صدر جایگزین برخی مسئولان عافیت طلبی شوند که رهبری معظم انقلاب بارها بر آن تاکید کردند.

 

محمودی به درخواست مذاکره بی قید و شرط آمریکایی ها با مسئولان کشور و بیان اینکه شرایط فعلی کشور مانند جنگ احزاب است عنوان نمود: سخنان رییس جمهوری آمریکا دروغ محض است و این ساده لوحی است که عده ای فریب شعارهای آمریکای بدعهد و قانون شکن را می خورند زیرا آمریکایی ها هرگز قابل اعتماد نیستند و این پیشنهاد ، تاکتیکی عوام فریبانه برای ایجاد شکاف در بین مردم و مسئولان نظام است.

 

وی با تسلیت شهادت امام جواد (علیه السلام) و تبیین فضایل و مناقب آن امام همام گفت: امام جواد (علیه السلام) با وجود عمر کوتاه خویش نقش مؤثری در تبلیغ و ترویج دین اسلام داشتند و در کنار مبارزه با ظلم به تبیین و نشر مکتب اهل بیت (علیه السلام) پرداختند.

 

خطیب جمعه با اشاره به سالروز ازدواج آسمانی امیرالمومنین علی (علیه السلام) و حضرت زهرای اطهر (سلام الله علیها) و تاکید بر ضرورت تاسی به سیره بزرگان دین در امر ازدواج تاکید کرد: از عموم مردم و مسئولان امر تقاضا می کنم با کمک به ستاد ازدواج آسان بستر را برای ازدواج جوانان بویژه اقشار ضعیف جامعه فراهم کنند.

 

تبریک روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران و تحلیلی بر سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه با رژیم کودک کش صهیونیستی از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه ها بود.

 

گزارش: ابوذر حسین پور

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن