بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 55905
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:جمعه 18 مرداد 98 5:49 ب.ظ

در هفته دولت انجام می شود

۳۸ پروژه با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان در شهرستان کنگان کلنگ زنی یا افتتاح می شود/ خبرهای خوبی از حق عوارض آلایندگی در راه است

ثلاث- فرماندار شهرستان کنگان در نشست روز خبرنگار گفت: در هفته دولت امسال ۳۸ پروژه با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان در شهرستان کنگان کلنگ زنی یا افتتاح می شود

به گزارش ثلاث، فرماندار شهرستان کنگان در نشست روز خبرنگار که با حضور اهالی رسانه شهرستان کنگان برگزار شد، با تبریک این روز و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی اظهار داشت : بسیار خرسندم که سال قبل از پیشکسوتان عرصه رسانه علی الخصوص آقای محمود کرمی تجلیل شد و ناراحتم از اینکه امسال ایشان در بین ما نیست.

فتح الله نوروزی گفت : امسال شاهد دو اتفاق مبارک در بین خبرنگاران شهرستان هستیم . حضور پر رنگ بانوان و جوانان در جبهه خبری را به فال نیک می گیریم. مجوزهای تعدادی از سایت ها و نشریات در یک سال اخیر اخذ شده است که این رسانه های نوپا نیز می توانند رسما فعالیت خود را شروع کنند؛ این نشان از عشق و علاقه و تلاش مجموعه خبری شهرستان دارد و جای تقدیر دارد .

 

وی گفت : رسانه هایی مانند ثلاث، کنگان ورزش ، امواج خبر ، نبض جوان ، کوگانا  که بسیار پخته عمل می کند و حضور پر رنگ همه ی رسانه ها نشان از پویایی خبری در شهرستان دارد .

وی با بیان اینکه خبرنگاران راویان صدیق اطلاعات و اخبار هستند، افزود : از جمله پشتوانه های خبرنگاری و خبرنگاران، اعتماد سازی و امانت داری در بین مردم با انعکاس اخبار حقیقی و شفاف است و این مسئولیت سنگین بر دوش اهالی رسانه است.

وی گفت : اگر‌آگاهی بخشی را ماموریت خبرنگار بدانیم،  جایگاه خبرنگار بیشتر مشخص می شود.

نوروزی گفت : حق دانستن را برای مردم قائل شوید و روی ترویج آن بیشتر تلاش کنید .

وی با اشاره به اینکه سه دیدگاه برای خبر و خبرنگاری در شهرستان وجود دارد، گفت : ارتقا سطح دانش حوزه خبرنگاری باید با برنامه ریزی بهتری انجام شود . هماهنگی و همدلی بین مردم تقویت گردد و روح امید در جامعه تزریق شود.

 

همکاری، همدلی و هماهنگی، سه کلید واژه اصلی برای توسعه شهرستان

وی با بیان اینکه از بدو ورودم به شهرستان کنگان سه کلید واژه را تعریف کردیم، افزود :  همکاری، همدلی و هماهنگی، سه کلید واژه اصلی برای توسعه همه جانبه شهرستان از دیدگاه من است و باید به تقویت این موارد کمک کنیم .

نوروزی همچنین گریزی به پروژه های در دست اقدام و احداث و نیز سفر رئیس جمهور به شهرستان کنگان زد و گفت : اعتباراتی برای شهرستان مصوب شده است و ممکن است به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور و بروز حوادث و بلایای طبیعی اخیر ، اندکی پروژه های عمرانی را با تاخیر مواجه کند ولی این پروژه ها انجام خواهد شد و جای نگرانی وجود ندارد .

عملیات اجرایی و افتتاح ۳۸ پروژه به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان در هفته دولت

وی اشاره ای به یکی از پروژه های مهم دولت در شهرستان کنگان کرد و ابراز داشت : در زمان ورود من به شهرستان کنگان پروژه اسکله این شهر راکد بود ولی امروز کار به جایی رسیده است که استاندار تاکید جدی بر اجرای آن دارد و بارها عنوان کرده اند که 《 اسکله کنگان آبروی من است و آن را انجام خواهیم داد. 》

وی گفت : عملیات اجرایی و افتتاح ۳۸ پروژه در قالب ۱۱۰ میلیارد تومان در هفته دولت در شهرستان کنگان انجام خواهد شد و همچنین در ۳۳ پروژه از ظرفیت نفت بهره گرفته شده‌است که کار آن در حال انجام است .

خبرهای خوبی در بحث حق عوارض آلایندگی شهرستان داریم

وی اشاره ای به نگرانی های این روزهای مردم کنگان در بحث عوارض آلایندگی کرد و گفت : در یک کلام باید عنوان کنم که حق کنگان در بحث عوارض آلایندگی ضایع نشده‌است و با قدرت به دنبال احقاق این حق از سمت استان و کشور هستیم.

نوروزی افزود : در سال ۹۸ عوارض آلایندگی به منطقه پرداخت نشده است و به زودی خبرهای خوشی در این خصوص به مردم خواهیم داد .

وی اذعان داشت : تا کنون هیچ مصوبه ی رسمی به نفع استان فارس و پارسیان اتفاق نیافتاده است و به عنوان شهروند کنگانی اجازه نخواهیم داد مطالبات مردم روی زمین بماند و شخص استاندار نیز در این زمینه حمایت های جدی داشته اند .

وی گفت:  تامین ۱۰ میلیارد تومان برای سیستم پایش آلاینده ها از سفر رئیس جمهور به کنگان اختصاص یافته است . همچنین ۱۲ واحد آموزشی با ۱۱۰ کلاس درس نیز در دست ساخت داریم که این پروژه ها مجددا فعال خواهند شد .با احداث این کلاس های درس  باز هم به ۱۵ مدرسه با ۱۳۸ کلاس درس نیاز داریم که باید ساخته شود.

وی افزود: در حوزه آموزش، دانشکده فنی و حرفه ای هم شروع به کار خواهد کرد.

فرماندار کنگان اشاره ای به خدمات دولت در حوزه ی بهداشت و درمان داشت و افزود  : آغاز عملیات اجرایی کلینیک تخصصی بیمارستان امام خمینی در اواخر سال ۹۷ را داشته ایم، مرکز درمانی شیرینو با متراژی مناسب و رقمی بالغ بر ۴ میلیارد آغاز کردیم ، برای مرکز بهداشتی برکه چوپان هم مجوز گرفته ایم و برای ساخت آن اعتبار گذاشته ایم،  اورژانس دوم ۱۱۵ کنگان را افتتاح کردیم، اورژانس ۱۱۵ بنک را کلنگ زنی کردیم و برای احداث چند واحد پانسیون پزشکان بیمارستان کنگان اعتبار گذاشته ایم که ان شاءالله بتوان امسال کار آن را آغاز کرد. مجموعه این کارها ، بخشی از اقدامات و خدمات دولت در شهرستان کنگان  است .

وی گفت : در حوزه فرهنگ و هنر، برای مجتمع فرهنگی شهر بنک اعتبار خوبی گذاشته ایم و آن را در اولویت تخصیص اعتبار قرار داده ایم که ان شاءالله مبلغی برای این پروژه در نظر گرفت و ان شاءالله پس از انجام مناقصه مجدد، پیمانکار این پروژه را به اتمام برساند، و نگارستان فرهنگ و ارشاد و پلاتو دوم نمایش از دیگر پروژه های دولت در این حوزه بوده است .

وی اظهار داشت : احداث تقاطع بنک  و همچنین اجرای پروژه مشترک بلوار وفاق بین کنگان و دیر با اعتبار ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در حال انجام است که از سمت دیر ۱۲ درصد و از سمت کنگان ۷۶ درصد پیشرفت داشته است. طول بلوار وفاق ۸۸۰۰ متر است که از این مقدار ۴۸۰۰ متر آن به مبلغ بیش از ۲۰ میلیارد تومان در شهرستان کنگان قرار دارد .

وی افزود : ۴ زمین فوتسال ، ۲ سالن ورزشی ، ۱ زمین چمن ، پارک ورزش بانوان و حمایت از تیم فوتبال سیراف از خدمات دولت در حوزه ورزش در شهرستان بوده است .

وی گفت : در سال گذشته مراسم ازدواج آسان برای ۸۹ زوج انجام شد و امسال نیز برنامه ی خوبی در این زمینه خواهیم داشت .

وی گفت : در حوزه آبرسانی، خط انتقال بین دو مخزن کنگان برای ایجاد تعادل انجام شد.

کارخانه آب شیرین کن کنگان هر مترمکعب آب را به قیمت ۱۱ هزار تومان به دولت می فروشد و دولت نیز با قیمت ۳۰۰ تومان که بسیار نازل است در اختیار مردم قرار می دهد.

وی افزود : آب شیرین کن در شهر بنک و مجتمع آبی پرک و شیرینو به جهت تعادل بخشی آب بین روستاهای بخش سیراف انجام خواهد شد.

نوروزی با اشاره به مگاپروژه ایستگاه برق اختر گفت : این مگاپروژه مشکلات موجود برق را برطرف خواهد کرد و خرسندیم که تابستان امسال مانند سال گذشته قطعی برق نداشته است و خدا را شکر شرمنده مردم نشدیم.

وی گفت : حق مردم این است که در حوزه سلامت و درمان از بهترین خدمات بهره بگیرند ولی تخریب مدیریت مجموعه درمانی توسط برخی از افراد قابل پذیرش نیست. فعالیت های خوبی در دو سال اخیر در بیمارستان کنگان انجام شده که قابل تقدیر است .

نوروزی افزود : خوشبختانه مشکل امنیتی در شهرستان وجود ندارد و حفظ امنیت بانوان در مکان های عمومی که توسط یکی از خبرنگاران مطرح شد را در شورای تامین شهرستان عنوان خواهم کرد .

وی گفت : پاسخ دهی و ارسال جوابیه از سوی مدیران به نفع آنها است و این موضوع نیز باید مد نظر داشت که شفاف سازی مدیران دستگاه ها نسبت به سال های قبل بهتر شده است.

نوروزی گفت : از خبرنگاران، فرهیختگان، نخبگان و صاحب نظران انتظار می رود که با شناسایی اولویت های شهرستان به روند توسعه کمک کنند

فرماندار کنگان در خصوص انتصاب مدیران دستگاه ها گفت : اولویت من برای انتصاب مدیران دستگاه ها فارغ از هر گونه نگاه سیاسی با نیروی بومی کنگان است و افتخار این را دارم که نیروهای بومی زیادی در دوره من منصوب شده اند.

نوروزی به این مسائل نیز پرداخت: دانشکده فنی و حرفه ای شروع بکار خواهد کرد و مقدمات آن در حال فراهم شدن است. برای پروژه مدرسه شریعتی شهر بنک پیمانکار جدید تعیین شده است و شروع بکار خواهد کرد. مدرسه شهید راشدی شهر بنک تخصیص اعتبار داده شده و بزودی شروع بکار خواهد کرد. زمین چمن شهر بنک مبلغ یک میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده که با تخصیص آن کار اجرایی انجام خواهد شد. اسکله کنگان از مصوبات سفر رئیس جمهور به شهرستان می باشد در حال پیگیری جدی موضوع هستیم و با ابلاغ اعتبار از طریق سازمان برنامه و بودجه به سازمان بنادر کار مناقصه آن بزودی انجام خوهد شد.  در حوزه زیر ساختی ورزش ، فرهنگ و هنر ، برق ، آب ، آبخیزداری و گاز پروژه های بسیار خوب در سطح شهرستان داریم. مدیران از رسانه ها حمایت و همراهی کنند و تقویت این مهم توسط همگان لازم و ضروری است. سالن ورزشی بانوان در شهر سیراف با همکاری پتروشیمی زاگرس در هفته دولت افتتاح خواهد شد. جشن ازدواج آسان را در شهرستان خواهیم داشت.

 

در این مراسم عبدرالرحمن اسماعیلی پیشکسوت خبرنگاران و عکاسان حاضر در جلسه مورد تقدیر قرار گرفت. وی به بیان یکی دو خاطره از زمان خبرنگاری خود قبل از انقلاب پرداخت.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: ذات کار خبرنگاری ، انتقال داده های صحیح به جامعه است. خبرنگاران گرامی قبل از انتشار خبر، حتما از صحت و سقم آن مطلب مطمئن شوند تا منجر به مشکلات بعدی نشوند.

در بخش دیگر از این مراسم، از مصطفی صفایی به عنوان موسس و پایه گذار نخستین نشریه شهرستان کنگان به نام هفته نامه استانی ثلاث جنوب تقدیر شد.

عباس بشی معاون عمرانی فرماندار شهرستان کنگان نیز در این نشست حضور داشت.

 

خبرنگار: محسن صفایی

 

نظرات

  1. مهدی says:

    سلام جناب فرماندار
    بعد از حمایتهای شما در سال گذشته ادامه کار ساخت دبستان شهید یگانه سیراف دوباره از سر گرفته شد ولی متاسفانه دو سه ماهی است که دوباره کلیه کارهای این دبستان خابیده و هیج کاری انجام نمیشه لطفا پیگیری کنید الان یک بچه دبستانی باید ۴ تا ۵ کیلومتر راه بره تا به دبستان دیگر در آن سر شهر بره و برگرده

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن