بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 36875
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 12 آذر 95 12:54 ب.ظ

سامانه بارشی در استان بوشهر تقویت می‌شود/ بیشترین بارندگی در شمال استان

ثلاث – کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به نفوذ سامانه ناپایدار جوی گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تقویت این سامانه طی امروز تا فردا در نواحی شمالی و مرکزی استان است.

پیام مساعدی اظهار داشت: با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به استان طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش از دیلم با ۵.۱ میلیمتر گزارش شد.

وی اضافه کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تقویت این سامانه طی امروز تا فردا در نواحی شمال و تا حدودی مرکز استان است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از بامداد فردا با خروج تدریجی سامانه بارشی، سرعت وزش باد با مولفه شمال غربی افزایش یابد و از فردا به تدریج خلیج فارس مواج و متلاطم شود. 

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس آسمان استان قسمتی ابری تا تمام ابری همراه با وزش باد خواهد بود و در برخی نقاط به‌ویژه نیمه شمالی استان شاهد رگبار باران، رعد و برق و احتمالا تندباد لحظه‌ای خواهیم بود.

مساعدی تصریح کرد: جهت باد جنوب شرقی تا جنوب غربی در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان با سرعت ۱۴ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در نواحی جنوبی استان ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از اواخر وقت امروز به تدریج شمال غربی با سرعت ۱۶ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی بیان کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی استان ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی استان ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر  افزود: فردا زمان جزر اول دریا ساعت چهار و ۵۸ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۱۱ و ۱۰ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۵ و ۳۱ دقیقه و مد دوم در ساعت ۲۱ و ۵۴ دقیقه خواهد بود.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن