بروز شده در : جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 9:51 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21678
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 21 مهر 94 1:37 ب.ظ

تسنیم

پُردرآمدترین مشاغل خانگی در ایران

«پُردرآمدترین شغل چیست؟» این سوالی است که شاید بارها در ذهن شما هم عبور کرده باشد. در شرایطی که مشکلات اقتصادی امرار معاش را برای افراد سخت کرده است شاید پرسیدن این سوال بیراهه نباشد.از سوی دیگر حجم بالای بیکاری در کشور گاهی باعث می‌شود که افراد از سر ناچاری تن به پذیرش شغل‌هایی با […]

«پُردرآمدترین شغل چیست؟» این سوالی است که شاید بارها در ذهن شما هم عبور کرده باشد. در شرایطی که مشکلات اقتصادی امرار معاش را برای افراد سخت کرده است شاید پرسیدن این سوال بیراهه نباشد.از سوی دیگر حجم بالای بیکاری در کشور گاهی باعث می‌شود که افراد از سر ناچاری تن به پذیرش شغل‌هایی با درآمد پایین بدهند. جمعیت عظیمی از نیروی کار معتقد است که امروزه درآمد و هزینه با هم همخوانی ندارد. یعنی هزینه ها بسیار بیشتر از درآمدهاست.

مشاغل خانگی یکی از مشاغل جذاب است که برخی افراد به دلیل محیط امن خانه آن را به عنوان یک بنگاه اقتصادی می‌پذیرند. برخی از این شغل‌ها صاحبان خود را به درآمدهای میلیونی می‌رسانند.

فرش بافی : فرش بافی از آن دسته مشاغلی است که می تواند درآمد سرشاری را برای افراد متقاضی شغل خانگی ایجاد کند. برخی از کارگاه های فرش بافی با دادن آموزش های لازم اطلاعات اولیه را در اختیار متقاضیان قرار می دهند و بعد از تهیه وسایل لازم می توان کار فرش بافی را در منزل شروع کرد. برخی از افراد تا ماهی ۵ میلیون تومان هم از این شغل درآمد کسب می کنند.علاوه بر این مسئله اشتغال زایی خوبی برای سایر افراد جویای کار فراهم می کنند.

بازاریابی تلفنی : بازاریابی تلفنی می تواند برای شما یک درآمد ۱ تا ۳ میلیونی را مهیا کند. افراد می توانند با مراکزی که نیاز به بازاریابی برای محصولشان دارند قرارداد ببندند و بسته به فعالیت خود از ۱ تا ۳ میلیون مزد دریافت کنند.

عروسک سازی : این کار نیز با مقداری آموزش و با تهیه ابزار نه چندان گران قیمت در خانه امکان پذیراست. بسته به آنکه چقدر در کار تبحر پیدا کنید و چه میزان فعالیت داشته باشید می توانید درآمدی بالای ۱ میلیون در ماه را برای خود متصور شوید.

شیرینی پزی : شما می توانید از هنر آشپزی خود نیز درآمد کسب کنید و حتی بدون نیاز به مغازه محصولات خود را در خانه خود به فروش برسانید  یا اینکه محصولات خود را به شیرینی فروش ها بدهید. این کار نیز بسته به فعالیت شما می تواند درآمد بالایی برایتان ایجاد کند.

خیاطی : شاید خیاطی را بتوان جزو معروفترین مشاغل خانگی قرار داد. البته برای این منظور باید تبحر کافی داشته باشید و پس از آن می توانید به درآمدی مناسب برسید.

صنایع دستی:هنر همیشه طرفداران خاص خودش را دارد اگر بتوانید محصولات خاص خودتان را تولید کنید و بازار یابی خوبی داشته باشید از طریق بافتنی، گلدوزی،ساخت وسایل تزئینی و حتی خیاطی هم می توان ثروتمند شد.

پرورش گیاهان خانگی:زندگی شهری و دوری از طبیعت همه انسان ها را دلتنگ سر سبزی کرده. اگر بتوانید در محیط خانه گیاهان کوچک تزئیینی و حتی دارویی پرورش بدهید با استفاده از کمترین فضا می توانید بهترین درآمد را داشته باشید . البته لازمه این کار این است که مطالعه و تحقیق خوبی داشته باشیم تا بهترین شکل ممکن از عهده کار بر آییم.

کسانی که در این شغل‌ها فعالیت دارند بدون آنکه ماه‌ها در صف طولانی برای یافتن شغل بمانند برای خود درآمدی را دست و پا کرده اند. اهمیت مشاغل خانگی تا جایی است که حسن طایی، معاون اشتغال وزیر کار می گوید: جایگاه مشاغل خانگی نقطه شروع اشتغال و بهبود بازار کسب و کار محسوب می شود.

 
منبع: تسنیم

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن