بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 36775
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 10 آذر 95 0:02 ق.ظ

برابری ثواب زیارت امام رضا با حج

مبلغ دینی گفت: روایت است، پیامبر می فرماید هرکس به یک بار زیارت امام رضا برود مانند این است که یک بار حج رفته و در ادامه می فرماید هرکس۷۰ بار به زیارت امام رضا(ع) برود برابر با ۷۰ حج است که اهمیت زیارت امام رضا را می رساند.

به گزارشثلاث  به نقل از خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علی اصغر سبکبال سه شنبه شب در مراسم عزداری امام رضا(ع) با تسلیت شهادت امام هشتم، گفت: ما امروز باید ببینیم، انتظارات امام رضا و توقعات ائمه اطهار(ع) به صورت عام و امام رضا به صورت خاص از شیعه چیست.
 
وی افزود: کتابی به نام امام رضا از نگاه اهل سنت چاپ شده که در این کتاب تأکید شده است امام رضا بین المللی و جهانی است و تنها محلی برای زیارت شیعیان نیست.
 
حجت الاسلام سبکبال با اشاره به چندین روایت در ارتباط با مقام و جایگاه امام رضا(ع) و زیارت این حضرت، برای شناخت بیشتر از ایشان، گفت: برای اهمیت زیارت امام رضا(ع) همین بس که پیامبر اکرم(ص) می فرماید، پاره تن من در خراسان دفن می شود.
 
وی همچنین با بیان اینکه روایت است که هرکس امام رضا(ع) را زیارت کند دو تأثیر مهم برای او دارد، یادآور شد: هر غم دیده و داغ دیده و افسرده ای که امام رضا(ع) را زیارت کند احساس خوشی و نشاط می کند و زمانی که زائران حضرت وارد حرم امام هشتم می شوند حالت سبکی و نشاط به خودش می گیرد که این نخستین تأثیر زیارت امام رضا(ع) است.
 
این مبلغ دینی ادامه داد: دومین تأثیری که زیارت امام رضا(ع) دارد این است که هر گناهکاری که به زیارت امام هشتم برود زمینه های آمرزش گناهان او نیز فراهم می شود، از این رو اگر کسی با غسل به زیارت امام رضا برود و برگرد، تولد مجدد پیدا می‌کند و مانند روزی است که از مادر متولد شده است.
 
حجت الاسلام سبکبال افزود: امام کاظم(ع) می فرماید، کسی که به زیارت امام رضا برود و یا یک شب در اطراف حرم بیتوته کند، مانند این است که با همه اهل سماوات که فرشتگان و عرشیان هستند ملاقات کرده است و وقتی روز قیامت می شود این فرد به واسطه زیارت امام رضا(ع) خودش را در کنار اهل بیت می بیند.
 
وی یادآور شد: روایت است، پیامبر می فرماید هرکس یک بار به زیارت امام رضا برود مانند این است که یک بار به حج رفته و در ادامه می فرماید هرکس ۷۰ بار به زیارت امام رضا(ع) برود برابر با ۷۰ حج است که اهمیت زیارت امام رضا را می رساند.
 
این مبلع دینی گفت: امام رضا(ع) وقتی به مسجد جامع مرو آمد، شخصی به نام عبدالعزیز ابن مسلم می گوید خدمت حضرت رسیدم و ایشان در باره امامت به من گفت، علم امام الهی است، امام درس نخوانده اما دانش و علم و علوم مختلف او همه ازسوی خدا به او واگذار می شود.

 

برچسب ها: ,

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن