بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 30448
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 3 مرداد 95 6:32 ب.ظ

به همت شبکه بهداشت و درمان و کمیته امداد امام خمینی شهرستان عسلویه: کمیته مشارکتی حمایتی بهبود تغذیه کودکان زیر ۵ سال در شهرستان عسلویه برگزار شد

کمیته مشارکتی حمایتی بهبود تغذیه کودکان زیر ۵ سال، در سالن کنفرانس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه برگزار شد.

 

به گزارش ثلاث به نقل از پورتال خبری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ،رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه در این جلسه بابیان اینکه هدف از برگزاری این کمیته، بهبود رشد و سوءتغذیه کودکان زیر ۵ سال است گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت به‌عنوان اساسی‌ترین و بزرگترین طرح وزارت بهداشت و حتی بزرگترین طرح دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر توانسته است با استفاده از راهبرد مراقبت‌های بهداشتی اولیه و بالا رفتن شاخص‌های مربوط به آن به پیشرفت‌های چشمگیری در سطح کلی سلامت مردم دست یابد.
جاسم زارعی با اشاره به اینکه طرح تحول نظام سلامت موجب کاهش پرداختی از جیب مردم شده است افزود: ارایه خدمات جامع به‌ویژه در زمینه پیشگیری از سو تغذیه کودکان، کم‌وزنی و همچنین درصد بهبودی کودکان دچار سو تغذیه زیر ۵ سال در نیمه دوم سال گذشته ۵/۱۸ درصد بوده که انتظار می‌رود بر اساس راهکارهای دستورالعمل برنامه مشارکتی حمایتی در سال ۹۵ به ۳۵ درصد ارتقا یابد.
زهرا یزدانی مسئول بهداشت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه نیز گفت: اگر کودک دچار سو تغذیه شود، مقاومت کمتری در برابر عوامل بیماری‌زا خواهد داشت که ممکن است آن بیماری طولانی یا شدیدتر شود و احتمال وقوع مرگ بالا می‌رود به‌گونه‌ای که در ایران آمارها نشان می‌دهد که سو تغذیه بیشتر به دلیل کمبود پروتئین انرژی و ریزمغذی‌های شامل آهن، روی و ویتامین آ. د می‌باشد.
عسکری کارشناس بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان عسلویه در خصوص ورود و خروج کودکان از برنامه مشارکتی حمایتی، اظهار کرد: سن برخورداری کودک از این برنامه طبق دستورالعمل زیر ۵ سال می‌باشد و در صورت افزایش سن کودک به بیشتر از ۵ سال باید از برنامه خارج شود.
وی خاطرنشان کرد: سهمیه طرح در سال ۹۵ از ۶۵ به ۱۲۵ کودک در شهرستان افزایش‌یافته است.
آذر، معاون توانمندسازی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان عسلویه نیز افزود: در زمینه حساس سازی پرسنل مراکز و خانه‌های بهداشت نسبت به معرفی صحیح افراد نیازمند و همچنین اختصاص سهمیه تغذیه دریافتی خانواده‌ها متناسب با بضاعت اقتصادی خانواده و وضعیت حاد سو تغذیه کودکان باید برنامه‌ریزی و کار بیشتر صورت گیرد.
این جلسه با حضور سرپرست شبکه بهداشت و درمان، کارشناس مسئول واحد گسترش، معاون توانمندسازی و کارشناس بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان عسلویه برگزار شد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن