بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 22401
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:یکشنبه 3 آبان 94 11:02 ق.ظ

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

طرح مبارزه و پیشگیری از «شپش» در مدارس استان بوشهر اجرا می‌شود

ثلاث- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طرح مبارزه و کنترل و پیشگیری از «شپش» در استان بوشهر اجرا می‌شود.

شپش

 

به گزارش ثلاث، عبدالمحمد خواجه‌ئیان صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارائه آموزش‌های مناسب برای مقابله با شپش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که به همین منظور برنامه‌های مختلفی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شپش سر معمولا از طریق تماس مستقیم و استفاده از وسایل مشترک منتقل می‌شود، اضافه کرد: هر چند که درمان نکردن شپش برای طولانی مدت می‌تواند باعث بروز مشکلاتی شود ولی خانواده‌ها ترس به خود راه ندهند و با رعایت موارد بهداشتی برای پیشگیری و مقابله با شپش اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از شپش می‌توان به تمیزکردن وسایل شخصی از جمله لباس‌ها و شانه، استحمام مستمر و شانه‌کردن مکرر مو اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه در مقابله با شپش باید همه وسایل شخصی فرد رفع آلودگی شود، ادامه داد: در هنگام شناسایی بیماری شپش برای یک فرد، درمان صحیح افراد آلوده و بررسی اعضای خانواده آنها ضروری است.

خواجه‌ئیان با اشاره به اجرای طرح مبارزه با آلودگی شپش در مدارس، افزود: طرح بیماریابی فعال در همه مدارس استان بوشهر با همکاری وزارت بهداشت و آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح طی دو نوبت و در ماه‌های آبان و بهمن انجام خواهد شد و طرح بیماریابی برای دانش‌آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی اجرا می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه این طرح با اولویت مدارس دخترانه اجرا می‌شود، افزود: دانش‌آموزان دارای آلودگی شناسایی می‌شوند و پیگیری‌های لازم برای درمان با همکاری مدرسه و خانواده دانش‌آموز انجام خواهد شد.// مهر /

برچسب ها: ,

نظرات

  1. ناشناس says:

    انصافا این چه تصویریه!سوژه ی خندست

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن