بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 38866
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 14 بهمن 95 8:15 ب.ظ

استاندار بوشهر: روستای ۱۴ هزار نفری شیرینو قابلیت شهر شدن را دارد

استاندار بوشهر: روستای ۱۴ هزار نفری شیرینو قابلیت شهر شدن را دارددکتر مصطفی سالاری در نشست هم اندیشی اشتغال و توسعه روستایی شهرستان کنگان افزود: جمعیت این روستا اکنون قریب ۱۴ هزار نفر است که چند برابر جمعیت برخی شهرهای استان است و اگر مردم بخواهند شهر شدن روستا را در قالب قانون دنبال خواهیم کرد.

استاندار بوشهر: روستای ۱۴ هزار نفری شیرینو قابلیت شهر شدن را دارددکتر مصطفی سالاری در نشست هم اندیشی اشتغال و توسعه روستایی شهرستان کنگان افزود: جمعیت این روستا اکنون قریب ۱۴ هزار نفر است که چند برابر جمعیت برخی شهرهای استان است و اگر مردم بخواهند شهر شدن روستا را در قالب قانون دنبال خواهیم کرد.
وی در ادامه به تلاش های دولت در حوزه توسعه روستایی و اشتغال اشاره و بیان کرد : بیکاری جوانان بویژه جوانان روستاهای مجاور صنعت پذیرفتنی نیست.
رییس شورای اشتغال استان بوشهر افزود: از امروز دهیاران مسئول پیگیری اشتغال روستاییان اند.‌
سالاری گفت: بدنبال قانونمند کردن اشتغال پایدار نیروهای بومی در شرکت های بهره بردار با اولویت نیروهای کنگان و دیگر میزبانان صنعت هستیم و اقدامات خوبی برای تحقق این مهم تا کنون صورت گرفته است.
وی به کارایی کم ادارات کار ، رفاه و امور اجتماعی در شهرهای صنعتی بدلیل فعالیت اداره های اشتغال زیر مجموعه صنعت مثل اشتغال منطقه ویژه اشاره و گفت: پیشنهاد مکتوبی به وزیر کار داده ایم تا در صورت توافق اختیارات خود در این حوزه را به مدیران کل در استان بدهد که اگر چنین شود بخشی از مشکلات مرتفع خواهد شد.
استاندار بوشهر به اشتغال جوانان کنگانی اشاره و افزود: البته در حوزه اشتغال کارهای خوبی صورت گرفته که در چند ماه گذشته اشتغال قریب ۳۰۰ جوان کنگانی در مجموعه صنعت محقق شده است.
نماینده عالی دولت در استان بوشهر به موضوع تخصص نیروها نیز اشاره و بیان نمود: بدنبال راه اندازی دانشکده فنی و حرفه ای در کنگان هستیم که اگر این مهم محقق شود در آینده نیروی بیکاری نخواهیم داشت.
وی در بخش دیگر به موضوع تعاونی های روستایی اشاره و اظهار نمود: به دهیاری هایی که دارای رتبه ، تعاونی های روستایی تعلق خواهد گرفت که بر اساس بهره گیری از وام های کم بهره می توانند در حوزه اشتغالزایی در روستاها اثرگذار باشند.

استاندار بوشهر در ادامه به توسعه روستاهای ساحلی‌ اشاره و عنوان نمود: در صورتی که امکان داشته باشد راه دسترسی روستاهای قلعه میان و نخل غانم و تمبک از طریق جاده ساحلی را دنبال خواهیم کرد.
وی در بخش دیگر به موضوعات شهرستانی اشاره و از جدیت برای افتتاح جاده کمربندی کنگان تا پایان سال جاری خبر داد.
وی به مشکلات اسکله کنگان اشاره و افزود: با جدیت در سطح کشور و استان بدنبال اخذ مجوز برای احداث اسکله تجاری کنگان بعنوان یکی از مطالبات بحق مردم منطقه ایم.
وی به احداث دهکده گردشگری ۲۰۰ هکتاری مرجان کنگان بعنوان بزرگترین دهکده گردشگری جنوب کشور اشاره و بیان داشت: اکنون فاز اول در ۱۲ هکتار در حال اجراست که با بهره برداری از این مجموعه بزرگ گردشگری ضمن ‌رونق کنگان و شهرهای تابعه تحولی در حوزه اشتغالزایی نیز انجام خواهد شد.
سالاری افزود: جاده وفاق نیز به مناقصه رفته که اجرای این پروژه نیز می تواند بستر توسعه کنگان و دیر و شهرهای بنک و بردستان را بیش از پیش فراهم کند.
استاندار بوشهر اجرای پست برق کنگان ، توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ، راه اندازی درمانگاه تخصص کوثر ، تقویت زیرساخت های ورزشی کنگان و عمران شهری و روستایی را از جمله خدمات دولت در شهرستان کنگان در چند سال اخیر عنوان کرد.
استاندار به انتطارات مردم از شهرداری ها اشاره و با بیان اینکه بخش قابل توجهی از کارهای شهرداری منوط به تصمیمات شوراها است گفت: خارج از مسائل سیاسی از مردم استان می خواهم در انتخابات شوراها انسانهای قوی و کارآمد را انتخاب کنند.
وی افزود: مردم گلایه ناکارآمدی و خطاهای شوراها را از دولت نکنند زیرا دولت در این زمینه دخالتی ندارد و این خود مردم اند که سرنوشت خود را رقم می زنند.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن