بروز شده در : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 12:33 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 66209
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 15 آبان 00 9:00 ق.ظ

نکاتی در مورد جستجوگر گوگل ؛

چگونه تشخیص بیماری خود را در گوگل به درستی جستجو کنیم؟

ثلاث – جستجوی علائم و خودتشخیصی در اینترنت یک فعالیت رایج و بحث برانگیز و بسیار پروسوسه است، فقط با یک کلیک فاصله دارید، قبل از اینکه تصمیم بگیرید به پزشک مراجعه کنید یا نه؟ واینکه علائم را بنویسید و خود تشخیص دهید!

جستجوی علائم و خودتشخیصی در اینترنت یک فعالیت رایج و بحث برانگیز و بسیار پروسوسه است، فقط با یک کلیک فاصله دارید، قبل از اینکه تصمیم بگیرید به پزشک مراجعه کنید یا نه؟ واینکه علائم را بنویسید و خود تشخیص دهید!
شما تنها کسی نیستید که این کار را انجام می دهید، زیرا یک سوم بزرگسالان به دنبال تشخیص آنلاین هستند.
میلیون‌ها نفر برای تشخیص همه چیز از معده درد گرفته تا سرفه خفیف به اینترنت مراجعه می‌کنند تا از رفتن به بیمارستان اجتناب کنند، اما پس از یک “جستجوی” ساده برای علائم ارائه شده، گاهی اوقات منجر به سردرگمی و ترس می‌شویم .
این پیامد به دلیل روشی است که در اینترنت جستجو می کنیم، ما اغلب با استفاده از کلمات عامیانه سؤال خود را می نویسیم که گاهی اوقات گوگل نمی تواند آن را درست برداشت کند، اکثراً این کار را انجام می دهیم که یک مشکل بزرگ با این شیوه همراه است، همه نتایج معتبر نیستند و می تواند مسائل را پیچیده کند تا باعث ایجاد حالت اضطراب بدون دلیل واقعی شود.
اگرچه برخی از پزشکان اغلب توصیه می کنند قبل از مراجعه به کلینیک به اینترنت مراجعه نکنید ولی یک مطالعه جدید نشان می دهد که استفاده از اینترنت برای جستجوی علائم ممکن است به هیچ وجه مضر نباشد و حتی ممکن است منجر به بهبود مختصری در تشخیص شود.
اما متقابلاً تشخیص اشتباه به صورت آنلاین می‌تواند باعث شود که به اشتباه احساس خوبی داشته باشید، زیرا فرصتی که به راحتی ازعلائم مهمی است وپزشکتان می‌بیند و متوجه آنها نشده‌اید، ممکن است از دست بدهید.
روانشناسی بالینی می گوید: «استفاده از اینترنت برای تشخیص علائم احتمالاً اضطراب شما را افزایش می دهد و پاسخ واقعی به مشکل شما نمی دهد. و طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ بر روی بیماران بخش اورژانس، تنها ۲۹٪ از افرادیکه تشخیص Google را دریافت کرده بودند با نظرپزشک مطابقت داشت.
اما ۶ نکته که قبل از جستجوی علائم سلامتی در گوگل باید بدانید
۱. هر کسی می تواند محتوا یی را به صورت آنلاین منتشر کند
وشناسایی منابع قابل اعتماد دشوار است؟ وقتی علائم بیماری را در گوگل جستجو می کنید، موتورهای جستجو تمام تلاش خود را می کنند تا نتایجی را که با عبارات جستجوی بکار برده شده مطابقت دارند جفت کنند، اما یک نکته وجود دارد: موتورهای جستجو بر اعتبار پزشکی تأثیر نمی گذارند.
۲. ویکی پدیا منبع معتبری نیست
۳. تشخیص علائم از طریق گوگل باعث نگرانی روانی می شود
۴. جستجو و تشخیص گوگل برای بیماران می تواند هزینه بیشتری داشته باشد
۵. تاریخ مطلب را بررسی کنید
علم، به ویژه علوم تغذیه و علوم پزشکی، به سرعت در حال توسعه است، بنابراین اگر به دنبال پاسخی در مورد بیماری یا علائمی هستید که در حال حاضر دارید، به دنبال مطالعاتی باشید که حداکثربیش از ۵ سال از تاریخ انتشارشان نگذشته باشد.
۶. از وب سایت هایی استفاده کنید که در ارائه خدمات مراقبت های بهداشتی تخصص دارند.
تهیه کننده : عبد المجید اورا
برخی منابع :
-Looking up health symptoms online less harmful than thoughtstudy says,
-What Did You Google? Describing Online Health Information Search Patterns of ED patients and Their Relationship with Final Diagnoses
-Should you Google your symptoms?
-Is Wikipedia Dangerous To Your Health?
-Rise of the ‘cyberchondriacs’: Two-in-three people are misdiagnosed after consulting ‘Dr Google’ about their symptoms, study shows

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن