بروز شده در : دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ساعت 10:31 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 5443
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 13 مهر 93 9:46 ق.ظ

فارس

آب بوشهر مشکلی ندارد

ثلاث: رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر با تکذیب نگران‌کننده بودن میزان نیترات در آب این استان گفت: آب شرب استان بوشهر کاملاً بهداشتی بوده و هیچ گونه نگرانی در این مورد وجود ندارد.

 

به گزارش ثلاث،احمد خواجه‌ئیان  عصر امروز در نشستی با مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه آب شرب استان بوشهر از سالم‌ترین و با کیفیت‌ترین آب‌های‌ شرب در کشور است، گفت: آب شرب این استان کاملاً بهداشتی است.

وی منابع تامین‌کننده آب شرب استان بوشهر را سد کوثر، چشمه ساسان و منابع آبی سربالش عنوان کرد و بیان داشت: آزمایشات گوناگون نشان از باکیفیت بودن آب شرب این استان می‌‌دهد.

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر با تکذیب نامطلوب بودن وضعیت آب شرب و بیان اینکه میزان نیترات در آب شرب این استان نگران‌کننده نیست، گفت: خطای پیش آمده حاصل از چند مورد ثبت اشتباه در پرتال مرکز بهداشت کشور بوده که خطای انسانی پیش آمده  اصلاح شده و به هیچ عنوان جای نگرانی در رابطه با سلامت عمومی و بهداشت آب وجود ندارد.

خواجه‌ئیان با بیان اینکه میزان نیترات آب بوشهر نگران‌کننده نیست، عنوان کرد: میزان نیترات آب شرب استان بوشهر ۳ میلی‌گرم بر لیتر است در حالی که حداکثر مجاز مطابق با استاندارد بهداشت ملی برای نیترات، ۵۰ میلی‌گرم بر لیتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز با بیان اینکه آزمایشگاه‌های این شرکت مرجع و متعهد حفاظت محیط زیست است، افزود: شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از نظر کنترل بهداشت آب دارای امکانات و تجهیزات ویژه‌ای است، به‌گونه‌ای که روزانه ضمن کلرسنجی، آزمایشات گوناگون برای کیفیت آب انجام می‌دهد.

کیقباد یاکیده با اشاره به اینکه آزمایشگاه این شرکت در آستانه دریافت گواهینامه ایزو ۱۷۰۲۵ است گفت: استاندارد کیفیت آب به طور شبانه روزی در آزمایشگاه‌های شرکت آبفا کنترل می‌شود که در این رابطه آزمایشات شیمیایی، میکروبی،‌ کلرسنجی و جذب اتمی از آب مصرفی توزیعی انجام می‌گیرد.

منبع: فارس

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن