بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63553
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 8 بهمن 99 9:30 ق.ظ

اقدام تحسین برانگیزشهرداری کنگان برای جلوگیری از هدر رفت آب

ثلاث-شهرداری بندر کنگان در یک اقدام‌تحسین برانگیز از هدر رفت بیش از یک میلیون لیتر آب برای همیشه جلوگیری کرد.

روزانه قریب ۵ هزار لیتر از آب قابل استفاده چشمه بی بی حبش کنگان بلااستفاده و در شرایط کم آبی هدر می رفتبه عبارت بهتر با یک حساب سرانگشتی ماهیانه ۱۵۰ هزار و سالانه افزون بر ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر آب ، آن هم در این شرایط خشکسالی و کم آبی و بدون اینکه استفاده بهینه ای از این نعمت خدادادی شود هدر می رفت.

اکنون می توان با “بنشین بر لب جوی و گذر عمر را ببین” ، “گذر آب را هم دید”.
اینها بهانه خوبی شد تا فرزندان خدوم مردم در شهرداری بندر کنگان ایده ای را ارائه تا ضمن جلوگیری از اتلاف این نعمت بزرگ خدادادی ولو در حد قطره ای ، از آن به عنوان یک فرصت و ظرفیت برای آبیاری فضای سبز شهری نیز بهره ببرند.
ایده ای که با سرعت عینیت بخشیده شد و حیات در ساقه های سبز گیاهان بار دیگر ساری و جاری شد.

معاون خدمات شهری شهرداری بندر کنگان در این زمینه گفت: با تصمیم شهرداری و شورای اسلامی شهر کنگان و در راستای مدیریت بهینه مصرف آب ، توسعه و گسترش فضای سبز شهری ، پروژه انتقال آب این چشمه در چند ماه گذشته انجام‌گردید.

علیرضا سطحانیان افزود: با انجام این پروژه فرصت ذخیره‌سازی حجم زیادی از این آب‌ و استفاده از آن در آبیاری فضای سبز فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عملیات انجام‌شده در این پروژه شامل ساخت سوله فلزی ، تجهیز منبع پلی اتیلن ۳۰ هزار لیتری و عملیات لوله‌گذاری مسیر به متراژ ۵ کیلومتر بود.

این مقام مسئول در شهرداری ، ضمن تشکر از شهردار ، شورای اسلامی و نیروهای ساعی تاسیسات و کارکنان و کارگران شهرداری عنوان نمود: برای اجرای طرح انتقال آب چشمه بی بی حبش ۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن