بروز شده در : جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 9:51 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 6316
تعداد نظرات:۳۳ دیدگاه
تاریخ انتشار:جمعه 25 مهر 93 11:38 ب.ظ

خواندنی

زندگی بچه پولدارهای تهرانی به نقل از اینستاگرام + تصاویر

چندی قبل عده ایی از دختر و پسر های پولدار تهرانی با ایجاد صفحه ایی در اینستاگرام و قرار دادن تصاویری از وسائل گران قیمت ماشین های لوکس پارتی های خانگی و … اقدام به خود نمایی کردند . صفحه‌ی «بچه‌پولدارهای تهران» در سایت اینستاگرام سرو صدای های زیادی در شبکه های اجتماعی به پاکرده که با واکنش‌های مختلف و اغلب تندی از سوی کاربران ایرانی مواجه شده است.

چندی قبل عده ایی از دختر و پسر های پولدار تهرانی با ایجاد صفحه ایی در اینستاگرام و قرار دادن تصاویری از وسائل گران قیمت ماشین های لوکس پارتی های خانگی و … اقدام به خود نمایی کردند . صفحه‌ی «بچه‌پولدارهای تهران» در سایت اینستاگرام سرو صدای های زیادی در شبکه های اجتماعی به پاکرده که با واکنش‌های مختلف و اغلب تندی از سوی کاربران ایرانی مواجه شده است.

 برای مثال: مینا خانی هنرمند و از فعالان اجتماعی در صفحه‌‌ی فیسبوک خود نوشته است:

کثافت از مرحله‌ی فاصله‌ی طبقاتیِ دهشتناکِ موجود در تهران گذشته. کثافت به مرحله‌ای رسیده که بچه پول‌دارهای تهران «پیجِ رسمی» بزنند. پیجِ رسمی بزنند و هلب هلب از کثافت موجود در زندگی‌شان در کشوری که کمر طبقه‌ی فرودست‌ش از تحریم ها شکسته عکس «آپ» کنند. که چی مثلن؟ که عقده‌های حقارت خودشان به تیراژهای چند صدهزاری را بزنند توی صورت کسانی که هشت‌شان گروی نهِ گردن‌شکسته‌شان است. بله بله! شما هم در قلبِ تهرانِ عاصی جکوزی و فیلان دارید و بقیه ندارند. آفرین! تهوع عبارتی‌ست عاجز؛ از بیان آن‌چه در گلوی آدم بعد از دیدن این عکس‌ها بالا و پایین می‌رود.

تصاویر بچه پولدارهای تهران با ماشین های مدل بالا و پارتی های شبانه از اینستاگرامخودرو پورشه  – حدود ۷۰۰ میلیون تومان

تازه به دوران رسیده‌ها یا نوکیسه‌ها اغلب عناوینی است که کاربران این شبکه اجتماعی برای کسانی که عکس‌های خود را در این صفحه به اشتراک گذاشته‌اند به کار برده شده است.

به نقل از المانیتور (سایت خبری آمریکایی که صرفا به اخبار تحلیلی خاورمیانه می‌پردازد و ترجمه بخش‌هایی از این مقاله در سایت تابناک آمده) : شاید در اینجا گمان کنید، مجموعه‌ای از تصاویر ثروتمندان یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، جایی مانند امارات متحده عربی را ‌می‌‌بینید؛ به واقعیت نزدیک شده‌اید، ولی باید از خلیج فارس بگذرید تا به ایران برسید. المانیتور با این مقدمه به خودنمایی گروهی از ثروتمندان تازه به دوران رسیده ایران در فضای مجازی پرداخته است. هولی داگرز در ادامه این گزارش نوشته: این تصاویر نشان‌ دهنده زندگی پسران و دختران طبقه خاصی در ایران است که می‌توان آن‌ها را یک‌درصدی‌های ایران نامید و این در شرایطی است که رسانه‌های غربی پر از کلیشه‌های عجیب و غریب از زندگی در ایران است. فهرست این کلیشه‌ ها البته بی‌ پایان است.

عکس هایی از پیج بچه پولدارهای تهران در اینستاگرام

در حالی که موقعیت واقعی بسیاری از تصاویر موجود در حساب کاربری با نام richkidsoftehran در اینستاگرام به دلیل عکاسی در فضاهای داخلی قابل تشخیص نیست ولی برخی از مواد خوراکی با برندهای ایرانی در کنار گران‌ترین مشروب‌های غربی قرار گرفته است. کسی که با ایران آشنا باشد، ‌می‌تواند به سادگی نماهایی از خیابان‌ های فرشته و الهیه را در این تصاویر ببیند.

خودروهای گرانبهای وارداتی که مخصوص مناطق خاصی از تهران است، با پلاک‌های فارسی در این تصاویر خودنمایی می‌کند.

هرچند ‌باور کردنی نیست، ولی‌ نشریه معتبر اکونومیست گزارش داده ‌که پورشه در سال ۲۰۱۱، در تهران بیش از هر شهر دیگری در خاورمیانه فروش داشته است. حتی می‌توان تصاویری از رستوران سنتی دیوان را دید که در خیابانی است که کانون دور دور کردن طبقه‌ای خاص در تهران است‌ و اگر این شما را راضی نمی‌کند، می‌توانید به تصویر پسری توجه کنید که همراه با عزیزان! خود سوار بر خودرویی آلمانی لذت می‌برد.

یکی از کاربران به فینگلیش نوشته است: نقل قول: «ما این صفحه را ایجاد کردیم تا نشان دهیم زندگی در ایران همیشه بد نیست». هرچند این حساب‌ های اینستاگرام واقعی هستند، ایده آن‌ها کپی شده از صفحات غربی و به ویژه صفحه بچه پولدار های اینستاگرام (Rich Kids of Instagram) است که در سال ۲۰۱۲ به موفقیت رسید و حتی به شکل یک کتاب نیز در‌آمد.

تصاویر بچه پولدارهای تهران با ماشین های مدل بالا و پارتی های شبانه از اینستاگرام

و اما پس از جنجال‌های خبری این چند روز ٫ یکی دیگر از گردانندگان صفحه از رشد سریع آن و این که انتظارش را نداشته‌اند نوشته و گفته

نقل قول: « با دیدن اخبار زیادی که درباره صفحه‌شان دیده می‌خواهد به اطلاع همه برساند که این صفحه را زیادی جدی نگیرند و آن‌ها نمی‌خواهند چیزی را ارائه دهند. او (البته به زبان انگلیسی!) گفته «ما صفحه را برای سرگرمی ساخته‌ایم، برای جوانانی که به صفحه‌های لوکس علاقه‌مندند. حالا اما داستان عوض شده و ما تماشاچیان گسترده‌ای پیدا کرده‌ایم. لطفا ما را درک کنید. هر کشوری در جهان غنی و فقیر دارد. می‌دانم شاید این تصاویر از نظر حسی برای افرادی که از داشتن چنین زندگی‌هایی که ما در عکس‌های‌مان نشان می‌دهیم محروم هستند خوشایند نباشد بنابراین نیازی نیست ما را دنبال کنید. ما فقط جوانانی هستیم که کاری برای سرگرمی‌مان انجام می‌دهیم. مردم همه چیز را جدی نگیرید.»

این تصاویر نشان‌دهنده زندگی افرادی خاص و در شرایطی است که عموم مردم در فشار تحریم‌ های سخت اقتصادی غرب هستند، به نظر می‌رسد، به ‌رغم مشکلات اقتصادی و تورم وحشتناک ایران در سال‌های اخیر، ثروت نزد عده‌ای که در بازار سیاه و فساد اقتصادی دستی دارند، همواره در حال افزایش بوده است. برخی از تحلیلگران اروپایی، این طبقه خاص در ایران را با الیگارش‌های روسیه مقایسه می‌کنند که در پایان دوران شوروی از راه فساد به ثروت‌های افسانه‌ای دست یافتند.

مازاراتی در خیابان فرشته تهرانخودرو مازراتی – Maserati – قیمت حدود ۱٫۹۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان

یکی دیگر از کاربران شبکه اجتماعی به این صفحه در فیسبوک واکنش نشان داده و گفته است. نقل قول: : «پول‌دارهای تهران» پیجِ رسمی بزنند. بزنند که چی مثلن؟ که عقده‌های حقارت خودشان و ماشین‌های میلیاردی و … را بزنند توی صورت کسانی که هشت‌شان گروی نهِ‌شان است. بله بله! شما هم در قلبِ تهرانِ عاصی جکوزی و فیلان دارید و بقیه ندارند. آفرین! تهوع عبارتی‌ست عاجز؛ از بیان آن‌چه در گلوی آدم بعد از دیدن این عکس‌ها بالا و پایین می‌رود.»

اما سایت‌های داخلی پخش‌کننده خبر البته بخشی از این سبک زندگی را مربوط به شرایط اخیر می‌دانند و به گفته تابناک: «برخی از تحلیلگران اروپایی، این طبقه خاص در ایران را با الیگارش‌های روسیه مقایسه می‌کنند که در پایان دوران شوروی از راه فساد به ثروت‌های افسانه‌ای دست یافتند.» این سایت به نقل از گاردین نوشته است که «تحریم‌ها و دور زدن آن‌ها همراه با برخی تصمیم‌های نادرست اقتصادی، تورم بالا و رشد نقدینگی، باعث شده عده خاصی ثروت یک ملت را چپاول کنند.»

تعدادی از تصاویر منتشره شده در این صفحه را به همراه قیمت تقریبی آنها در بازار ایران را در زیر مشاهده کنید !!!!

 

 پورشه – ۹۱۱ – ۲۰۱۳ – قیمت ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

 

عکس هایی از پیج بچه پولدارهای تهران – تصاویر ماشین ها و لوازم گران قیمت به همراه قیمت تقریبی در بازار ایران

ماشین مدل بالا در تهران

تصاویر ماشین های گران قیمت و بچه پول دار تهران

 

تصاویر ماشین های گران قیمت و بچه پول دار تهرانخودرو مازراتی – Maserati – قیمت حدود ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان

 

تصاویر ماشین های گران قیمت و بچه پول دار تهرانتصاویر ماشین های گران قیمت و بچه پول دار تهرانپورشه کایمن – حدود ۵۰۰ میلیون تومان

 

تصاویر ماشین های گران قیمت و بچه پول دار تهرانلامبورگینی مورسیه لاگو – حدود ۲ میلیارد تومان

 

تصاویر ماشین های گران قیمت و بچه پول دار تهران

 

تصاویر ماشین های گران قیمت و بچه پول دار تهران قصر روما رزیدنس در کامرانیه تهران – قیمت هر واحد ۱۰۰۰ متری حدود ۲۳ میلیارد تومان !!

 

تصاویر ماشین های گران قیمت و بچه پول دار تهرانخودرو استون مارتین – حدود ۴٫۵ میلیارد تومن

 

 

تصاویر ماشین های گران قیمت و بچه پول دار تهران

 

تصاویر ماشین های گران قیمت و بچه پول دار تهران

ساعت AP Gang - حدود 100 میلیون تومان !!

ساعت AP Gang – هر عدد حدود ۱۰۰ میلیون تومان !!

 

تصاویر ماشین های گران قیمت و بچه پول دار تهرانخودرو مازراتی – حدود ۲ میلیارد تومان

 

بچه پولدار تهران

 

بچه پولدار تهرانخودرو پورشه – ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان

 

بچه پولدار تهرانخودرو فراری جنجالی – حدود ۸٫۵ میلیارد تومان !!

 

بچه پولدار تهران

خودرو مازاراتی – حدود ۲ میلیارد تومان

 

بچه پولدار تهران

عینک آفتابی – ۲۵ میلیون تومان !

 

بچه پولدار تهرانخودرو فراری – حدود ۸٫۵ میلیارد تومان

 

بچه پولدار تهران

 

بچه پولدار تهرانساعت مچی Hublot Ceramic King Gold – قیمت : ۸۰۰ میلیون تومان !!

 

بچه پولدار تهرانمازراتی – حدود ۱٫۵ میلیارد تومان

 

ساعت رولکس Rolex اصل - قیمت 15 میلیون تومان

ساعت رولکس Rolex اصل – قیمت ۱۵ میلیون تومان

خانه گران قیمت

 

خودرو آئودی

خودرو آئودی و ساعت – جمعا حدود ۵۰۰ میلیون تومان
منبع : دلگرم

برچسب ها:

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

  1. حمید says:

    بابا ای عکسا نزارین ما قلبمون ضعیفن…

  2. آرش لطفي says:

    تورا جون مادرت این جوری بیرون نیایین میدوزدنتون

  3. محمد يزداني says:

    اغا میشه بچه پیکا نی ها هم یه صحفه بزنن
    اسمشم این باشه
    این ماشین پیکانه دنده ش ماله آلمانه کاپوت مال نیسانه ماشینن جوان انه

    • ناشناس says:

      خوب اگر منم پدر دزد و قاچاقچی و اختلاسگر و بی ناموس مال مرذم خور داشتم زندگیم همین بود ولی اگر شرف و بزرگی تو رگ وپی پدرت بود تو این حرامزاده ای که امروز هستی،نبودی،بی ناموسی افتخار نداره تازه به پول رسیده های بدبخت

  4. Niima says:

    حال میکنم باهاتون غیرت ایرانی دارین
    لایک دارین دختر پسرای ایرانی

  5. حامد says:

    این قیمتارو از کجا در اوردا داداش گرون قیمت ترین خودرو جهان ۷میلیارده اینه که تو زدی ۸٫۵۰ میلیارد قیمتش ۴تا ۵ تومنه

  6. جواد says:

    ای بوا معدم تعجب کرد

  7. حامد says:

    ای بابا بچه پولدار بنک هم نمیشیم ای کاش فراری ۸/۵ میلیارد تومان مال من میشود

  8. حسین says:

    خدایا شکرت تنی سالم دارم .پرایدی ۸۴ دارم خانوادهی خوش خرم دارم هرروز بدرگاهش شکرگذارم .چند می ارزه

  9. زیبا کلام says:

    اقااونا دارن استفاده میکنن.حق ما خورده شده که مثل اونا نداریم.مملکتی که از هر لحاظ غنیه باید زیر پای هر شخصش کم کمش مازراتی باشه نه در ارزوی پراید از رده خارج باشیم.

  10. مهیار says:

    پس عکس من کو

  11. Ellie says:

    گاهی قثط گاهی به پایین تر از خود نگاه کنید وبگویی خدایا شکرت.

  12. میم says:

    مرگ بر امپریالسم
    مرگ بر گداپروری

    درود بر زندگی سالم و آرام و حلال و با عزت
    حواسمان به زیردستان باشد

  13. رایموند says:

    اینا چقدر بازی رو جدی گرفتن!!!

  14. مهران says:

    از سال۸۵دارم کار میکنم اولین ماشینی که خودم خریدم پیکان جوانان بود ناشکری نکردم الان ۹۴/۱۰هستش اون پیکان شده زانتیا اگه این بچه پولدار ها تونستن با زحمت خودشون پراید بگیرن….!!!
    این دلخوشی و صفایی که من با دوستای خودم دارم هیچ کدومشون نداره

  15. آرزو says:

    خوشبحالشون کاش منم مث اونا بودم زندگی مال اوناس بقران

  16. حمید کریمی says:

    دم غیرتتون گرم مردونه………
    ما هم ویژن تیک میزنیم به زودی……

  17. محسن says:

    عزیزان به خدا قسم اگه هر کدوم از ماها هم به این اندازه پول و امکانات داشتیم همینطور رفتار میکردیم و بهترین وسایل رو تهیه میکردیم حالا که ما نداریم و اونا دارن جای حسرت خوردن نداره آدم همیشه باید یه پله پایین تره خودشو ببینه این نظر منه.

  18. طناز says:

    سلام همین اینا که ماشین لوکس دارند اگه بیان هفت چاه التماس من می کنند که بزارم یه دور الاغم سوار شن حاضرند کلی پول بدند

  19. ناشناس says:

    ان شالله که حاصل زحمت خودشان باشد و سهمی از بیت المال و حق ما در آن نباشد چون اون دنیا خودم یقه یکی یکیشون رو میگیرم!!!

  20. غضنفر says:

    بابا اینا در زندگی می کنند… نه ما

  21. محمد says:

    مرگ بر گدا پروری
    ما هم میتونیم
    بهتر از اونا باشیم
    پدر اونها کارخونه داشته .کارگاه داشته.ملک املاک داشته
    ما هم با فکر میتونیم
    مثل اونها باشیم

  22. محمود says:

    خوبه خداروشکرجای شکرش باقی است که الااقل تحریم های ظالمانه رو اینها تاثیری نزاشته که بازم دشمن نادان دلش بسوزه ولی ای کاش حداقل تمام جوانهای ایرانی لااقل یک کارودرامدثابتی مداشت تا اون چیزی که درتوان وثقش بود برای خانوادش فراهم میکدنه اینکه حتی سرکار دائم نداشت از همون کارنیمه وقت هم اخراج شدبه خاطر تحریم وهزاران بهانه های دیگه

  23. محمود says:

    نمدونم چراباید انطوری باشه یکی خیلی پول داربازاون یکی ازاینهای دیگه پول دارترویکی فقیریکی ازهمه اینا فقیرترقبلا میگفتند اونی که پول داره خدا پولدارش کرده به فقیره کمک کنه دستشو بگیره اما اصلا اینطورنیست ماکه دوربره خودمون پول داردیدیم به فقیرغیراز کمک فقط تحقیربه مسخره کردن طرف اکتفا کردن همین بس ولی الاهی که هیچ مومنی ابروش جلوی هیچ کس نریزه میدونی فقط تنها کسی که باید بده اون خدای برزگ عزیزه که بدونه اینکه حساب کتاب کنه به بندش هرچقدرکه بخواهدمیبخشیدخدایا اونی که داره ببخش اونی که نداره بش بده تا دلشون شادبشه

  24. ارتین says:

    اینا فقط نشانه بی فرهنگی که چی مثلا چی کار کنیم ماشینش مازاراتی اصلا به ماچه

  25. Mali says:

    خدایا شکرت که این همه نعمت هست ، برایتان آرزوی سلامتی و ثروت بیشتر میکنم قطعا لایق بودید

  26. سامی says:

    مرگ برترامپ

  27. بوکلت دانلود says:

    جالب بود ! با سپاس از سایت خوب تان !

  28. alaatv.com says:

    خسته نباشید ممنون به خاطر این مطالب مفید

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن