بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 40319
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 25 اسفند 95 0:32 ق.ظ

دانشگاه فنی و حرفه‌ای کنگان راه‌اندازی می‌شود

ثلاث – استاندار بوشهر گفت: در راستای توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی، برای راه‌‌اندازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کنگان مجوزهای آن صادر شده که ایجاد این مرکز آموزش عالی در کنار صنعت نقش مهمی در ایجاد اشتغال و تامین نیروهای مهارتی پارس جنوبی دارد.

فنی حرفه ای - سیم پیچی

به گزارش ثلاث و به نقل از تسنیم، مصطفی سالاری بعدازظهر امروز در نشست هم اندیشی توسعه شهر کنگان با بیان اینکه نشست‌های هم‌اندیشی در ۵۵ نوع در همه شهرستان‌ها برگزار شده است اظهار داشت: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی از سال ۱۳۹۳ در استان بوشهر آغاز شد که بیش از ۹۸ درصد از تصمیمات برگزاری نخستین نشست‌های‌ هم‌اندیشی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه خروجی این نشست‌ها به سند توسعه شهرستان‌ها تبدیل می‌شود افزود:  اسناد تدوین شده این نشست‌ها در برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی و تامین اعتبار طرح‌ها و پروژه‌های مختلف اثرگذار است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه شهر کنگان از ظرفیت بالای اقتصادی و صنعتی برخوردار است از صدور مجوز  راه‌اندازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای این شهر خبرداد و  تصریح کرد: در راستای توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی، برای راه‌‌اندازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کنگان مجوزهای آن صادر شده که ایجاد این مرکز آموزش عالی در کنار صنعت نقش مهمی در ایجاد اشتغال و تامین نیروهای مهارتی پارس جنوبی دارد.

سالاری تاکید کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای کنگان در کنار صنعت کمک بیشتری برای ایجاد اشتغال می‌‌کند.

وی از تکمیل کمربندی کنگان خبر داد و گفت: این محور مواصلاتی ۳۲ کیلومتری که روند اجرایی مطلوبی دارد ۲۰ فروردین سال ۹۶ افتتاح می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به تجهیز شدن بیمارستان کنگان خاطر نشان کرد: این بیمارستان از تجهیزات پیشرفته درمانی و تشخیصی برخوردار شده و این در حالی است که پزشکان مورد نیاز منطقه در تخصص‌های گوناگون مستقر شده است.

سالاری، توسعه طرح‌های گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های شهر کنگان دانست و تصریح کرد: در راستای اجرای جاده وفاق در کنار خلیج فارس در محور سه شهر بنک، کنگان و دیر سه دهکده گردشگری ایجاد که تحول مهمی در این بخش فراهم می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم دهکده‌های گردشگری در ایجاد اشتغال افزود: دهکده گردشگری دریایی و ساحلی بوشهر در ایام نوروز بیش از ۵۰۰ فرصت شغلی پایدار فراهم می‌کند.

استاندار بوشهر از تشکیل کارگروه ساماندهی اشتغال در شهرستان‌های استان بوشهر خبرداد و گفت: برای ساماندهی اشتغال و جذب  نیرو در شرکت‌ها ، نهادها و سازمان‌های مختلف این مهم باید از طریق تشکیل کارگروه ساماندهی اشتغال در شهرستان‌ها محقق شود.

سالاری با اشاره به اجرایی شدن طرح کاداستر در اراضی ملی و  کشاورزی افزود: با تکمیل  نقشه برداری از اراضی مشکل صدور اسناد  در اراضی مختلف ملی و کشاورزی برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر حمایت تیم‌های ورزشی از ساماندهی ترخیص کالای همراه ملوان خبرداد و بیان کرد: با تصویب آیین‌نامه ساماندهی کالای همراه ملوان، مشکلات معیشتی، رونق بازار و اشتغال ملوانان استان بوشهر در نقاط ساحلی برطرف می‌شود.

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن