بروز شده در : جمعه 25 اسفند 1402 ساعت 9:51 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 7648
تعداد نظرات:۲۵ دیدگاه
تاریخ انتشار:دوشنبه 19 آبان 93 12:03 ب.ظ

ساخت سطل زباله با بطری پلاستیکی آب معدنی

انجمن نبض زمین در ابتکاری جالب اقدام به ساخت سطل زباله با تعدادی بطری آب معدنی نمود.

انجمن نبض زمین در ابتکاری جالب اقدام به ساخت سطل زباله با تعدادی بطری آب معدنی نمود.
salasnews-IMG-20141007-WA0026-01 salasnews-IMG-20141007-WA0027-02

نظرات

  1. دینا says:

    اینم شد سطل آشغال…..ای خو دیگه ابتکار نمیخاد……….

  2. نیوشا says:

    خیلی به مغزش فشار اورده

  3. مجتبی says:

    ابتکار یعنی همین.

  4. رضا says:

    ای کاش برای جایزه میرفت ژاپن

  5. ا. نورانی says:

    متشکرم، این طرح برای روز جهانی بازیافت با هدف استفاده مجدد از دورریزها، کاهش تولید پسماند و حفاظت از محیط زیست انجام شده است. همان طور که مستحضرید برای تجزیه یک بطری آب معدنی حدودا ۴۵۰ سال طول میکشد و برای بازیافت آن نیز انرژی تلف میشود پس بهتر است در گام نخست برای حفاظت و حمایت از محیط زیستمان از دورریزها مجددا به طرقی استفاده نماییم و بعداٌ به فکر بازیافت آن باشیم.

    • محمد says:

      بله عزیز من اینی که میگی از دور ریزها استفاده کنیم درست اما به این میگن طرح برای روز جهانی بازیافت یا کاردستی واسه سال سوم ابتدایی؟

  6. مادرزمین says:

    شاید اگه با یه چیزی مثلاً کاغذ یا پارچه روی بطری ها رو بپوشونیم بهتر باشه اینطوری هم بازیافت داشتیم و هم سطل زباله ظاهر بهتری پیدا میکنه.با تشکر از دغدغه های زیست محیطی دوستان .موفق باشید و پایدار.

  7. حسن says:

    اولا این ابتکاری نیست
    ثانیا برای درست کردن این سطل آشغال باید۲سال منتظر
    باشیم تااین قدربطری داشته
    باشیم

  8. صبا says:

    چقدبی ذوقید همین اگه شماباشین هم بلدنیستین درست ک ا نید اون وقت مینویسید هرکاری میکنم نمیتونم سطل آشغال درست کنم اگه میشه آموزش بدید

  9. محسن says:

    معلوم نیست چند بسته چسپ مصزف کرده که این همه بطری رو به هم چسپونده حالا باید یه فکری برا قوطی چسبا بکنه

  10. سیدعباس says:

    واقعا مردم قدر شناسی داریم اگه این کار ابتکار نیست پس چیه اگر مغز متفکر شما بالاتر سیر میکنه بهتراز این بسازید نابغه ها

  11. نوری says:

    سطلی که اجزای سازنده اش آشغاله (بطریهای خالی) پس خودش آشغاله نشد سطل آشغال بهرحال جالبه

  12. ا.نوراني says:

    باتوجه به نظرات دوستان منجر به دادن توضیح بیشتر در مورد طرح شدم . این طرح در محل کارم که ماهانه تقریبا١ تن بطری ابمعدنی مصرف میشود درست شده است و چسب هم از چسب های کیلویی که در تمامی صنایع استفاده میشود بهره بردم دوستان عزیز لطفا بدون غرض و تحقیر انتقاد کنید مطمئن باشید با توجه به تخصص دانشگاهی و فعالیت محیط زیستی بیش از شما به این مورد حساس هستم اما در مورد دوست عزیزی که فرمودن کاش این بطری ها را با چیزی میپوشندم عرض کنم که هر شخص سلیقه ای دارد و من این گونه صلاح دیدم. مسابقه قوانینی داشت که باید در آن چارچوب طرح ساخته میشد. متشکرم از انتقاد سازنده دوستان ?

    • ملیحه says:

      سلام خداقوت.میتونید به من کمک کنید؟من همچین چیزی احتیاج دارم برای پشت بام.به عنوان محافظ گلدانهایم از سرما.چه چسبی میتونه کاررا محکمتر ارائه بدهد؟

  13. محمدعلي اشتريان says:

    احسنت بر نبض زمین
    عالیست
    در پاسخ به آقا یا خانم نوری که فرمودن بطری های پت (بطری آب معدنی و نوشابه) پسماند هستن، باید بگویم که کمی مطالعه کنند و سپس اظهار نظر.
    خداقوت و خسته نباشید به تمام دوست داران زمین، علی الخصوص انجمن نبض زمین

  14. احسان میرزائی says:

    درود

    خبری که برای این عکس ها کار شده اشتباه است، چراکه مخاطب با خواندن ابتکار جدید واقعا توقع دیدن خلاقیت دارد، پس مخاطبی که گفته کاردستی سوم دبستان درست گفته.
    این کار واقعا ابتکار و نو آوری نیست، ساخت سطل زباله از پسماندی چون بطری پلاستیکی آب معدنی که مصرف کننده فکر می کند دور ریختنی است و هرجا که دلش بخواهد می تواند بی اندازد، تلنگری به ذهن مخاطبان نمایشگاه یا سایت خبری است تا بدانند که ابتدا باید تلاش کرد که کمتر پسماند تولید کنیم، اگر پسماندی داشتیم آن را به جای دور ریختن تفکیک کنیم و به مراکز مربوطه تحویل دهیم تا دوباره به چرخه مصرف بازگردد.
    باید در انتشار اخبار و نوع کلماتی که به کار می رود دقت کنیم و این وظیفه تیم روابط عمومی در سمن های محیط زیستی است که اصولا چنین گروهی در سمن ها وجود ندارد و یا اگر باشد کارایی لازم را ندارد.
    در لینک زیر می توانید به انجمن روابط عمومی سمن های محیط زیستی بپیوندید:

    احسان میرزائی
    خبرنگار مستقل محیط زیست

  15. عبدالرضا says:

    این دوستانی که ایراد میگرن از خلاقیت دوستان
    لطفا طرح مبتکرانه اشان رو بیان کنن

    امیدوارم ایده ای داشته باشن

  16. امینیان says:

    امروزه در دنیا ایده های مختلفی برای استفاده از بطریهای پت وجود داره و مخصوصا انها را طوری میسازند که مواد اولیه ان مشخص باشه… چندی قبل یک برنامه تلویزیونی انواع این ایده ها را به نمایش گذاشت….انچه برای من خیلی جالب بود ساخت مبل و میز بود…از دوستان میخوام چنانچه سازه هایی از پت ساختن با ما باشتراک بزارن

  17. ناشناس says:

    واقعا جالبه.دوستان بجای مسخره کردن باید حمایت کنیم شاید در نگاه اول خیلی ساده باشه اما واقعا کار خوبیه که از همه زباله هامون به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.بنده به عنوان فعال محیط زیست خیلی از این طرح خوشم اومد و حتما از این طرح و طرحای دیگه مثل این حمایت میکنم و استفاده.
    به امید روزی که بجای تمسخر دیگران و ارزشهاشان از خودمون شروع کنیم و دنیارو جای بهتری کنیم برای زندگی فرزندانمون. ا نورانی واقعا دستتون درد نکنه.

  18. دينا صفي پور says:

    احسان حق باشماست خبر بد کار شده به گونه ای که خواننده متن به سخره می افتد.مهندس نورانی از نظرما شما خلاق و فعال محیط زیستی هستی دوستت داریم مهربان?

  19. شهروند says:

    باتشکر از جناب نورانی.ابتکار جالبیه.موفق باشیی ان شاالله.

  20. رضا سیراف says:

    احسنت بر دلیر مرد بوشهری که چنین ابتکاری از خود به نمایش گذاشته لست

  21. ناشناس says:

    آفرین!!خیلی قشنگه!من که خیلی پسندیدمش!

  22. Fereshteh says:

    بابا اینا چیه درست میکنید اخه؟! همین عکسا پخش شده رسیده دست معلما اونام گیر دادن ک باید درستشون کنیم ، کلی درس داریم حالا کی میاد وقت میزاره برا اینکار آخه ، خود بطریاشو اگه بخواییم اوکی کنیم کلی زمان میبره
    ول کنین تروخدا هر چیزیو الکی بزرگش نکنید دیگه

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن