بروز شده در : جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 9:51 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 18330
تعداد نظرات:۱۵ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 31 تیر 94 7:00 ق.ظ

چاپ مقاله محقق کنگانی در مجله دیوژورنال

به گزارش ثلاث مقاله محقق کنگانی با موضوع بررسی میزان اثربخشی دوره‌های آموزشهای ضمن خدمت و تأثیرآن بر بهره‌وری سازمانی کارکنان ادارات شهرستان کنگان در سایت مجله دیوژورنال چاپ شده است.

به گزارش ثلاث مقاله محقق کنگانی با موضوع بررسی میزان اثربخشی دوره‌های آموزشهای ضمن خدمت و تأثیرآن بر بهره‌وری سازمانی کارکنان ادارات شهرستان کنگان در سایت مجله دیوژورنال چاپ شده است.

اکبر رضایی دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش و بهسازی منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی لامرد با کمک مختار رنجبر نویسنده مسئول و استادیار گروه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی لامرد و عیسی امیری عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی  واحد لامرد نوشته است.

این محقق در بخشی از این مقاله آورده است :

با توجه به اینکه هدف این تحقیق بررسی و تحلیل رابطه بین دوره های آموزش ضمن خدمت و میزان بهره وری کارکنان ادارات شهرستان کنگان است، تحقیق از نوع توصیفی – پیمایشی می باشد.جامعه آماری این پژوهش را کلیه پرسنل ادارات شهرستان کنگان در سال ۹۳- ۱۳۹۲ تشکیل می دهد که تعداد آنها ۱۲۹۷ نفر می باشد و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه ۲۹۸ نفر(۱۹۰ نفر مرد و ۱۰۸ نفر زن) برآورد گردید. داده های لازم از طریق پرسشنامه اثربخشی آموزش ضمن خدمت حسینی(۱۳۷۸) و پرسشنامه بهره وری سازمانی توسط اولسانیا و همکاران(۲۰۱۲) گردآوری گردید. بر اساس نتیجه آزمون KMO که مقدار آن برابر با ۹۷۲/۰ می‌باشد، نتیجه می‌شود که داده‌های تحقیق قابلیت اجرای تحلیل عاملی را داشته و قابل تقلیل به تعدادی عامل زیربنایی است. همچنین مقدار آماره آزمون کرویت بارتلت برابر ۱۱۶۹۴٫۰۴۲ بوده و آزمون معنی دار است چرا که مقدار P-Value کمتر از ۰۵/۰ می‌باشد. این بدان معنی است که بین گویه‌های داخل هر عامل، همبستگی بالایی وجود دارد و بین گویه‌های یک عامل با عامل دیگر هیچ‌گونه همبستگی وجود ندارد. برای تعیین میزان پایایی این پرسشنامه از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد که این ضریب برای پرسشنامه اثربخشی آموزش ضمن خدمت برابر ۰٫۹۸۰ و برای پرسشنامه بهره وری برابر ۰٫۹۶۲ بدست آمد که قابل قبول و رضایت بخش است. برای تجزیه و تحلیل داده ها در سطح آمار توصیفی از شاخص هایی مانند فراوانی، درصد فراوانی، نمودار میله‌ای، میانگین و انحراف معیار استفاده شده است. در سطح آمار استنباطی هر یک از فرضیات پژوهش با استفاده از روش های پیشرفته آمار استنباطی مانند آزمون کولموگروف-اسمیرنوف، تحلیل رگرسیون و آزمون فریدمن مورد بررسی قرار گرفته اند.

یافته های تحقیق نشان داد که دوره‌های آموزشی ضمن خدمت بر میزان بهره‌وری کارکنان ادارات شهرستان کنگان تأثیر دارد. همچنین یافته ها نشان داد که ابعاد نیازسنجی، اهداف و محتوا، یاددهی و یادگیری، شرایط و امکانات آموزشی و رفاهی و شیوه‌های ارزشیابی دوره های آموزشی ضمن خدمت بر میزان بهره‌وری کارکنان ادارات شهرستان کنگان تأثیر دارد.

لینک صفحه توضیحات              لینک دانلود مقاله

برچسب ها: , ,

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. بسیار عالی .

    دوره های ضمن خدمت عالی بود.متاسفانه ا شروع دولت اخندی نژاد دوره هاخیلی کم شد در اموزش و پرورش

  2. محمد تهرانی says:

    لازم به یادآوری است که استاد بحرینی بیش از ۵ مقاله isi دارد و دو فوق لیسانس حقوق بین الملل و مدیریت از دانشگاه شیراز دارد…

  3. محمدی says:

    من با نظر آقای ناصری موافقم.در واحد آموزشی که این همه جای کار دارد چرا فردی که در فرمانداری برای این کار گماشته شده،همیشه در مرخصی بسر می برن

  4. صفا says:

    موفقیت یک سازمان بطور فزاینده ای به دانش ،مهارت ها و نو آوری و انگیزش کارکنان آن متکی است.اگر اموزش در سازمانها بطور صحیحی رواج پیدا کند باعث رضایت مندی کارکنان ،افزایش بهره وری می شود.از نحقیق آقای رضایی استغاده بردیم و ای کاش مسئولان بیشتر به فکر بودند.خدا قوت برادر رضایی

  5. افشانی says:

    مدیر محترم ثلاث.لطفا نظرها را بزنید. با تشکر

  6. منفرد says:

    سپاسگذارم آقای رضایی.خدا بهتان توفیقات بیشتر بدهد و از توانایی شما در پست های بالاتر استفاده کنند الحق که مدیر توانمندی هستید.

  7. دهقانی says:

    از تحقیق به عمل امده باید استفاده شود در ادارات ولی کو گوش شنوا.دست ایشان درد نکنه.

  8. قاسم ملایی says:

    از استاد رضایی تشکر می شود.ایشان واقعا انسان قدری هستند امید که در زندگی موفق باشند.

  9. کلاسی از تهران says:

    تشکر از سایت ثلاث که این مقاله رل درج کردید.و تشکر ویژه از جناب رضایی به لحاظ کار ارزشمندشون.دست ایشان درد نکنه

  10. یزدان پرست از بوشهر says:

    سایت محترم ثلاث کار بجایی انجام دادید.این چنین پژوهشهایی باید حمایت و استفاده بشه و مدیران در ادارات این آموزش ها را نهادینه کنند. واقعا دست این پژوهشگر درد نکنه.خدا قوت

  11. عبدالهی از هرمزگان. says:

    واقعا عالی بود جناب رضایی خداوند به شما توفیق دهد.

  12. ستوده از بوشهر says:

    از تلاشهای این محقق سپاسگذاری می شود در این زمینه متاسفانه کارههای تحقیقی اندکی انجام شده و مدیران می توانند از این گونه تحقیقات استفاده ببرند و بهره وری سازمانشان را بیشتر کنند.

  13. کنگانی says:

    احسنت بر استاد رضایی.و تشکر از سایت ثلاث

  14. زارعی ار منطقه ویژه says:

    با عرض سلام و خسته نباشی خدمت استاد رضایی و تشکر از سایت محترم ثلاث به لحاظ درج این مقاله.مدیران می توانند از طریق برگزاری همین دوره ها به توانمند سازی کارکنان خود کمک کنند و باعث پیشرفت کشور شوند.

  15. ابراهیمی says:

    با سلام.دوست عزیزی که اشاره خوبی در خصوص عدم کارایی واحد آموزش در فرمانداری نمودند ،واقعا بجا و درست می باشد.من بارها مراجعه کردم و قصد ارایه برنامه داشتم ایشان یا حضور نداشتند و موقعی هم که بودند اصلا محلی نمی کذاشتند.چرا یه واحدی که این همه جای کار تحقیقی و پژوهشی داره کاملا درب آن بسته است و فرد مسئول یه حقوق مفتی داره میگیره.خواهشی که سایت ثلاث دارم این است که نظرم حتما در سایت بزنن تا شاید مسئولین متوجه بشوند. با تشکر

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن