بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 32015
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 3 شهریور 95 11:40 ب.ظ

روس‌ها: ادعای ایران درباره سامانه باور-۳۷۳ «بیش از حد شجاعانه» است!

این منبع روسی با اشاره به سرعت شگفت‌آور طراحی و تولید سامانه پیچیده باور-۳۷۳ (که تقریبا ۵ سال به طول انجامیده است) در کارآمدی آن ابراز تردید کرد.

باور 373 روس‌ها: ادعای ایران درباره سامانه باور-373 «بیش از حد شجاعانه» است! 

 

 

به گزارش ثلاث ،خبرگزاری روسی اسپوتنیک درباره رونمایی ایران از سامانه پدافند هوایی “باور-۳۷۳” و مقایسه آن با سیستم ضدموشکی “اس-۳۰۰” گزارش داد: ماجرای عدم ارسال سیستم اس-۳۰۰ به ایران محرک مقامات جمهوری اسلامی شد تا سامانه بومی مشابه آن را خودشان تولید کنند. “احمد وحیدی” وزیر دفاع وقت، در سال ۲۰۱۰ گفت: «ما قصد داریم سیستم پدافند هوایی شبیه اس-۳۰۰ ولی با برد بیشتر را بسازیم. به کمک خداوند و مساعی مهندسان ایرانی در این رابطه به خودکفایی خواهیم رسید.»

 

این منبع روسی با اشاره به سرعت شگفت‌آور طراحی و تولید سامانه پیچیده باور-۳۷۳ (که تقریبا ۵ سال به طول انجامیده است) در کارآمدی آن ابراز تردید کرد و از قول “ایوان کانوالوف” کارشناس نظامی روس نوشت: «سامانه ایرانی در مراحل تست، ویژگی منحصربفردی از خود به نمایش نگذاشته و احتمالا فقط از روی نمونه‌های معمولی روسی و چینی شبیه‌سازی شده است.»

 

وی افزود: «سامانه باور-۳۷۳ از نظر مشخصات تاکتیکی-فنی برتر از سیستم اس-۳۰۰ نیست و هنوز مراحل آزمایشی را پشت سر نگذاشته است. بنابراین هردو سیستم می‌توانند در آینده با تکمیل یکدیگر از مرزهای ایران دفاع کنند.»

 

این خبرگزاری روسی که طبیعتا از رقابت تسلیحاتی ایران با کشور متبوعش چندان خرسند نیست، همچنین می‌نویسد: «گفتن اینکه سیستم ایرانی باور-۳۷۳ از سیستم اس-۳۰۰ برتر است، یک ادعای “بیش از حد شجاعانه” به حساب می‌آید.»

 

منبع: سرویس سیاسی جام نیـوز

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن