بروز شده در : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 11:12 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 53191
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 13 اسفند 97 3:00 ب.ظ

نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس:

مخالف استانی شدن انتخابات مجلس هستم

ثلاث – الماسی با اشاره به موضوع استانی شدن انتخابات مجلس گفت: با استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی مخالف هستم.

به گزارش ثلاث ،سکینه الماسی در گفتگو با فارس با اشاره به موضوع استانی شدن انتخابات مجلس اظهار داشت: با استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی مخالف هستم.
نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی درباره علت مخالفت خود با این طرح گفت: با استانی شدن انتخابات مجلس مردم شهرهای کوچک و مناطق روستایی متضرر خواهند شد، همچنین احتمال اینکه مشارکت مردم در انتخابات کمتر شود نیز وجود دارد.
وی افزود: شایسته سالاری در سایه قرار می‌گیرد و عضو حزب یا گروه سیاسی بودن قوت خواهد گرفت که این عامل باعث می شود نمایندگان مستقل و افرادی که گرایش سیاسی ندارند و صرفا نماینده اقشار مختلف مردم هستند نتوانند از مردم رای بگیرند.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی رزو گذشته پارلمان، ماده ۳ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

براساس این ماده، یک ماده به شرح ذیل به عنوان ماده ۷ مکرر ۱ به قانون الحاق می‌شود. ماده ۷ مکرر ۱ حوزه انتخابیه در انتخابات مجلس شورای اسلامی محدوده جغرافیایی هر استان است. هر یک از استان‌ها به عنوان حوزه انتخابیه اصلی و حوزه‌های انتخابیه موجود در آن استان موضوع قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۶۶.۱.۳۰ با اصلاحات و الحاقات بعدی حوزه انتخابیه فرعی محسوب می‌شود و مناطق تابع حوزه انتخابیه موجود به عنوان حوزه انتخابیه تابعه فرعی شناخته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن