بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 37437
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 25 آذر 95 9:44 ب.ظ

معاون عمرانی استاندار بوشهر خبر داد:

تسریع در اجرای دهکده گردشگری کنگان/ انجام مطالعات اسکله و موج شکن در دستور کار است

ثلاث – معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: تاکنون ۸ میلیارد تومان برای پروژه دهکده گردشگری کنگان اختصاص یافته و با تسریع در تکمیل آن، اعتبارات دیگری هم به آن اختصاص خواهد یافت.

سید محمد حسن باستی

به گزارش ثلاث و به نقل از استانداری بوشهر، سید محمد حسن باستی در بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرستان کنگان با اشاره به طرح دهکده گردشگری کنگان اظهار داشت: به موازات جاده وفاق که دو شهرستان دیر و کنگان را به هم متصل می‌کند محدوده وسیعی را به توسعه گردشگری دو شهرستان اختصاص دادیم که از سمت کنگان بخشی از عملیات اجرایی شروع شده است.

وی بیان کرد: در بازدیدی که از این پروژه داشتم، به دلیل تاخیری که در اجرای طرح وجود دارد، وضعیت پیشرفت کار راضی کننده نبود و قرار شد بر اساس یک برنامه زمان بندی شده بخشی از پروژه را تا پایان سال تکمیل کنیم.

معاون استاندار بوشهر تصریح کرد: تاکنون ۸ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص یافته و با تسریع در تکمیل آن، اعتبارات دیگری هم به آن اختصاص خواهد یافت.

باستی بیان کرد: شهرستان کنگان به دلیل موقعیت خاصی که دارد و به تناسب توسعه صنعت، به ظرفیت‌های خدماتی و گردشگری غیر صنعتی هم نیاز دارد.

وی با بیان اینکه توسعه شهرستان با استفاده از ظرفیت بندر هم در دستور کار است، گفت: برای اجرای فاز نخست جاده وفاق هم ۱۲ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم که می‌تواند نقش مهمی در روند توسعه شهرستان دیر و کنگان داشته باشد.

معاون استاندار بوشهر اضافه کرد: با وجود ظرفیت‌های خوب بندری در کنگان در بخش تجارت و صیادی اما توسعه موج شکن و اسکله در این شهرستان اتفاق نیفتاده و در همین راستا در تلاش هستیم مطالعات اجرای موج شکن در بندر کنگان را با هدف افزایش ظرفیت پهلوگیری شناورها اجرا کنیم.

باستی با اشاره به پروژه کمربندی کنگان بیان داشت: این پروژه که محور دسترسی  به جنوب استان است ۳۲ کیلومتر طول دارد و ضریب قابل ملاحظه ای از ترافیک را هم کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: ۲۵ کیلومتر از این محور هم آسفالت شده و در بازدیدی که داشتیم مشکلات تقاطع غیرهمسطح را مورد بررسی قرار دادیم تا در کوتاه ترین زمان پروژه را تکمیل کنیم.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن