بروز شده در : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 12:33 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 64031
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 17 اسفند 99 6:05 ب.ظ

بهسازی و تعمیر اتاق های عمل بیمارستان کنگان پایان یافت/ اتاق شماره پنج نیازمند تامین تجهیزات است

ثلاث- بهسازی و تعمیر و توسعه فضای فیزیکی اتاق های عمل بیمارستان کنگان پس از چند هفته به پایان رسید و به بیمارستان تحویل داده شد.

 

 

ثلاث : بهسازی و گسترش فضای فیزیکی اتاق شماره پنج بیمارستان کنگان در راستای بازدید و مصوبه اواسط دی ماه ۱۳۹۹ که با حضور نماینده مردم جنوب استان بوشهر، فرماندار شهرستان کنگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس شورای اسلامی شهر کنگان که از این مرکز درمانی انجام شد، به اتمام رسید.
پیمانکار پروژه از روز شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ، اتاق های عمل را جهت بهره برداری در اختیار بیمارستان گذاشته است.
اتاق شماره پنج بیمارستان کنگان نیز که از سال ۱۳۹۶ تا کنون بنا مشکلاتی نظیر فضای فیزیکی کوچک و غیره بلا استفاده بود، بهسازی شد و فضای فیزیکی آن توسعه یافت. اکنون تامین وسایل و تجهیزات اتاق عمل مرحله بعدی تکمیل این پروژه می باشد.
بنا به تصمیم مجموعه مدیریتی بیمارستان امام خمینی و در راس آن دکتر صادق مختار پور سرپرست این مرکز درمانی، قرار است اتاق شماره پنج بیمارستان را به اعمال جراحی کلیه و مجاری ادراری اختصاص یابد. البته در این راه بیمارستان کنگان نیازمند تامین تجهیزاتی اساسی برای سایر تخصص‌های جراحی مثل میکروسکوپ جراحی مغز واعصاب است که قطعا نماینده مردم جنوب استان بوشهر و فرماندار شهرستان کنگان با استفاده از ظرفیت بزرگ صنعت و شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس می توانند آن را تامین کنند.
تجهیزاتی نظیر : یورتروسکوپ ۶f و گراسپر مخصوص ، نفروسکوپ ۲۱f و گراسپر مخصوص، ست یورتروتوم و تیغ مخصوص آن، ست اندویژن مناسب جهت جراحی اندوسکوپی سرطان و سنگ، سیستوسکوپ با گراسپر مخصوص و گراسپر یورتروسکوپ ۸f از جمله مهمترین نیازمندی های اتاق شماره پنج بیمارستان کنگان جهت راه اندازی اتاق عمل مخصوص جراحی کلیه و مجاری ادراری است.
راه اندازی و تجهیز اتاق عمل پنجم بیمارستان کنگان نقش بسیار حیاتی و موثری در گسترش کمی، کیفی و تنوع جراحی در این مرکز درمانی دارد و لذا نیاز است که مسئولین شهرستان و نماینده مجلس نسبت به این اتفاق بسیار مهم ، اقدامات لازم را به عمل بیاورند تا مراجعین ، هرچه سریعتر از خدمات آن بهره مند شوند و برای دریافت این نوع خدمات درمانی در به درِ کلان شهرها با هزینه های سر سام آور و کمر شکن نشوند.
و لذا اهمیت اتاق های عمل بیمارستان کنگان از چند منظر قابل بررسی است: ۱. افزایش تعداد اعمال جراحی ۲. گسترش تنوع عمل ها ۳ . جلوگیری از اعزام هایی که از این پس خدمات درمانی ان در بیمارستان کنگان موجود خواهد بود ۴. جلوگیری از اتلاف زمان و هزینه های کمر شکن جراحی در کلان شهر ها ۵. افزایش رضایتمندی مراجعین ۶ . افزایش درآمدهای بیمارستان کنگان.

 

 

بعد از بهسازی اتاق های عمل:

 

 

 

 

.

قبل از بهسازی اتاق های عمل:

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن