بروز شده در : دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ساعت 12:39 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 54829
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 5 خرداد 98 3:39 ب.ظ

فرماندار کنگان: ظلم آشکار سازمان محیط زیست در حق شهرستان کنگان

ثلاث : به موجب کدام داده‌ها کار کارشناسی اعلام شده است که آلایندگی شهرستان کنگان صفر است ولی دیگر شهرستان‌های در دیگر استان‌ها دارای آلایندگی هستند.

فتح‌الله نوروزی ظهر یکشنبه در نشست کارگروه پسماند شهرستان کنگان اظهار داشت: مردم شهرسیراف به خاطر موضوع پسماند یک سری نگرانی‌هایی داشتند و ما هم وعده دادیم که این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کنیم.

وی با اشاره به موضوع آلایندگی شهرستان کنگان، تصریح کرد: به موجب کدام داده‌ها کار کارشناسی اعلام شده است که آلایندگی شهرستان کنگان صفر است ولی دیگر شهرستان‌های در دیگر استان‌ها دارای آلایندگی هستند. این اتفاقات نامبارک با لابی‌گری در حال انجام است و خط رأس این موضوع هم سازمان محیط زیست کشور است.

فرماندار شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: کنگان ۱۶ هزار هکتار از اراضی منطقه پارس جنوبی را در خود جای داده است و فازهای مختلفی در آن افتتاح شده است ولی هیچ عدد و رقمی برای سهم آلایندگی کنگان در نظر نگرفته‌اند و این کار در حوزه سازمان محیط زیست رقم خورده است.

وی تاکید کرد: مردم شهرستان کنگان قطعاً ساکت نخواهند نشست و از حق خودشان دفاع می‌کنند و اجازه نخواهند داد که حق آنها اینگونه پایمال شود و حق خود را با صدای بلند فریاد می‌زنند و ما هم با مردم همراهی می‌کنیم.

نوروزی تصریح کرد: ما به عنوان مسئول اینجا هستیم و نباید اجازه دهیم حق فرزندان مان ضایع شود. این ظلم در حق مردم کنگان است و مردم بدون شک پیگیر خواهند بود و انتظار داریم شوراها هم ورود کنند و اجازه ندهند این بحث به نتیجه برسد. حرف خود را به گوش مسئولان خواهیم رساند تا واقعیت‌ها را ببینند.

فرماندار شهرستان کنگان در مورد جانمایی سایت پسماند سیراف بیان کرد: انتظار داریم روی جانمایی تجدید نظر شود و فاصله مناسب سایت با شهر سیراف رعایت شود.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. مهدی افکار says:

    باسلام جناب فرماندار شهر سیراف از یک طرف بافاصله ۲کیلومتری با فازهای ۲۲و۲۴و۱۳درشمال شهر درگیر آلودگی هوا میباشد از یک طرف آب های همراه با معیانات گازی پالایشگاه فجر در رودخانه فصلی به فاصله ۱۰۰متری ریخته میشود و جدیدا با انتقال گوگرد از فازهای مستقر در سایت ۲منطقه پارس به عسلویه تمام مسیر اتوبان گوگرد گرفته و همه اینها وارد ریه مردم سیراف میشه دیگه جایی برای محدوم سازی ویا تبدیل پسماند کلیه شرکت های مستقر در عسلویه و کنگان در اطراف شهر سیراف باقی نمی مونه ضمنا تمامی آبراها از پرک تا ورودی فازهای ۲۲ و۲۴ توسط سه رودخانه فصلی که همگی از شهر سیراف میگذرد و به دریا میریزد لطفا بفکر جای دیگری برای پسماند های منطقه باشید

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن