بروز شده در : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 12:33 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 52593
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 22 بهمن 97 8:56 ب.ظ

رئیس آبفا شهرستان کنگان:

احداث آب شیرین کن، مهم ترین دست آورد شهرستان کنگان در زمینه اب شرب

ثلاث- ثلاث- رییس اداره آبفا شهرستان کنگان گفت: در حوزه شهرستان کنگان با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده، اصلی ترین دستاورد، احداث آبشرین کن می باشد که به عنوان منبع اصلی تولید آب پایدار نسبت به سایر شهرستان ها است.

به گزارش ثلاث، رییس اداره آبفا شهرستان کنگان در خصوص دستاوردهای مهم صنعت آب و فاضلاب بعد از انقلاب ضمن تبریک دهه فجر  در گفتگو با خبرنگار ثلاث، گفت: در حوزه آب شرب، دستاوردهای قبل از انقلاب و بعد از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیستند.

مجید بزاز اظهار داشت: قبل از انقلاب تامین آب شرب از چاه بود، بعد از انقلاب با اجرای طرح محرومیت زدایی، ۱۳ کیلومتر خط انتقال آب احداث شده است.

وی ادامه داد: درسال ۹۵ با بهره برداری از آب شرین کن شاهد روزانه ۱۰هزار متر مکعب بوده ایم  .  مخزن برای ذخیره آب بعد از انقلاب احداث شده که ۵ مخزن در کنگان یک مخزن در بنک و دیگری در سیراف می باشد.

رییس اداره آبفا شهرستان کنگان در خصوص خدمات آبرسانی گفت: با توجه به رشد جمعیت دراستان بوشهر بعد از انقلاب ،  در بحث صدور قبض، خدمات رفاهی و اقدامات صورت گرفته ،  ۲۳ هزار و ۶۰۰ خانوار در شهرستان کنگان تحت پوشش می باشند.

بزاز گفت: با رشد جمعیت شاهد استفاده بی رویه و نامناسب از زیرساخت ها، قنات و چشمه ها بوده ایم.

وی افزود: یکی از شاخصه های دستاورد انقلاب در زمینه کیفیت آب شرب که با تی دی اس مطلوب قابل شرب باشد.

رییس اداره آبفا شهرستان کنگان عنوان کرد: در حوزه شهرستان با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده، اصلی ترین دستاورد احداث آبشرین کن می باشد که به عنوان منبع اصلی تولید آب پایدار نسبت به سایر شهرستان ها است.

بزاز  گفت: سیاست راهبردی انقلاب بحث محرومیت زدایی است که با توجه به موقعیت کنگان که یک شهرستان مرزی می باشد، با بالا بردن کیفیت سواد و سلامت که آب یکی از مهم ترین فاکتورهای بحث سلامت می باشد تحقق یافته است.

وی افزود: مشکل آب، یک مشکل ریشه ای است و منابع آبی محدود هستند. طبق تحقیقات مصرف آب در کشور ۳ برابر حد مجاز جهانی است.

رییس اداره آبفا شهرستان کنگان گفت: فعالیت هایی در زمینه آموزش نحوه صرفه جویی آب درمدارس صورت می گیرد که فرزندان این کشور به اهمیت آب پی ببرندو روش های صحیح مصرف آب فرا گیرند.

بزاز اظهار داشت:  این رسالت با همکاری و حمایت آموزش و پرورش ادامه و به بهترین نحو اجرا خواهد شد.

 

.

.

.

  

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن