بروز شده در : دوشنبه 24 اردیبهشت 1403 ساعت 12:39 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 59022
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 18 اسفند 98 2:01 ق.ظ

صنعت و جامعه محلی سفید

ثلاث- ویروس کرونا می‌توانند باعث پنومونی (عفونت ریه) شدید انسان شده و به مرگ منجر شود.

 

 

حسین بردستانی: سه ویروس کرونا شامل سارس کرونا ( ویروس بیماری سندرم حاد تنفسی وخیم یا همان سارس)، مرس کرونا ( ویروس بیماری سندرم تنفسی خاورمیانه‌ای یا همان مرس) و اخیرا سارس کرونا ٢ ( ویروس بیماری کروناویروس ٢٠١٩) می‌توانند باعث پنومونی ( عفونت ریه) شدید انسان شده و به مرگ بینجامند. علیرغم ابتلا و مرگ تعداد زیادی از همنوعان و هموطنان عزیز در اثر ابتلا به سارس کرونا ۲ در دو ماهه اخیر، استان بوشهر با وجود استقرار ایرانی کوچک تحت عنوان پایتخت انرژی ایران در جنوب خود و ترافیک رفت و آمدی بالا، همچنان دارای وضعیت بسیار بهتری نسبت به سایر نقاط کشور است. استان بوشهر به هر دلیل ذاتی یا اقلیمی توانسته تا این لحظه، خود را در برابر این ویروس، مقاوم و مصون نگه دارد اما پیش بینی می شود ظرف دو سه هفته آتی، وضعیت این بیماری به شدت خود برسد. با عنایت به مسئولیت اجتماعی صنایع نفتی و پالایشی در پایتخت انرژی ایران، تا آن موقع که هوا گرمتر شود و تحرکات این ویروس در مناطق تحت حارّه ایی مانند استان بوشهر و استان های جنوبی کمتر شود، نیاز به تدابیر پیشگیرانه و حمایتی خاص است و توجه به نکات ذیل حائز اهمیت ویژه می باشد.
۱. همسایگی ما با استان های همجوار هرمزگان، فارس و خوزستان در مبادی ورودی با همکاری پلیس محترم راهبر و اکیپ های پزشکی در کنترل تردد افراد ناقل بیماری، بسیار موثر خواهد بود، لذا انتظار می رود امکانات پایتخت انرژی ایران در کنار جامعه پزشکی قرار گرفته و با توجه به وسع مالی و ماهیت مسئولیت اجتماعی آنها، به رفع تجهیزات مورد نیاز در اسرع وقت بپردازند.
۲. استان بوشهر و بخصوص جنوب استان، نمادی از کل کشور است، لذا چنانچه دچار آسیب گردد، تهدیدی علیه مجموعه کشور و به نوعی امنیت صنایع پالایشی و استراتژیک و درآمدزا ایران خواهد بود. صنعت برای نجات منابع انسانی محلی و شاغل، نقش مسئولانه ایفا نماید.
۳. سازمان HSE منطقه ویژه در کنار HSE مجتمع گاز و صنایع پتروشیمی می بایست دوش به دوش جامعه پزشکی استان ایفای نقش نموده و توجه خاص به ۴ بیمارستان شهرستان های جنوبی استان نماید، چرا که اگر خدای ناکرده با مشکلی مواجه شویم، مشکل از شهرستان های جنوبی آغاز و در مدت زمانی کوتاهی به یک اَبر بحران ملی تبدیل خواهد شد.
۴. کرونا یک تهدید است اما با کنار هم قرار گرفتن صنعت و جامعه محلی، بدون تردید این تهدید به فرصت تبدیل خواهد شد و لذت این تعامل بهینه و دو طرفه، ماندگار خواهد شد.
۵. جامعه کارگری پایتخت انرژی ایران، جامعه ای مستضعف و نیازمند توجه است و بعضا در فراهم نمودن رفاهیات اولیه زندگی خود مانده اند و حقیقتا، کارگر مظلوم است و همواره این مظلومیت را در سکوت و بی پناهی خود فریاد زده است. او همواره در معرض خطرات ناشی از تولید و صنعت قرار دارد اما اینبار بلایی ناخوانده به سراغ همه آمده است و بدون شک، کارگر بی پناه که صنعت بر روی دستان مقدس او می چرخد، بیشتر از بقیه در معرض خطر است و فراموشمان نشود که آنها سرمایه های گرانبهایی هستند که به سادگی قابل جایگزین نیستند. لذا انتظار می رود، مدیران عالیرتبه صنعت بزرگ نفت و گاز، برنامه خاصی برای این مهم اتخاذ نمایند.
۶. قطعا نیاز هست برنامه تعمیرات اساسی مجتمع گاز که در ۶ ماهه اول سال اتفاق میفتد، معوق یا به شکل صحیح مدیریت گردد ( مثلا؛ انجام آن با ظرفیت نیروهای فعلی و با تخصیص زمان بیشتری). چرا که تعمیرات اساسی پالایشگاهها، پتانسیل شکل گیری کانون تمرکز و انتشار این ویروس را دارد و می تواند مسبب بحرانی دیگر در مراکز پالایشی گردد.
۷. دوره کاری بصورت ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت یا یک هفته کار و یک هفته استراحت، بطور موقت برای تمامی سازمان هایِ پایتخت انرژی ایران در همه سطوح الزامی شود.
در پایان، برای همه هموطنان آرزوی سلامتی دارم و انشاالله با رعایت نکات بهداشتی و با ایثار و در کنار یکدیگر قرار گرفتن، زمینه نابودی بیماری یاد شده را فراهم نمائیم./ منبع: خلیج فارس

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن