بروز شده در : جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 9:51 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22396
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 3 آبان 94 3:41 ب.ظ

مهر"

تعطیلی ادامه‌دار فرودگاه جم/آسمان جم همچنان در انتظار پرواز

فرودگاه‌ها یکی از زیرساخت‌های ارزشمند در جوامع پیشرفته محسوب می‌شوند و به دلیل برخورداری از پتانسیل‌های مختلف، در رشد اقتصادی و گردشگری و موقعیت استراتژیک هر شهر و کمک به ایجاد توسعه پایدار آن، نقش مهمی دارند. فرودگاه توحید جم از فرودگاه‌های قدیمی کشور است که بیش از دو دهه از عمر آن می‌گذرد و […]

فرودگاه‌ها یکی از زیرساخت‌های ارزشمند در جوامع پیشرفته محسوب می‌شوند و به دلیل برخورداری از پتانسیل‌های مختلف، در رشد اقتصادی و گردشگری و موقعیت استراتژیک هر شهر و کمک به ایجاد توسعه پایدار آن، نقش مهمی دارند.

فرودگاه توحید جم از فرودگاه‌های قدیمی کشور است که بیش از دو دهه از عمر آن می‌گذرد و در سال‌های اخیر با جابه‌جایی تعداد زیادی از کارکنان شرکت‌های نفت و گاز و در مواقع انگشت‌شمار مردم بومی، خدمات قابل‌قبولی برای نفتی‌ها ارائه کرده است.

در ماه‌های ابتدایی سال جاری، پروازهای سه‌شنبه فرودگاه توحید جم تعطیل شد، بعد از تعطیلی پروازهای سه‌شنبه، بعد از چند هفته تنها پرواز هفتگی این فرودگاه در روز یکشنبه نیز حذف شد تا که تعطیلی یکی از فرودگاه‌های قدیمی رقم بخورد.

حدود چهار ماه از تعطیلی کامل پروازهای فرودگاه توحید جم می‌گذرد و همچنان خبری از راه‌اندازی مجدد پروازها نیست.

http://media.mehrnews.com/d/2015/04/04/4/1630665.jpg?ts=1445427411192

حذف پروازهای فرودگاه جم پذیرفتنی نیست

عضو شورای اسلامی شهر جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فرودگاه جم، بخش مهمی از شهر جم را به خود اختصاص داده است و از فرودگاه‌های قدیمی در جنوب کشور است که متعلق به وزارت نفت بوده و در سال‌های گذشته، در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه دو پرواز به تهران داشته است.

معین راستین بیان کرد: این فرودگاه در مجموع، خدمات بسیار محدود به شهروندان غیرشرکتی شهرستان جم ارائه می‌دهد و حتی محدودیت‌های زیادی برای ساخت‌وساز به دلیل خط پروازی برای شهر جم به وجود آورده است.

وی افزود: انتظار می‌رفت با حضور مهندس فرهنگ در مدیریت شرکت پالایش گاز فجر جم، در زمینهٔ خدمات پرواز به مردم غیر شرکتی شهرستان، افزایش تعداد پروازهای فرودگاه به تهران و همچنین ایجاد پروازهایی به شهرهای دیگر کشور، نیز گام‌هایی برداشته شود.

راستین خاطرنشان کرد: برخلاف انتظارات در زمینهٔ افزایش تعاملات و برقراری خدمات به مردم غیر شرکتی جم در زمینهٔ پروازها، اخیراً شاهد حذف پروازهای فرودگاه جم هستیم.

این عضو شورای اسلامی شهر جم تأکید کرد: خواسته مردم جم به‌عنوان میزبان شایسته نفت و گاز و همچنین شوراهای اسلامی این است که تعاملات وزارت نفت با شهرستان افزایش یابد و این حذف پروازها به‌هیچ‌عنوان برای مردم پذیرفتنی نیست.

لزوم افزایش تعاملات صنعت با مردم

شرکت پالایش گاز فجر جم در تیرماه سال جاری در پاسخ به انتقادات مطرح شده در خصوص کاهش پروازهای فرودگاه توحید توضیحاتی ارسال کرد که متن این جوابیه بدین شرح است: فرودگاه توحید جم یکی از فرودگاه‌های متعلق به وزارت نفت به شمار می‌رود که مهم‌ترین نقش را در جابجایی کارکنان شرکت پالایش گاز فجر جم و مسافران منطقه بر عهده دارد. این فرودگاه در حال حاضر قابلیت‌های زیادی در زمینهٔ جابجایی مسافر دارد و انشا الله با حمایت‌های بی‌دریغ فرهنگ مدیرعامل شرکت شاهد توسعه بخش‌های مختلف فرودگاه خواهیم بود.

اخیراً به دنبال عدم رضایت کارکنان و ناتوانی شرکت هواپیمایی موردقرارداد با شرکت پالایش گاز فجر جم در خدمات‌دهی مناسب و همچنین مشکلات ایجادشده در زمینهٔ نشست‌وبرخاست هواپیماهای موردقرارداد، شرکت پالایش گاز فجر جم به فکر حل ریشه‌ای مشکل به وجود آمده بوده است و در حال حاضر نیز مسئولان مربوطه با شرکت‌های معتبر هواپیمایی در حال مذاکره هستند که انشالله با همت مدیرعامل این مشکل مرتفع خواهد شد و کارکنان و ساکنین منطقه با رضایتمندی بیشتر از پروازها استفاده خواهند کرد.

http://media.mehrnews.com/d/2015/03/30/4/1628810.jpg?ts=1445427411192

این فرودگاه گرچه خدماتی به مردم شهرستان جم ارائه نمی‌کرد اما مردم شهرستان جم امیدوار بودند با افزایش سطح تعاملات، خدماتی نیز به عموم ارائه دهد. روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجر جم در جوابیه فوق که چهار ماه پیش در سایت‌های خبری منتشر کرد ابراز امیدواری کرد که مشکلات مرتفع می‌شود، با گذشت حدود شش ماه از کاهش پروازهای فرودگاه جم، متأسفانه همچنان مشکل فوق وجود دارد و حتی تنها پرواز هفتگی این فرودگاه نیز تعطیل‌ شده است.

تأکیدات وزیر نفت بر افزایش تعاملات شرکت‌های نفت و گاز با مناطق پیرامونی است، اما این روند تعاملات، موجب نارضایتی شهروندان جمی از این شرکت‌های نفتی شده است.

مردم از شرکت پالایش گاز فجر جم قطع امید کرده‌اند

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فرودگاه در هر شهر به‌عنوان یک ظرفیت محسوب می‌شود.

علی پریشان افزود: بِنا به موقعیت حساس شهرستان جم و هم‌جواری در کنار منطقه عسلویه قطب انرژی کشور اهمیت این فرودگاه دوچندان است.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی در قبال تصرف مرغوب‌ترین اراضی کشاورزی و تخریب قنواتی که در مسیر پروژه‌های شرکت گاز قرارگرفته است انتظار مردم و مسئولان از وزارت نفت و شرکت ملی گاز و شرکت پالایش گاز فجر جم چیزی دیگر است .

رئیس شورای اسلامی شهرستان جم بابیان اینکه حضور ثمری و انتصاب فرهنگ در مدیریت عاملی شرکت مذکور، مردم را از مجموعه نفت و گاز ناامید کرده است، افزود: اگر شرکت مذکور در بازگشایی فرودگاه و راه‌اندازی پروازها اقدام نکند قطعاً با واکنش مردم و مسئولان شهرستان مواجه خواهند شد.

خدمات پرواز شرکت سابق رضایت‌بخش نبود

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استمرار تولید حداکثری گاز، توجه به محیط پیرامون و رضایت‌مندی مردم، از دغدغه‌های اصلی مجموعه مدیریتی شرکت پالایش گاز فجر جم است.

هادی هاشم‌زاده فرهنگ توجه به محیط پیرامون و مسئولیت‌های اجتماعی را ضامن تحقق تولید حداکثری گاز عنوان کرد و افزود: اقدامات خوبی در گذشته در راستای تعامل با شهرستان انجام‌شده و قطعاً با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری مناسب‌تر این روند ادامه خواهد یافت.

وی از به‌کارگیری مشاور در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در راستای تعامل و همکاری‌های هر چه بیشتر با شهرستان، در حال آماده‌سازی مقدمات حضور مشاور ویژه مسئولیت‌های اجتماعی در شرکت هستیم تا با همراهی و همفکری شهرستان، شاهد برنامه‌ریزی بهتر و اقدامات مؤثرتر در این حوزه باشیم.

فرهنگ موضوع توقف پروازهای شرکت فجر جم در فرودگاه توحید را صرفاً به دلیل مشکلات در خدمات پرواز عنوان کرد و گفت: متأسفانه از ابتدای سال با مشکلاتی در خدمات‌دهی آژانس هواپیمایی طرف قرارداد مواجه بودیم که با آغاز فصل تابستان و گرما، مشکلات بیشتری دامن‌گیر پروازها شد و نارضایتی‌های زیادی را در میان کارکنان و شهرستان ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: در این راستا ناچار به لغو قرارداد با آژانس خدمات دهنده شدیم که وقفه‌ای را در پروازها ایجاد کرد و با تعیین تکلیف قرارداد با شرکت جدید، مجدداً این پروازها با خدمات مطلوب‌تر برقرار شود.

به دنبال حل ریشه‌ای مشکل هستیم

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجر جم که به نوعی به عنوان رابط تعاملات اجتماعی شرکت گاز فجر جم با شهرستان جم نیز محسوب می‌شود، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به فکر حل ریشه‌ای مشکل به وجود آمده هستیم.

نعمت‌الله جمالی خاطرنشان کرد: فرودگاه توحید جم یکی از فرودگاه‌های متعلق به وزارت نفت به شمار می‌رود که مهم‌ترین نقش را در جابجایی کارکنان شرکت پالایش گازفجرجم و مسافران منطقه بر عهده دارد.

وی افزود: این فرودگاه در حال حاضر قابلیت‌های زیادی در زمینهٔ جابجایی مسافر دارد و انشا الله با حمایت‌های بی‌دریغ  فرهنگ مدیرعامل شرکت، شاهد توسعه بخش‌های مختلف فرودگاه خواهیم بود.

http://media.mehrnews.com/d/2015/02/07/4/783725.jpg?ts=1445427411192

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجر جم تصریح کرد: اخیراً به دنبال عدم رضایت کارکنان و ناتوانی شرکت هواپیمایی موردقرارداد با شرکت پالایش گازفجرجم در خدمات‌دهی مناسب و همچنین مشکلات ایجادشده درزمینهٔ نشست‌وبرخاست هواپیماهای موردقرارداد، شرکت پالایش گاز فجر جم به فکر حل ریشه‌ای مشکل به وجود آمده بوده است و در حال حاضر نیز مسئولان مربوطه با شرکت‌های معتبر هواپیمایی در حال مذاکره هستند که انشالله با همت مدیرعامل این مشکل مرتفع خواهد شد و کارکنان و ساکنین منطقه با رضایتمندی بیشتر از پروازها استفاده خواهند کرد.

وی ادامه داد: بدون شک حل این مشکل یکی از دغدغه‌های مهم این شرکت بوده است و ایمنی پرواز، خدمات‌دهی مناسب با شرکت‌های هواپیمایی معتبر و رعایت شان و منزلت کارکنان پالایشگاه و مردم منطقه نیز نباید قربانی برخی مسائل غیراصولی کرد.

این گلایه‌های نمایندگان شوراها نشان از اهمیت فرودگاه برای شهرستان جم است و قول‌های مسئولان شرکت پالایش گاز فجر جم نیز در بوته آزمایش افکار عمومی گذاشته شده است، امیدواریم با افزایش تعاملات نفتی‌ها با شهرستان جم، شاهد رضایتمندی میزبانان شایسته نفت و گاز از مهمانان باشیم.

خبرنگار: ابراهیم قیصری

برچسب ها: ,

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. ناشناس says:

    از وقتی که مهندس فرهنگ آمده ساز مخالف را با بومی ها زده ، با وجودی که از بیشترین امکانات منطقه برای شرکت ها استفاده میشود که مهم ترین آنها آب منطقه هست و دیگر مشکلات مردم مظلوم جم هزینه های بالای رهن و اجاره ساختمان ، بالا بودن قیمت میوه ، و دیگر مشکلاتی که باعث و بانی آنها شرکت های گازی ساکن در جم هستند

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن