بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 67225
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 11 اسفند 00 4:05 ب.ظ

بازار کنگان؛ جذاب، پر رونق و محلی امن برای سرمایه گذاری

اختصاصی ثلاث- بندر کنگان به عنوان پر جمعیت ترین شهر جنوب استان بوشهربه شمار می آید. این بندر قدیمی به واسطه همجواری با کشورهای حوزه خلیج فارس و موضوع کالای ملوان( ته لنجی) و همجواری با صنعت و همچنین قرار گرفتن در شاهراه چند استان، دارای بازاری جذاب با کالاهای متنوع است

اختصاصی هفته نامه ثلاث جنوب- مصطفی صفایی:  بندر کنگان به عنوان پر جمعیت ترین شهر جنوب استان بوشهر( سومین شهر پر جمعیت استان بوشهر ) به شمار می آید.  این بندر قدیمی به واسطه همجواری با کشورهای حوزه خلیج فارس و موضوع کالای ملوان( ته لنجی) دارای بازاری جذاب با کالاهای متنوع است. وجود بزرگ ترین صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه نیز موجب شده که این بازار اهمیت بیشتری پیدا کند. شاید اگر ۲۰ سال پیش وارد بازار کنگان میشدیم، نهایتا ساعت ۲۱ شب کل بازار کنگان تعطیل بود اما امروز با وجود مراکز خرید[ که جذابیت بسیار بالایی برای مسافران و مردم دارد]، فروشگاهها، فروشگاه های لوازم خانگی با قیمت مناسب، رستورانها، بیرون برها، فست فودها، سفره خانه، کافه ها، بوتیک ها، باشگاه تفریحات دریایی، کارتینگ، تعمیرگاه ها و ابزار فروشی ها، مراکز اقامتی، پارک ها و… ، بازار کنگان تا ساعت ۲ نیمه شب نیز [ برخی واحدهای صنفی] مشغول ارائه خدمات به مشتریان هستند و این دقیقا وجه متمایز بازار کنگان نسبت جاهای دیگر است. [البته تعداد اندکی از شهرهای استان همین قابلیت را دارند]. اینکه مهمان یا مسافری وارد شهر شود، اینکه جشنی برگزار شود یا شب نشینی داشته باشیم، فرقی نمی کند، بازار کنگان تا دیر هنگام باز است و حداقل در تامین نیازهای اولیه مانند غذا ، هیچ مشکلی برای مشتریان وجود ندارد. البته وجود بیمارستان ۱۹۲ تخت خوابی[ به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر]، درمانگاه های شبانه روزی، داروخانه شبانه روزی، تاکسی بی سیم و سایر آژانس ها، مراکز اقامتی[ مانند: هتل ۵ ستاره ساحلی کنگان با یک هزار تخت و ۲۴۰ سوییت، مجتمع اقامتی و گردشگری فاروس، هتل آپارتمان آراد و مرکز بوم گردی آهید ]، ساحل زیبا و پارک های متعدد سطح شهر مانند: پارک مرجان، غدیر، پارک ناخدا، پارک خلیج فارس، پارک کوهستانی چشمه بی بی حبش و سواحل ماسه ای و بکر ، باشگاه تفریحات دریایی[ که جذابیت و هیجان وصف ناپذیری دارد] به همراه امنیت و مردمانی مهربان، سخاوتمند، اهل معاشرت، زحمت کش و با فرهنگ، باعث شده تا بازار کنگان پویا و پر رونق باشد و از اینرو شاهد رفت آمد مردم در سطح شهر تا دیر وقت[ در هنگام شب] باشیم.  *کنگان حدودا دارای ۲۵ مرکز خرید و فروشگاه بزرگ می باشد از جمله:  – سیتی سنتر( با حدود ۲۴۰ غرفه)- پردیس- پاندا- مروارید کنگان-  خلیج فارس – آفتاب – کنگان هوم-  عرشیا – رفاه   – پرسپولیس – فروشگاه زنجیره ای کورش ( هشت فروشگاه یا این برند در کنگان دائر می باشد) – فروشگاه رفاه –  آث مارکت- و چند پارچه فروشی بزرگ می باشد.

۲۹ واحد صنفی در حوزه خدمات تهیه غذا فعالیت دارند. ۳۹ واحد پیتزا و ساندویچی در کنگان وجود دارد. ۱۳ واحد قهوه فروشی[ و کافه] در کنگان وجود دارد. ۱۷۹ واحد سوپری در کنگان مشغول به کار هستند. ۴۳ واحد میوه فروشی در کنگان مشغول به کار هستند. ۲ ترمینال مسافربری و ۴ آزانس مسافرتی در کنگان مشغول خدمات رسانی می باشند.  ۴ مرکز اقامتی[ هتل ۵ ستاره ساحلی کنگان، مجتمع اقامتی گردشگری فاروس، هتل اپارتمان آراد و مرکز بوم گردی آهید] در کنگان وجود درد. نقش اتاق اصناف شهرستان کنگان و اتحادیه های مختلف و همچنین شهرداری و شورای اسلامی شهر را نیز در این خصوص نباید از یاد برد. ظرفیت بازار کنگان به قدری بالاست که هر نوع سرمایه گذاری در آن معمولا جواب می دهد و از این رو بازار کنگان[ در سطح جنوب کشور] محل امنی برای سرمایه گذاری به حساب می آید.

 

 

 

.

.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن