بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 31833
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 30 مرداد 95 2:30 ب.ظ

چرا شهریاری غایب بود؟

ربیعی که با وجود مشغله های فراوان سفری یک روزه به استان داشت در حالی الماسی ، سعادت و خدری را در کنار خود دید که مشخص نگردید چرا در این سفر مهم شهریاری نتوانست در کنار وی قرار گیرد .

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در حالی در صدر هیاتی متشکل از معاونین این سازمان و مدیران ارشد سازمان های زیرمجموعه در روزهای پایانی این هفته وارد استان شد که به نظر می رسد که حداقل برای دو شهرستان استان مفید واقع نشد .

به گزارش ثلاث به نقل از سوک ؛ ربیعی که با وجود مشغله های فراوان سفری دو روزه به استان داشت در حالی الماسی ، سعادت و خدری را در کنار خود دید که مشخص نگردید چرا در این سفر مهم شهریاری نتوانست در کنار وی قرار گیرد .

حضور وزرا در راستای اطلاع از آخرین وضع زندگی مردم در مناطق مختلف کشور و مشکلاتی که با آن مواجه هستند و آشنایی نزدیک با گرفتاری‌ها و گره‌های کوری که بعضا در حل مشکلات مردم پیش روی دستگاه‌های اجرایی در سطوح منطقه‌ای و در بخش‌های گوناگون وجود دارد،می تواند در رفع آن مشکل گشا باشد که این فرصت طلایی می تواند برای هر استان مفید واقع گردد.

هر چند مصوبات سفر وزیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هنوز رسما اعلام نشده اما حداقل این که وی پذیرفت که در شهرهای جم ، دیر و خارگ درمانگاه تامین اجتماعی ساخته شود خدمت بزرگی به مردم است.

نکته اساسی این که با توجه به نگاه دولت برای عدم آغاز طرح های جدید عمرانی ، حضور نمایندگان مجلس هر استان در دیدارهای استانی وزرا می تواند آنها را در شرایطی قرار دهد که امتیازاتی نیز به ان شهرستان داده شود که با وجود چانه زنی های الماسی وزیر قول داد که در دو شهر دیر و جم درمانگاه تامین اجتماعی تاسیس ، زایشگاه بیمارستان عسلویه ایجاد و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگان نیز تجهیز و توسعه  یابد .

البته این سفر برای حوزه انتخابیه شهرستان های بوشهر ، دیلم و گناوه با حضور حجت الاسلام خدری نیز خالی از برکت نبود و ضمن این که وی توانست قول و قرارهایی در زمینه اشتغال برای حوزه انتخابیه اش بگیرد ضمن گرفتن قول مساعد برای سفر آتی ربیعی به شمال استان ، وزیر را موظف کرد که با ساخت درمانگاه در خارگ موافقت کند .

نماینده دشتستان نیز در دیدارهای خصوصی با مدیران ارشد این وزارتخانه و سازمان های تابعه توانست امتیازاتی را کسب کند که به آن پرداخته می شود .

نکته حائز اهمیت غیبت نماینده دشتی و تنگستان در سفر وزیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان بود که البته تاکنون مشخص نشده که چرا شهریاری غیبت داشته است .

صرف نظر از موجه یا غیرموجه بودن این غیبت ، مشکلات گسترده ای در حوزه های مختلف و علی الخصوص اشتغال و ضعف شدید زیرساخت ها در حوزه کار و فنی و حرفه ای در کنار انواع مشکلات جامعه کارگری و نبود امکانات درمانی در حوزه تامین اجتماعی در شهرستان های دشتی و تنگستان مشهود است که حضور نماینده این دو شهرستان در مجلس در کنار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مدیران ارشد این وزارتخانه و سازمان های تابعه می توانست ره آوردی هر چند کم برای رفع بخشی از مشکلات این حوزه انتخابیه داشته باشد .

با احتمال این که شاید تا یک سال آینده وزیری مانند ربیعی به همراه معاونین و رئیس و اعضای هیات مدیره تامین اجتماعی به استان بوشهر نتوانند به شکل اختصاصی به شهرستان های استان بوشهر سفر کنند ولی فرصت بدست آمده می توانست امتیازاتی نیز برای شهرستان های دشتی و تنگستان داشته باشد که در نبود نماینده آنها به راحتی از کف رفت.

مردم شهرستان های محروم نگه داشته دشتی و تنگستان با این شرایط و با توجه به حجیم بودن برنامه های کاری وزرای دولت انتظار دارند که نماینده آنها در این گونه سفرها به هر طریق ممکن حضور داشته باشد شاید از قبل آن بخشی از مشکلاتشان رفع و رجوع گردد.

البته شاید شهریاری در تهران ماند تا بتواند از آنجا خدمت بیشتری به مردم حوزه انتخابیه اش انجام دهد.

انتظار می رود که دفتر ایشان برای اقناع مردم حوزه انتخابیه اش پاسخی مستدل برای عدم حضور وی در این سفر ارائه کند.

گفتنی است بر اساس شاخص‌های موجود که توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در استان و کشور تهیه شده ،وضعیت شهرستان‌های دشتی و تنگستان در شرایط خوبی قرار ندارد به گونه ای که در میان ۱۰ شهرستان استان بوشهر بر اساس شاخص‌های توسعه‌یافتگی شهرستان تنگستان رتبه نهم و شهرستان دشتی رتبه هفتم را دارند که در بحث اشتغال شهرستان تنگستان در زمینهٔ بیکاری از آخر رتبه اول و شهرستان دشتی از آخر رتبه سوم  قرار گرفته است.

برچسب ها: ,

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن