بروز شده در : جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 9:51 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 21768
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 23 مهر 94 1:25 ب.ظ

مشرق"

آخرین جزئیات پرونده حقوقی فاجعه‌منا

الهام امین زاده عصر چهارشنبه در نشستی خبری در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت حقوقی کشته شدگان ایرانی در حادثه منا گفت: ستاد پیگیری حقوقی با حضور حقوقدانان، وزارت کشور، سازمان حج، وزارت ارشاد، وزارت خارجه و وزارت اطلاعات تشکیل شد و قرار شد تمامی مستندها جمع آوری شود. وی افزود: از […]

الهام امین زاده عصر چهارشنبه در نشستی خبری در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت حقوقی کشته شدگان ایرانی در حادثه منا گفت: ستاد پیگیری حقوقی با حضور حقوقدانان، وزارت کشور، سازمان حج، وزارت ارشاد، وزارت خارجه و وزارت اطلاعات تشکیل شد و قرار شد تمامی مستندها جمع آوری شود.

وی افزود: از این رو از صلیب سرخ جهانی و هلال احمر خواسته ایم تمامی اسناد و مدارک خود را مبنی بر اینکه استانداردهای امداد و نجات در مناسک حج رعایت شده است یا خیر به ایران بدهند.

همچنین این درخواست هم از شورای حقوق بشر و کمیته حقیقت یاب شده است. البته مجبور شدیم به دلایل شرعی هر چه زودتر کشته شدگان را تحویل و دفن کنیم اما پزشکی قانونی با تشریح اجساد، نظر خود را اعلام کرده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: پرونده در دادستانی تهران و وزارت اطلاعات مفتوح است و هم اکنون در حال گرفتن وکالتنامه از خانواده قربانیان هستیم. همچنین بیمه هم به دلیل داشتن پوشش حوادث و عمر برای زائران دچار مشکل شده و باید شکایت کند.

وی افزود: برخی از خانواده ها حتی به دنبال پول بیمه نیستند و فقط می خواهند عاملان اصلی مجازات شوند. در این خصوص از مراجع عظام هم استعلام کردیم که آیا خسارات مادی و معنوی جزء دیه محسوب می شود یا باید جداگانه محاسبه شود./ مهر

برچسب ها: , ,

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن