بروز شده در : یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 ساعت 11:12 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 7657
تعداد نظرات:۱۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 19 آبان 93 3:46 ب.ظ

به بهانه اصرار كشاورزان به استفاده از كود مرغي:

جولان متخلفین در سایه اهمال مسئولین/ باید برای باریدن تگرگ دعا کنیم؟

ثلاث – وقتی در سایه اهمال مسئولین بوی بد کود مرغ سراسر شهر کنگان را فرا گرفته و مگس های مزاحم مردم را به ستوه آورده اند چه باید کرد؟

ثلاث – سعید صفایی : گویا قرار نیست مردم کنگان با آسایش و دور از هرگونه آلودگی زیست محیطی گذران زندگی کنند.پس از گرد و غبارهای گاه و بیگاه تابستانی ، نشت گاز فازهای مجاور و … مدت مدیدی است که بوی کود مرغی مستعمل در مزارع کشت گوجه فرنگی موجبات تکدر و کلافگی مردم را فراهم نموده است.

کود مرغ

کود مرغ

متاسفانه علی رغم تذکر مردم، درج خبر و گزارش های گوناگون و وعده های مسئولان امر جهت ممنوعیت استفاده کشاورزان از این نوع کود، این مهم هنوز در پیچ و خم اهمال و بی توجهی مسئولین مانده است.

از آلودگی زیست محیطی که بگذریم ، بحث بهداشتی آن و هجوم مگس ها به منازل مجاور زمین های کشاورزی، خود مسبب معضل جدیدی شده است.

اخیرا ابتلا به مشکلات گوارشی رو به فزونی گذاشته است که بی شک می توان ریشه های این مشکلات را در زیر پا گذاشتن حقوق شهروندان توسط برخی افراد سودجو و منفعت طلب جستجو کرد.

به دنبال نزولات جوی هفته های پیش،تا حد زیادی از بوی متعفن و زجرآور این کود کاسته شد لیکن پس از گذشت چند روز مجددا محله ها و شهرک های مجاور اراضی کشاورزی از این قضیه متاثر شدند.

نمی دانیم در این شرایط کنونی و برای رفع این مشکل باید برای باریدن تگرگ و وزش باد شدید دست به دعا برداریم یا متعهد بودن مسئولان شهرمان را از درگاه خدا مسئلت نماییم.

اصولا ما پیچیدن بوی ریاحین و عطرآگین شدن فضای شهر را از مسئولان نمی خواهیم ولی آیا مردم شهرمان شایسته ی استشمام این قبیل بوها می باشند؟

از طلا گشتن پشیمان گشته ایم *** مرحمت فرموده ما را مس کنی

اگر بگوییم معضل موجود حق الناس است بیراه است؟

در آخر اطاله سخن نمی کنم و به همین شعر سعدی اکتفا می کنم:

بس بگردید و بگردد روزگار

دل به دنیا درنبندد هوشیار

ای که دستت می‌رسد کاری بکن

پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار

به راستی مسئولیت این کار با کیست؟

نظرات

  1. سعيد says:

    محله شهرک مدرس و پریشانی افتضاح است.
    خواهشا نهادهای ذیربط اقدام نمایند.

  2. امید روحانی says:

    چطورن تماته هاش خوشن یانه هم خدا هم خرما مرغها چطورن ران وسینه هشان چطورن خوشن نه چطورن کودشون عجب طبعی داره ادمیزاد

  3. دینا says:

    ما خونمون نزدیک باغه……. از بوی بد دیگه کلافه شدیم….. انگاری کنگون مدیر و مسؤلی توش نی….‌‌‌

  4. وبگرد says:

    انتهای شهرک پریشانی که واقعا شورش در اومده،با اینکه چند روزیه که هوا خنک شده اما حتی برای چند لحظه نمیشه در و پنجره رو باز گذاشت چون در یک آن لشکر مگسهای بسیار کثیف وارد خونه میشن.بیرون از خونه هم وضع به همین صورته و روی در و دیوار گروه گروه مگس نشسته.منکه خیلی وقته دارم دعا میکنم واسه باریدن تگرگ،اونم تگرگی به اندازه یه توپ بسکتبال که تمام زمینهای کشاورزی این افراد از خدا بیخبر با خاک یکسان بشه.خدا از باعث و بانیان این وضعیت نگذره انشالله.

  5. max says:

    هیچکس مسول این چیزها نیست. باید بسوزیم و بسازیم

  6. جلال مالدینی says:

    خداییش پشه ها خوردنمونن همه جا هستن دیروز از نونوایی نون گرفتم تو سه تا نونها پشه بود همه نونها ریختم دور نه بهداشتی نه شهرداری کسی نی که پاسخگو باشه
    پس بهترن که تگرگ بباره تا همه محصولشون نابود بشه

  7. دینا says:

    آرزوی ما نابودی زمین های کشاورزی نیست….اما دیگه بارش باران و تگرگ هم ب پاکی محیط کمک نمیکنه…..فقط مسولین…… ک متاسفانه گوش شنوا ندارن.

  8. کریم says:

    باتشکراز بیانات آقای صفایی باید کاری کنیم که مسئولین این نکات خوب بخوانند یا هو

  9. مهدی says:

    من شک دارم این کود مرغ باشه.بیشتر به کود انسان شبیه هست.از مسولان تقاضای رسیدگی و پاسخگویی داریم.فرمانداری.بهداشت.محیط زیست

  10. همسایه says:

    خدالعنت کنه کسانی که منبع درامدشون اولویت بر ارامش مردمه.یه کم ادم باید وجدان داشته باشه.سرطان بشه این پولی که در میارین.

  11. دینا says:

    متاسفم براتون همسایه ؛ با ای نفرینای شرّتون……اما با دعای شما؛؛؛ بارون نمیباره……ایقد جوش نیار ؛ آمپرت میزنه بالا.

  12. کریم says:

    دوستان سعی کنید لعنت برکسی نفرستید این بندگان خدا مسلمان هستند ازروی آگاهی و عمد ا ین کار نمی کنن این مسئولین هستند که باید به آن ها یادآوری کنند تا کود بدون بو ویا وسایل دیگری به مزرعه گوجه بیاورند تا اسباب مزاحمت برای مردم نکنند ممنون

  13. دینا says:

    من با کریم موافقم……….. خانم یا آقای همسایه؛؛؛؛؛؛؛؛شمام یاد بگیر ….

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن