بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 41366
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 21 اردیبهشت 96 9:52 ب.ظ

به قلم محمد علی جلالیان

لزوم همگانی شدن در راه توسعه و ترقی کنگان

ثلاث- در راه توسعه و ترقی شهرمان باید همگانی شد و ارزشمندترین اندیشه های ناب نخبگان را بکار بست تا شهری که در قابی با اضلاع دریا و کوه و صنعت می درخشد را در حد تاریخ و نجابت شهروندانش احیاء نمود.

بزرگان و اکابر عالیقدرسرزمین مهربانی همشهریان عزیز کنگانی  

 در راه توسعه و ترقی شهرمان باید همگانی شد و ارزشمندترین اندیشه های ناب نخبگان را بکار بست تا شهری که در قابی با اضلاع دریا و کوه و صنعت   می درخشد را

 در حد تاریخ و نجابت  شهروندانش احیاء نمود و این حاصل نمی گردد الا با تبلور و نمود مشارکت اصیل مردمی در عرصه های تصمیم‌گیری‌ اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی است که از دیدگاه دین و شریعت با توجه به سوره شورا  و  قانون اساسی که ۶ اصل آن به اهمیت شوراها در نظام جمهوری اسلامی می‌پردازد، اهمیت شوراها به درستی نمایان می‌شود. وشوراتجلی‌گاه مردم‌سالاری دینی به مفهوم کلمه و نمونه حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش هستند

 برای توسعه شهری لازم است که تمامی افراد جامعه در آن مشارکت جویند و بهترین روش، انتخاب افراد بر اساس حق مساوی برای انتخاب شدن و انتخاب کردن ‌باشد. به تعبیر دیگر با رشد و توسعه جامعه انسانی و رشد روزافزون نیازهای شهرنشینی وبروز مشکلات آن (تراکم حاشیه‌نشینی، بیکاری، فقر، نوسازی، اشتغال و…)  نیاز به تشکیل کانون اندیشه‌ورزانی است که با هم‌اندیشی و مساعدت همگانی، راه‌های برون‌رفت از معضلات اجتماعی را یافته ویا هموار سازند.

 شوراهااین گره را با تعامل گشوده ودر جهت بهسازی زندگی اجتماعی گام برمیدارد.

 شوراهای شهر و شهرداریها دو بازوی اتکایی نظارتی و اجرایی نظام مدیریت شهری هستند که، نقش مؤثری  در روند اداره شهر ایفا می‌کنند.

 با توجه به این‌که شوراهای اسلامی شهر کارآمدترین ابزارحکومت محلی برای مدیریت شهری در راستای نهادینه شدن   مشارکت مردم در ساختارهای تصمیم‌گیری محلی است توسعه نقش آنها در امور مدیریت شهری و شهرداری، ضرورت غیر قابل انکاری می باشد و ضعف شهر خود را شناخته و در صدد تقویت مزایای رقابتی آن بر می آید؛ از این رهگذر است که شهر می‌تواند نقطه قابل اتکایی در شبکه اقتصادی کشوربیابد و تقش خود را در جهت توسعه ملی بهبود بخشد. پس اینبار در جهت ساخت وپیشرفت  کنگانی که با تداخل اندیشه نخبگان ومعتمدان محلی وباهنر مندی از پتانسیل موجود انسانی به ویژه متخصصان وکارشناسان دلسوز با درنظر گرفتن منافع تمام آحاد جامعه شهروندی گام های برتری برخواهیم داشت و کنگان رابا جان ودل آبادتر خواهیم کرد.

 

یادداشت: محمدعلی جلالیان  

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن