بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69903
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 11 دی 02 6:24 ب.ظ

در راستای ارتقای امنیت و آرامش مردم صورت می گیرد؛

اجرای طرح پدافند غیرعامل شهید رییسعلی دلواری در منطقه ویژه پارس

ثلاث- مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس از اجرای طرح شهید رییسعلی دلواری در حوزه پدافند غیرعامل برای ارتقای امنیت و آرامش این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس-سخاوت اسدی در آیین امضای تفاهم نامه مشترک همکاری درخصوص طرح پدافند غیرعامل در منطقه ویژه پارس با استراتژیک دانستن این منطقه گفت: با توجه به شکل گیری صنایع عظیم نفت و گاز کشور که منجر به تشکیل تمدن عظیم صنعتی در منطقه شده است، باید اقدامات اساسی برای مصون سازی آن از هر نوع خطر و ریسکی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در گذشته، ابراز داشت: در گذشته اقدامات قابل توجهی در این حوزه انجام شده بود اما کارهای انجام نشده ای هم وجود داشت که متاسفانه شرایط امنیتی منطقه را دچار بحران می کرد.
فرمانده ارشد پدافند منطقه ویژه پارس با بیان این که در دو سال گذشته در دولت سیزدهم با حمایت های وزیر نفت و پیگیری های جدی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اقدامات ارزشمندی انجام شده است، افزود: در همین مدت چند هزار میلیارد تومان پروژه تعریف شده است که بخشی از آن ها اجرا و قسمتی هم در حال اجراست.
اسدی ادامه داد: برای انسجام بخشی به این فعالیت ها سال گذشته سرلشکر باقری، رییس ستاد کل نیروهای مسلح در سفری به منطقه، مشکلات را مشاهده کرده و دستوراتی صادر کردند.
وی با اشاره به پیگیری ها و تلاش های سردار جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با تلاش های صورت گرفته طرح شهید رییسعلی دلواری طراحی و تدوین شد که در نهایت توسط ریاست کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور، سرلشکر باقری ابلاغ و امروز این طرح تشریح و تفاهم نامه آن امضا می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با بیان این که بخش قابل توجهی از انرژی، امنیت، آرامش و آسایش مردم به واسطه تولید و ارزآوری برای اقتصاد کشور به این منطقه وابسته است، ابراز امیدواری کرد بتوان در یک راستا در این منطقه استراتژیک اقدامات منسجم تری انجام داد.
اسدی یکی از مشکلات موجود در منطقه را همجواری و دیوار با دیوار بودن با جامعه شهری عنوان کرد و گفت: این موضوع هم دارای حسن است و هم اشکالاتی دارد بنابراین باید برای ایمن کردن زندگی مردم و مصون سازی جامعه شهری اقدامات جدی صورت بگیرد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس با قدردانی از مردم شهرهای عسلویه و نخل تقی ابراز امیدواری کرد با اقداماتی که صورت خواهد گرفت شاهد آرامش و آسایش بیشتر ساکنین در این مناطق باشیم.
وی در پایان از مسئولین ارشد استان و همچنین مدیران ارشد چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر به جهت تعامل و همکاری برای ارتقای امنیت منطقه قدردانی کرد.

 

در پایان این نشست، از فعالان برگزیده پدافند غیرعامل در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن