بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 68313
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 23 شهریور 01 9:49 ب.ظ

رئیس بیمارستان کنگان در نشست با مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی:

بار مراجعین منطقه جنوب استان بوشهر موجب فشار مضاعف و تحمیل بدهی بر بیمارستان کنگان شده است

ثلاث- رئیس بیمارستان کنگان در نشست با مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: بار مراجعین چهار شهرستان جنوبی استان موجب فشار مضاعف و تحمیل بدهی بر بیمارستان کنگان شده است و ضروری است که صنایع مستقر در منطقه برای رفع معضلات ایجاد شده در این مرکز درمانی، کنار ما باشند و مساعدت کنند.

 

به گزارش ثلاث، رئیس بیمارستان امام خمینی کنگان با مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

بار مراجعین چهار شهرستان جنوبی استان موجب فشار مضاعف و تحمیل بدهی بر بیمارستان کنگان شده است

در  این نشست  دکتر سیده انسیه سجادی زاده رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان ضمن اشاره به تولید ۷۰ درصد گاز کشور توسط شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، از حسن توجه مدیرعامل شرکت مجتمع گاز بابت ترتیب این نشست صمیمی قدردانی کرد و گفت: جا دارد از نگاه سلامت محور مدیرعامل  محترم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی به ویژه به حوزه درمان تشکر کنم. زحمات کارکنان حوزه صنعت بر کسی پوشیده نیست مخصوصا که وظیفه ارزشمند تولید و ارزآوری را برای کشور بر عهده دارند و لذا از پرسنل صنعت و به ویژه پرسنل خدوم مجتمع گاز پارس جنوبی و شخص مهندس باهوش مدیرعامل این مجموعه تشکر می نمایم.

وی در ادامه تشریح کرد: بیمارستان امام خمینی کنگان به واسطه در اختیار داشتن حدود ۵۰ پزشک و بیش از ۵۰۰ پرسنل خدوم مرکز ارجاع مراجعین چهار شهرستان کنگان، دیر، جم و عسلویه و همچنین پرسنل و صنعت و خانواده آنان است.

رئیس بیمارستان کنگان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیمارستان امام خمینی (ره ) کنگان و مسائل و مشکلات آن بیان داشت: کمبود لوازم و تجهیزات، خدمات پشتیبانی و اولیه ما را دچار مشکل کرده است. این بیمارستان علاوه بر پوشش مستقیم مراجعین فوق الذکر، بیمارستان های نبی اکرم عسلویه، توحید جم، امام هادی(ع) شهرستان دیر و شهید سلیمانی چاه مبارک را نیز پوشش حداکثری می دهد که کار بسیار سنگین و فوق العاده پر هزینه ای است.

دکتر سجادی زاده تصریح کرد: بدون شک کاملترین و بالاترین حجم خدمات منطقه جنوب استان بوشهر در بیمارستان کنگان ارائه می شود؛ برای مثال: بیمارستان کنگان طی دو سال گذشته مقام اول مراجعین سرپایی میان تمام بیمارستان های استان را به خود اختصاص داده است. در این فهرست بیمارستان های دوم و سوم هر کدام کمتر از ۱۱ درصد مراجعین استان را به خود اختصاص داده اند. این آمار نشانگر حجم بالای مراجعین سرپایی بیمارستان کنگان به نسبت سایر مراکز درمانی استان [ زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی] است. پر واضح است دلیل آن مراجعین صنعت و خانواده این عزیزان هستند و این دقیقا یعنی سه برابر استاندارد ظرفیت بیمارستان کنگان، مراجعین سرپایی وجود دارد.

وی عنوان کرد: این حجم از خدمات گسترده، پر شمار و متنوع باعث شده بیمارستان کنگان در حوزه تجهیزاتی و تاسیساتی با استهلاک مواجه شود و از طرفی هزینه های بسیار سنگینی را در طول هفته، ماه و سال بر این بیمارستان تحمیل کند و نهایتا منجر به بدهی های بسیار کلان و مشکلاتی شود که حل آن، تنها از طریق وزارت بهداشت میسر نیست.

رئیس بیمارستان کنگان درخواست کرد: با توجه به حجم بالای مراجعین بومی و کارکنان صنعت نفت به بیمارستان کنگان و اینکه ما خدمات خود را به همه شهرهای اطراف نیز ارائه می کنیم، ضروری است از سوی مسئولین و مدیران صنعت نفت به‌صورت ویژه به این موضوع پرداخته شود.

در پایان این دیدار مقرر شد جلسات و بازدیدهایی برای رفع مشکلات درمان و سلامت منطقه در محل بیمارستان انجام پذیرد.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن